بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

اشتباه فنی در خبرگزاری فناوری اطلاعات (ITNA)

خبرگزاری ایتنا در مورد انتشار ویروس ایرانی که شعارهای سیاسی را در صفحه دسکتاپ نمایش می‌دهد مطلبی را منتشر کرد. این مطلب که توضیحات کافی را در مورد عملکرد ویروس نشان نمی‌داد بلکه راهکار مناسبی را هم برای مقابله با این ویروس نشان نمی‌داد. به گفته این وب‌سایت این تروجان کامپیوتری به نام W32/Nahos توسط آزمایشگاه پاندا شناسایی شده! که البته اقدام به تبلیغات برای آنتی‌ویروس ضعیف پاندا که از آزمایشات در موسسه VB100% همواره سرباز می‌زند کرده است.
گفتنی است از روی مقاله این خبرگزاری بیش از ۱۵ سایت دیگر عیناً کپی برداری و منتشر کردند.
این درحالی است که نام این کرم اینترنتی نیز به اشتباه درج شده است.
در این مطلب من قصد دارم اولین مطلب کامل در مورد این ویروس جدید کامپیوتری که موجب آلوده شدن بسیاری از ویروسهای اینترنتی شده را خدمتان تقدیم کنم:
این ویروس رایانه‌ای که پاندا آنرا با عنوان "W32/Nahkos.A.worm" شناسایی می‌کند، مکافی با نام "W32/Bindo.worm" و سوفوس با نام"Troj/Yusufali-A" می‌شناسد، آنتی‌ویروس کوئیک‌هیل با نام‌های "Win32.Malas.c" و "Win32.Malas.A" و "Trojan.Win32.VB.zu" شناسایی می‌شود. جالب است بدانید که همه ویروس‌ها بطور کلی (شامل ویروس، کرم، تروجان، تراوا و...) با تغییر نام حتی ولو به یک حرف می‌توانند از بیشتر آنتی‌ویروس‌ها بگذرند مگر برخی آنتی‌ویروسها که دارای یک تکنولوژی باشند که لابراتوار ویروسشناسی را شبیه‌سازی کرده باشند (مثل DNAScan کوییک‌هیل). با توجه به شناسایی بیشتر نام‌های موجود در ویروسیاب کوئیکهیل امکان گذشتن ویروسهای جدید کمتری از این آنتی ویروس میسر می‌باشد.
در ضمن این ویروس اقدام به ایجاد فایلهای مخفی (hidden) با نام Autoply و Important.html (که شعارها داخل این فایل نوشته شده است) کرده و با ایجاد فولدر XPCode اقدام به انتشار سریع خود در شبکه‌های ادارات دولتی کرده و متنها و شعارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی منتشر می‌کند.
سوالی که پیش می‌آید این است که مسئولین فناوری اطلاعات سازماهای دولتی چه وقت به فکر امنیت در سیستم‌های کامپیوتری خود می‌افتند؟؟؟

متن مصاحبه اختصاصی هفته‌نامه علم روز با مدیر فنی کوییک هیل

 در ابتدا مختصری در مورد نرم افزار آنتی ویروس کوییک هیل و شرکت مادر توضیح دهید.
شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل Quick Heal Technologies (P) Ltd پیشتاز راهکارهای امنیتی هند می‌باشد. نوآوری و اقتباس فناوری‌های نوین، کوییک‌هیل را به عنوان بزرگترین لیدر بازار مطرح کرده است.متخصص در زمینه سیستم‌های مقابله با ویروس‌ها به عنوان هدف ارجع که به وسیله موتور ویروس‌یابی قدرتمند و منحصر به فرد آن که دارای تاییدیه از موسسه VB 100% می‌باشد بیشترین محافظت را ارائه می‌دهد و سلوشن‌های جامع برای مقابله با ویروس‌های شیوع یافته درسراسر جهان را می‌دهد. تکنولوژی پیشرفته DNA Scan آن به همراه فایروال محافظت کامل اینترنت دربرابر همه ویروس‌ها، اسپم‌ها، اسپای‌ویرها، و ادویرها را  فراهم می‌کند.
در سال 1993 توسط برادران کتکار با ایده یک محصول در زمینه امنیت و آنتی‌ویروس تاسیس شد. آن ایده موفق به توسعه یک آنتی‌ویروس شد و آن‌را کوییک‌هیل نامید. در سال 1995 شرکت Cat Computer Services (P) Ltd  به شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل Quick Heal Technologies (P) Ltd تغییر یافت که اکنون با نام شرکت تکنولوژی‌های کوهیل شناخته می‌شود.
در یک صنعت که سرگذشتهای موفق کمی دیده است و توسط چالشهای فنی ایجاد شده از طرف ویروس‌های جدید روزانه پر شده است، Quick Heal در 11 سال گذشته به صورت تصاعدی رشد کرده است. گواه آن، 17 شعبه در سراسر هند و استخدام 175 کارمند کوییک هیل است.
™Quick Heal هم در  عرصه ملی و هم در میدان بین‌المللی توانسته در موقعیت‌های مختلف جایگاه بزرگی دست یافته است. در سال 1998 کوییک هیل تنها آنتی‌ویروس هندی بود که بالاترین درجه 5 Cows در TUCOWS.COM که بزرگترین مجموعه نرم‌افزارهای Shareware اینترنت در جهان است بدست آورده است. از آن زمان به بعد Quick Heal ثبات خود را در ارائه محصولات با کیفیت حفظ کرده است. در سال 1998 کوییک هیل در یک مقایسه‌ ملی تمام برندهای بزرگ را شکست داد و نرم‌افزار ویروسیاب پیشتاز هند شد. فقط 2 سال طول کشید تا ™Quick Heal تبدیل به برترین آنتی‌ویروس آسیا شد. شرکت تکنولوژی‌های ™Quick Heal صادرات کوییک هیل را با عقد قرارداد با شبکه‌های توزیع در آمریکا، فرانسه، امارات، کنیا، آفریقای جنوبی، نیوزلند، نروژ، اتریش، مجارستان، پرتغال، ایتالیا و اسپانیا آغاز کرد. ™Quick Heal همچنین به 50 کشور دیگر از طریق کانالهای مختلف صادر شده است. همچنین ™Quick Heal توسط شبکه‌های بزرگ توزیع کامپیوترها و قطعات جانبی در آمریکا و کانادا نصب شده است.
یکی از معدود نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در شبه‌قاره آسیایی موفق در بدست‌آوردن تاییدیه معتبر  “Checkmark Certification” لابراتوار West Coast  انگلستان، ™Quick Heal است. این شرکت جایزه معتبر VB 100% را در تمام پلتفرم‌ها (Windows, Novell, Linux, XP, 2000, 2003 و...) که معتبرترین جایزه در صنعت آنتی‌ویروس است را کسب نموده است. کوییک‌هیل تنها نرم‌افزار آنتی‌ویروس از آسیا است که تاییدیه VB 100% را برای آنتی‌ویروس بر پایه لینوکس خود نیز بدست آورده است. از جمله دیگرافتخارات خود می‌توان گفت که شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل به عنوان همکار امنیتی/آنتی‌ویروس مایکروسافت شناخته شده است.
قدرت Quick Heal درتیم استثنایی نرم‌افزاری و مدیریت حرفه‌ای آن است. داشتن نظام مهندسی نرم‌افزارقوی از فرهنگ محصولات کوییک هیل و کاربری تکنولوژی‌های نوظهور در 7 سال گذشته نشأت می‌گیرد. شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل موفق به توسعه ظرفیت انطباق‌پذیری و اموزش عالی شده است. این ظرفیت بی‌همتا در موفقیت‌های کوییک‌هیل در طول توسعه آن تا به امروز سودمند بوده است. کوییک‌هیل در موقعیت‌های مختلف سریعترین بوده است. این شرکت با تخصص در زمینه راهکارهای امنیتی ارائه‌دهنده سولوشن‌های فنی به شرکت‌های امنیتی ملی و بین‌المللی  مانند نرم‌افزاری Aladdin  و Green Border Technologies در امریکا و ... بوده است. این شرکت همچنین ارائه‌دهنده فناوری‌های ضدکرک و نرم‌افزارهای امنیتی برای محصولات دیگر می‌باشد.

کوئیک هیل تا به حال چه تائیده هایی را دریافت نموده است؟
کوییک‌هیل به‌طور منظم گواهینامه‌های check-mark، av-test.org و VB100% را که معتبرترین گواهینامه‌های صنعت آنتی‌ویروس در جهان می‌باشند، بدست آورده است. اخیرا کوییک‌هیل تاییدیه VB100% را در پلاتفرم Windows 2000 برای ماه دسامبر کسب کرده است که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان موفق به این کار نشده‌اند.
کوییک‌هیل مطمئنا به تلاش‌های خود برای حفظ کیفیت نرم‌افزارهای خود که به مشتریان عرضه می‌کند و موفقیت در آزمون‌های کیفیت نرم‌افزارهای خود ادامه‌ می‌دهد.

در زمینه تکنولوژی DNA Scan که منحصرا در اختیار این شرکت است، لطفا توضیحاتی را ارائه دهید.
DNAScan تکنولوژی بومی و انحصاری کوییک‌هیل برای یافتن و حذف تهدیدهای مخرب جدید و ناشناخته از سیستم‌ها می‌باشد. Quick Heal DNAScanner قابلیت رمزگشایی و تحلیل پیشاپیش تمام کدهای اجرایی و در یک محیط محافظت‌شده مجازی برای تشخیص هدف اصلی کد را دارد.
علاوه براین، فایل‌های مشکوک را قبل از هرگونه عملیات قرنتینه‌ می‌نماید. فایل‌های مشکوک قرنطینه شده می‌توانند برای تحلیل بیشتر به آزمایشگاه کوییک‌هیل فرستاده شوند. این کار برای جلوگیری از شیوع خودروی تهدیدهای مخرب جدید بسیار بااهمیت می‌باشد. پس از ارسال این فایل‌های مشکوک، آنها به طور جزئی و دقیق در آزمایشگاه تحقیقاتی بررسی می‌شوند و در صورت شناخته شدن به عنوان یک تهدید، آن به پایگاه‌داده ویروسهای شناخته‌شده افزوده شده و در بروزرسانی تمامی کاربران گنجانده می‌شود. این تنها درصورتی امکان‌پذیر است که آنها قبل از گسترش خودرویانه یافته و حذف شوند. DNAScan فایل‌های مشکوک را با احتمال خطای هشدار بسیارپایین انجام می‌دهد.

اکثر شرکت های امنیتی به جز آنتی ویروس، دیگر ابزارهایی امنیتی را مثل آنتی تروجان، آنتی اسپم، فایروال و ... را ارائه می کنند، آیا کوییک هیل در این زمینه ها نیز فعال است؟
ما تمامی قابلیتی که آنتی‌ ویروس‌های دیگر ارائه می‌دهند را فراهم می‌کنیم. برای مثال Quick Heal Total Security ما یک محصول 9 در یک می‌باشد و قابلیت‌های فراوانی را به مشتریان ارائه می‌دهد تا با خیالی آسوده در برابر همه تهدیدها از جمله تهدیدات اینترنتی به کار خود بپردازند. ما قابلیت‌های بی‌همتای زیادی مانند Rootkit Solution ارائه می‌دهیم. این قابلیت به مشتریان اجازه می‌دهد rootkitهای پیچیده‌ای را که ازقبل به طور اجباری برروی PCهای آنان نصب شده بود را حذف نمایند. ما همچنین یک قابلیت جدید به نام PC2Mobile در Quick Heal Total Security 2008 افزوده‌ایم که شما می‌توانید ویروس‌های موبایل خود را از طریق بلوتوث یا کابل USB از PC خود یافته و حذف نمایید. هیچ نیازی به نصب یک آنتی‌ویروس جدا در گوشی شما وجود ندارد. کاربر تنها باید گوشی خود را به پی‌سی خود وصل نماید و به صورتخودکار گوشی خود را اسکن نموده و از آلودگی پاک نماید. این ویژگی را هیچیک از آنتی‌ویروس‌های دیگر ارائه نمی‌دهند.

در بین شرکت های ارائه کننده آنتی ویروس سرعت عمل در شناسایی و از بین بردن ویروس ها بخصوص در مواقع خاص حمله، از اهمیت خاصی برخوردار است، آیا کوییک هیل در این زمینه رکورد خاصی را کسب کرده و یا فعالیت خاصی را انجام داده است؟
ما به هزینه مشتریان خود ارزش می‌دهیم و محصول خود را بسیار سبک – منابع کمی از سیستم را اشغال می‌کند –  و به راحتی و سرعت به روز می‌شود. همچنین خیلی از تکنولوژی‌های ما انحصاری می‌باشند و قیمت این محصول نسبت به کیفیت آن مناسب می‌باشد. ما همچنین پشتیبانی آنلاین به صورت شخصی برای تمامی مشتریان خود ارائه می‌دهیم. هدف ما شناسایی نیاز مشتریان براساس نیاز مشتری میل مشتری و مصلحت مشتری است بنا داریم آنتی ویروسی را به مشتری عرضه کنیم که هم نیازش را برآورده کند و هم مورد توجه او به لحاظ محبوبیت جهانی، بروز بودن ، دارای تکنولوژی‌های نوین از همه مهمتر مصلحت مشتری است اینکه یک شرکتی بتواند آنتی ویروسی را به مشتریان معرفی کند که دارای انواع ویژگی‌های منحصربفرد باشد.

جایگاه کوییک هیل در بین نرم افزارهای امنیتی به تفکیک در بازارهای جهانی و منطقه ای کجاست؟
کوییک‌هیل دربازار داخلی بسیار خوب ظاهر شده است. اینجا در هندوستان کوییل‌هیل درقسمت SMB مسلط بر بازار می‌باشد. پس از بدست آوردن موفقیت عالی در بازار داخلی، ما هم‌اکنون درباره بازارهای جهانی فکر می‌کنیم. کوییک‌هیل دفتر خود را در نیوزلند، انگلستان و توزیع‌کننده‌هایی در بسیاری از کشورهای اروپایی دارد و اخیرا با آغاز فعالیت در عمان، ایران و امارات وارد بازار خاورمیانه شده است.

کوییک هیل چه نگاهی به بازار ایران دارد؟
 
 ما شرایط کاملا یکسان در بازار هند و ایران می‌بینیم. زمانی که ما کار خود را در هند آغاز کردیم، بیشتر کاربران هندی ترجیح می‌دادند از نرم‌افزارهای کرک‌شده استفاده کنند و در آن زمان هیچ آگاهی از برند کوییک‌هیل نداشتند.  ما بر موقعیت چیره شدیم و هم‌اکنون در قسمت SMB در هند تسلط کامل داریم. ما برای فروش در چنین شرایطی آگاهی کاملی داریم و خواستار بدست آوردن نتایج مشابه هند در ایران نیز هستیم.

چرا برخلاف اکثر شرکت ها که نمایندگان خود را از مراکز کشور و به خصوص پایتخت انتخاب می کنند، کوییک هیل به سراغ شرکتی از قائم شهر رفته و آیا از فعالیت این نماینده خود راضی است؟
همیشه عده‌ای منتظر بودند به محض اینکه اسم یک شرکت را می‌شنوند، اسم یک شهر یا کشور خاص بهش چسبیده باشه. روزی که IBMبا مایکروسافت قرارداد بست، قرارداد فنی ‌بست، نه یک قرارداد شهرسازی، مطمئنا ارزشش از قراردادی که یک شرکت با مردمی که معتمد خدماتش هستند بیشتر نبود، ولی مایکروسافت تو ردموند بود، که این اصلا به عنوان یک مشکل مطرح نمی‌شد. البته نه شرکت ما مایکروسافته و نه ما بیل گیتسیم.
ولی چرا نباید به شرکتی از قائمشهر داده بهشه؟ مهمترین دلیلش اینه که کوئیک‌هیل برای توسعه محصولاتش قرارداد می‌بنده، و نمی‌خواهد مثلا با آقای شهردار ... قرارداد ببنده. اگه ما میگیم که دوستدار عدالت، تمرکززدایی، و پیشرفت کشور(نه یک شهر) هستیم، آیا اولین گام برای قصد به مقصود، تغییر فرهنگ و نگرش نیست و آیا امروز کسی از مردم ما واقعا این‌طور فکر می‌کنند؟ این گله هست که چرا با وجود اینکه کوییک‌هیل یک محصولیه که کمتر مثل اون پیدا میشه، صادقانه؛ کی امروز درباره عملکرد منحصریه ‌فرد تکنولوژی‌های انحصاری DNAScan و یکی دیگه از تکنولوژی‌های انحصاری اون یعنی PC2Mobile میدونه؟ مثلا کی‌ می‌دونه که حق‌امتیاز جهانی تکنولوژی پی‌سی تو موبایل به نام کوییک هیل ثبت شده؟ و کی میدونه که اون باعث تحول در زمینه شناسایی و پاکسازی تمامی ویروس‌های موبایل‌ها‌ از طریق یک PC معمولی میشه؟ یا اصلا کی اسم اونها رو شنیده؟ یا اصلا کی نام آنتی‌ویروس کوییک هیل رو در کشور شما شنیده؟ به غیر از عده‌ای از متخصصانی که در این زمینه خبره هستند؟ آیا یک آنتی‌ویروس و تکنولوژی‌های منحصربه فرد اون فقط برای متخصصان خبره است یا کاربرانی که استفاده کننده اصلی اون هستند هم باید بدونند؟ و همیشه دونستن حق همه مردمه. شرکت فانوس دارای مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات و وزارت تعاون همچنین دارای کارت صادرات و واردات از وزارت بازرگانی و دارای کادری مجرب و تحصیل کرده ودر صنعت ICT  با دستگاه های دولت و خصوصی در سراسر کشور همکاری یا آماده همکاری است این شرکت رزومه کاری و نیروی انسانی ، نوع تخصص خود را به شرکت  Quick Heal اعلام و پس از بررسی های لازم و ارزیابی Fanoos را به عنوان همکار خود در ایران پذیرفتیم.

برخی از نرم افزارهای امنیتی همچون Mc Afee، Panda، NOD 32 و .... خیلی قبل تر از کوییک هیل به بازار ایران وارد شده اند و جایگاه مناسبی را هم در بازار ایران دارند، این شرکت چه برنامه ای برای رقابت با این شرکت ها دارد؟
آخرین نتایج VB100% همه چیز را اثبات می‌کند. ما بنا داریم حقیقت را به مشتریان بگوییم یعنی صادقانه با آنان حرف بزنیم که کی هستیم کجا هستیم و نام نشان ما جیست وقتی گفتیم اورجینال مشتری باورش شود سابقه مارا ببیند وقتی از لایسنس حرف میزنیم بصورت واقعی در خونه یا دفتر کارش لمس کنه و هرلحظه که بخواهد در تالار اختصاصی گفتگو در هرساعت از شبانه روز با ما گفتگو کند و چنانچه نیاز به راهنمایی داشت راهنمایی بشه و یا اظهار نظر کنه به ما راهکار بده تا در پیشرفت کوییک هیل شریک باشه.

انتخابات و ویروسهای سیاسی

این روزها که تب انتخابات در حال داغ شدن است، بعضی از دوستان برام پیام فرستادند که کامپیوترشان به ویروسی ایرانی آلوده شده که در Title و عنوان Internet Explorer شعارهای سیاسی به نمایش در می‌آید. بعد از این بسیاری از وبلاگها و وب سایتها به تجزیه و تحلیل این ویروس (تروجان) پرداختند. (مانند سایت سیاسی تابناک http://www.tabnak.ir/pages/?cid=3888)
ما هم قصد داریم در این مقاله به بررسی عملکرد و مقابله با آن بپردازیم:
باید خدمتتون عرض کنم که این Maleware یک ویروس ایرانی نیست، بلکه این کرم نسخه فارسی شده (بومی شده) یک تروجان خارجی است، که احتمالا افرادی از ایران سفارشی فارسی سازی این تروجان را به افرادی که بیشتر مستقر در اروپای شرقی و علی‌الخصوص روسیه هستند دادند.
انتی ویروس های معروف و مطرح مثل کاسپراسکی و نود۳۲ و نورتون و مکافی قادر به تشخیص این تروجان نیستند، حتما می پرسید چرا؟ این ویروسیابها که نسخه خارجی این بدافزار را تشخیص می دهند چرا از شناسایی ویروس ایرانی عاجزند؟ پاسخ بسیار روشن است، زیرا این آنتی ویروس‌ها از روی دیتابیس و بانک اطلاعاتی که دارند می‌توانند ویروسهای اینترنتی را تشخیص دهند، که این کار تنها از طریق شناسایی نام ویروسها امکان‌پذیر است. در ضمن برای آپدیت شدن هم باید شخصی از ایران تجزیه و تحلیل اطلاعات کامپیوتر ویروسی شده و به همراه خود فایل ویروس را برای آنها ارسال کند تا آنها بتوانند امضای ویروس را از طریق نام و عملکرد شناسایی کنند. روزانه هزاران ویروس در سطح جهان منتشر می‌شود، آنتی ویروسها تنها قادر به شناسایی از طریق نام ویروس میباشند (به غیر از انتی ویروس کوئیک هیل که مجهز به تکنولوژی DNAScan جهت شناسایی ویروسها از طریق عملکرد انها بر اساس ژن انسانی نیز می‌باشد) بنابراین کافی است شما اسم یک تروجان را تغیبر داده و در اینترنت منتظر کنید. دوباره باید این ویروس گیر یک شرکت آنتی ویروسی بیفتد تا آپدیت آن منتشر شود.
من خودم شخصا چند نسخه از این تروجان را بر روی کامپیوتر دوستانم از طریق آنتی ویروس QuickHeal شناسایی و از بین بردم. و تا حالا کامپیوتر خودم که از کوییکهیل استفاده می کنم ویروسی نشد.

وبگردی امنیتی

سلام
امروز داشتم وبگردی می‌کردم و تو سایت‌های خارجی در مورد یک آنتی ویروس خوب و ویژگی‌های اون تحقیق می‌کردم. به مطلب خیلی جالبی برخورد کردم، فکر کردم شاید شما هم دوست داشته باشید بدونید. یکی از کارشناسان امنیتی یک شرکت امنیتی تحقیقاتی مقاله‌ای نوشته بود راجع به کاربران و آنتی‌ویروس‌ها. اون معتقد بود که امروزه، چند دسته از کاربران وجود دارند. بعضی از کاربران ساده، از کامپیوتر مثل یکی از لوازم خانگی استفاده می‌کنند. یعنی از کامپیوتر مثلا درست مثل یک ماشین لباس‌شویی. یعنی یک چیزی اضافی که توی یک گوشه‌ای از خونه‌ها قرار داره و فقط بر حسب نیاز یا برای انجام یک کار خاص از اونها استفاده می‌کنند. که حتی تصور اون هم خیلی مشکله که این کاربران بخواهند از یک آنتی‌ویروس خوب به طور رسمی -فکر کنم منظورش لایسنس داره- استفاده کنند و اطلاعات این افراد هم خیلی پایینه. اون می‌گفت که این کاربرها اگر و اگر از آنتی‌ویروسها استفاده کنند، اون به صورت پیش-نصب یا preinstalled استفاده می‌کنند. دسته دیگر کاربرانه، کاربران فعال و نجیب هستند. این کاریران، دنبال یک محصول مناسب می‌گردند و سعی می‌کنند که از آنها نهایت استفاده رو ببرند. این گروه، بیشترین لذت را می‌برند و با اعتماد به محصولات، بهره لازمه رو می‌برند و به اطلاعاتشون ارزش می‌دهند. دسته سوم، کاربران حرفه‌ای یا هوشمند هستند. اونها نیاز خودشون را دقیق می‌شناسند، از محصولی امنیتی خودشون هم اطلاعات کافی را کسب می‌کنند، و حتی برای خودشون نیازهای جدیدی تعریف می‌کنند و از اونها لذتی هوشمندانه می‌برند. متخصصان و کاربران حرفه‌ای در این دسته جای می‌گیرند.
داشتم به این‌ حرفها فکر می‌کردم، دیدم واقعا راست می‌گه. وقتی ما آنتی‌ویروس‌ها رو می‌بینیم در نظر اول همه شبیه به همند. برای یک دسته از کاربران اصلا فرقی نمی‌کنه چه آنتی‌ویروسی استفاده می‌کنند. معمولا یکی از آنتی‌ویروسهای کرک‌شده را استفاده می‌کنند و اصلا اطلاعاتشون براشون ارزشی ندارد.  ولی وقتی دقیق تر یا هوشمند تر می‌شیم، می‌فهمیم که از زمین تا آسمون با هم فرق می‌کنند. بعضی از آنتی‌ویروسها مثل یک محصول شیک و رسمی هستند. مثل کاسپراسکای یا نورتون و بیشتر روی نیازهای عمومی کار می‌کنند. بعضی دیگه، فرق زیادی ندارن و بیشتر فروششون بر اساس تبلیغاتشونه مثل ناد۳۲. ولی دسته از محصولات مثل کوییک‌هیل بیشتر نوآورانه هستند و از اونها می‌شه با نیاز خودمون استفاده کنیم. ما می‌تونیم برای خودمون نیاز تعریف کنیم و طبق آن بهره و لذتی هوشمندانه ببریم. مثلا می‌تونیم از DNAScan برای مقابله با تحدیدات(ناشناخته) بصورت پیشگیرانه استفاده کنیم. یا از Antirootkit برای مبارزه با rootkit ها استفاده کنیم. یا برای از بین بردن ویروس های انواع مختلف موبایل از روی یک پی‌سی معمولی خودمون، که یک نیاز جدیدیه، از تکنولوژی انحصاری PC2Mobile اون استفاده کنیم. یا رجیسنری کامپیوترهامون رو با استفاده از Registry Cleaner تمیز و شسته‌رفته یا به قول خارجی‌ها Neat Neat کنیم. شاید واقعا عجیبه که منی‌ که خیلی شکاک و سخت‌گیر هستم، و می‌خواهم همیشه همه کارها رو دقیق و با کمترین ایراد انجام بدم،خوشم می‌یاد محصولی که استفاده می‌کنم، همینطور باشه و این درسته که واقعا واقعا واقعا درسته که هیچ کسی‌نمیتونه ادعا کنه که کاملا بی‌ایراده، ولی من فکر کنم که حداقل می‌تونیم ادعا کنیم که محصولی که استفاده می‌کنیم، حداقل سعی کنه که پرفکت و بی‌ایراد باشه و اون لیاقتشو داره که ما ازش هوشمندانه استفاده کنیم، و وقت خودمونو برای شناختن اون صرف کنیم، و و و و هزاران و که می‌شه گفت، ولی حیف...

حفظ حریم شخصی در فضای سایبر

در دنیای مجازی دیگر حریم شخصی معنا ندارد. امروزه نمی توان کاری را در اینترنت انجام داد و یا قصد انجام کاری را داشت و این کار را از همه مخفی نگاه داشت.
هرچند هیچ وقت نمی توان به شرکتهای کوچک اینترنتی اطمینان کرد، اما شرکتهای بزرگ جهانی معمولا خیلی مراقب برند خود می باشند و همیشه این اطمینان را به کاربران خود می دهند که اطلاعات آنها به صورت خصوصی نگهداری می شود.
چندی پیش اعلام شد که بزرگترین موتور جستجوی جهان یعنی گوگل اطلاعات شخصی افراد  را که در آن سرچ کرده بودند به فروش رساند. این اطلاعات بدین صورت بود که هر فردی که در این سایت اقدام به جستجو می کرد با یک عدد مانند IP اما نه خود آی پی شناخته می شد و در کلیه عباراتی که این فرد در روزهای مختلف به دنبال آن می گشت را ثبت کرده بود. به راحتی می توان خود فرد را هم از طریق IP و ساعتی که وی در آن زمان search می کرد و همینطور کلماتی که به دنبال آن می گشت پیدا کرد.
شرکتهای بزرگ دیگر اینترنتی نیز با بستن قراردادهایی با سازمانهای امنیتی مانند CIA و دولت آمریکا اقدام به در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران خود مانند جستجوها، پست های الکترونیکی، تلفنهای اینترنتی و چت ها و... می کنند. از جمله این شرکتهای می توان به Google ،Yahoo و MSN شرکت Microsoft اشاره کرد.
حتی برخی دیگر از کارشناسان و محتاطان پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی شده اند که هر پکت و اطلاعاتی که در اینترنت رد و بدل می شود از طریق روترها و سرورها در یک سرور مخصوصی ذخیره و رمزگشایی می شود. هر چند که این کار، کاری پر هزینه و تقریباً نشدنی است!!!
اما به هرحال در این دنیای virtual می بایست مراقب بود و با راه اندازی وب سرورها یا میل سرورهای ایرانی نه تنها نمی توان مطمئن بود که اطلاعات محفوظ می مانند، بلکه بعلت مجتمع بودن کلیه اطلاعات در یک نقطه احتمال هک و سرقت اطلاعات از روی سرورهای ضعیفتر و با امنیت پایین ایرانی بیشتر می باشد.
هر کامپیوتری که به اینترنت متصل می باشد، می تواند یک میزبان برای هکرها و افراد خرابکار و یا سارقان اطلاعات باشد. از اینرو اصلا نمی توان به محفوظ ماندن اطلاعات مجازی موجود در کامپیوترها دلخوش کرد.
تنها چند راهکار برای افزایش امنیت وجود دارد:
- برای کاربران خانگی و شرکتها کوچک استفاده از آنتی ویروسها و فایروالهای قوی و نرم افزارهای ضد ویروسی که بتوان به آنها اطمینان کرد. مانند آنتی ویروس کوئیک هیل که یکی از بهترین ویروسکشهای موجود جهان هم به لحاظ تکنولوژی و هم پشتیبانی و هم از کشور نرم افزاری هند که کمتر دنبال مسائل جاسوسی و امنیتی می باشند برخلاف آمریکا، اروپا مخصوصا اروپای شرقی و روسیه.
- برای کاربران سازمانی و شرکتهای بزرگ، علاوه بر استفاده از برنامه های ضد ویروس، فایروال و ضدخرابکارانه - که معمولا باید از نسخه های شبکه برای تسهیل و بهبود در مدیریت امنیت شبکه استفاده کنند که یکی از بهترین و قویترین آنتی ویروس های تحت شبکه ویروسیاب Quick Heal نسخه ادمین کنسول می باشد- باید با استفاده از مشاوره شرکتها مهم امنیتی -مانند قراردادی که دولت هندوستان با شرکت کوییک هل بست- نسبت به ارتقای امنیت در بستر IT خود اقدام کنند. از تکنولوژی های شرکتهایی مثل Hack Secured و یا کوییکهیل که اقدام به ارائه سولوشنها و راهکارهای امنیتی برای مقاصد مختلف مانند امور بانکی و یا ارتقای امنیت Web Application ها می کنند استفاده کنند.

مراقب آنتی ویروسهای خود باشید!!!

بنابر توصیه کارشناسان مسائل امنیت فناوری اطلاعات امروز باید مراقب نرم افزارهای امنیتی علی الخصوص ویروس کش ها، فایروالها و... بود. برخی از آنتی ویروسهای کرک شده و قفل شکسته شده خود موجب نفوذ هکرها و ویروسها و کرمها و مخرب افزارها به کامپیوترهای شخصی می شد.
برخی دیگر از آنتی ویروسها می باشند که به علت ضعف در تکنولوژی و یا نیروهای متخصص -که وظیفه رصد کردن Worm،Trojan ،Virus ، Spy ware ها را به عهده دارند و می بایست برایشان پادزهر و anti-worm یا anti-virus و... تهیه کنند- در مواقع ضروری و بحرانی نمی توانند به موقع عمل کنند و موجب آلوده شدن رایانه های شخصی افراد زیادی می شوند.
برخی دیگر از آنتی ویروسهای ضعیف بعلت مشکل در تولید پادزهر و ضد ویروس در آنها -معمولا در زمان آپدیت برای مقابله با یک ویروس- خود موجب خرابکاری در کامپیوترها می شوند. بعنوان مثال می توان به یک آنتی ویروس که در ایران فعالیت و تبلیغات زیادی اشاره کرد، که برای از بین برن یک نوع Worm (کرم) کلیه فایلهایی که در پوشه ی آلوده شده به ویروس قرار داشتند از بین می برد. یعنی فایلهای سالم و مورد نیاز و اطلاعات موجود در کامپیوتر را پاک می کرد!!!
برخی از نرم افزارهای ویروس کش در هنگام برخی از حملات امنیتی با دستکاری بعضی از تنظیمات ویندوز مانند ریجستری موجب خرابی ویندوز می شوند.
آنتی ویروسهایی هستند که اصلا نمی توانند بسیاری از ویروسها را تشخیص دهند و از بین ببرند. بعضی دیگر برای آنکه نشان دهند نسبت به بقیه قویتر و قدرتمندتر هستند یکسری ویروسهای خیالی را تشخیص و نابود می کنند. چند شرکت آنتی ویروس وجود دارند که دائماً در حال آپدیت ویروسهایی می باشند که خودشان تهیه می کنند (مانند بسیاری از آنتی ویروسهای روس و اروپای شرقی).
در این میان کاربران و بخصوص مدیران شبکه سازمانها و ادارات دولتی و غیردولتی باید در هنگام انتخاب آنتی ویروس مناسب دقت لازم را بکنند تا بتوانند با گزینش صحیح نرم افزار شبکه خود را در برابر ویروس و آنتی ویروس! حفظ کنند. یکی از گرینه ها مناسب خصوصاً برای مکانهای امنیتی و سازمانهایی که اطلاعاتشان بسیار مهم و حیاتی است نرم افزار آنتی ویروس Quick Heal است. کوییک هیل محصول کشور هند علاوه بر اینکه از لحاظ مسائل امنیتی مانند تحریم و سرقت اطلاعات نسبت به آنتی ویروسهای کشورها آمریکا و روسیه و اروپای شرقی (اسلواکی، رومانی و...) ایمن تر می باشد، از تکنولوژی بسیار پیشرفته مانند DNA Scan قابلیت تشخیص ویروسهای ناشناخته از روی عملکرد برنامه های مخرب، تکنولوژی انحصاری PC2Mobile قابلیت اسکن انواع گوشی های موبایل از روی ویروسیاب نصب شده بر روی کامپیوتر و بدون نیاز به نصب بر روی موبایل -قابلیت نسخه توتال سکیوریتی-، سرعت بالای اسکن، عدم کاهش سرعت عملکرد سیستم بعد از نصب ویروس یاب، تائیدیه های بین المللی کیفیت ویروسیابی از موسسات جهانی VB100% و Check-Mark، همکار امنیتی دولت هندوستان، همکار امنیتی Microsoft، آپدیت بسیار سریع (کمتر از 500 کیلوبایت)، سرویس Messenger که در مواقع بحرانی شما را با خبر می کند، نیروی انسانی مجرب زیاد که شرکت کوییک هیل از آن سود می برد -بسیاری از شرکتهای بزرگ جهانی مانند مایکروسافت به جهت استفاده از نیروهای متخصص IT بویژه برنامه نویس در هند در این کشور از طریق خرید شرکتهای هندی و یا تاسیس دفاتر فنی سرمایه گذاری می کنند-، وجود نماینده رسمی در ایران (شرکت فانوس www.quickheal.ir با شماره تلفن 3288500-0123 نماینده رسمی این شرکت در ایران می باشد) و به تبع آن پشتیبانی فنی در ایران و وجود راهنما و بروشورهای فارسی، سیستم مدیریت شبکه تحت وب Admin Console بسیار قوی و کاربرپسند که موجب می شود بدون نیاز به اطلاعات فنی زیاد اقدام به راه اندازی نرم افزار تحت شبکه کرده و آن را در شبکه مدیریت نمایید، کسب جوایز بین المللی و انتخاب بعنوان بهترین آنتی ویروس جهان در چندین دوره و... همه اینها موجب می شود که کوئیک هیل را جزء انتخاب اول قرار دهد.

مقایسه امنیت در سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس

بررسی این موضوع برای خیلی از مخاطبین و کارشناسان حوزه IT چیز عبثی بنظر می رسد. چرا که همگی بر این عقیده اند که لینوکس از لحاظ امنیت بسیار بالاتر از ویندوز می باشد.
ولی قضیه کاملا برعکس است. بر طبق آخرین بررسی سازمان بین المللی سرت CERT -که در زمینه امنیت در فناوری ارتباطات و اطلاعات فعالیت می کند- سیستم عامل Linux بیش از سیستم عامل Microsoft Windows دارای حفره های باز می باشد. بر طبق این گزارش که می توانید از اینجا ریز گزارش را مشاهده فرمایید لینوکس دارای حدود 2800 حفره های امنیتی و مایکروسافت ویندوز دارای حدود 800 حفره می باشد. -حفره به مواردی اطلاق می شود که به علت ایراد، ضعف و یا عدم توجه به موارد امنیتی در سیستم عامل و یا نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل امکان نفوذ هکرها، ویروسها، کرمها، تروجانها، اسب تراواها و... را به آن ممکن می سازد.-
بنابراین طبق نظریه این موسسه معتبر جهانی امنیت ویندوز بسیار بالاتر از لینوکس است. پس چرا همه می گویند Linux از Windows امن تر است؟
برای پاسخ به این سوال به چند دلیل می توان اشاره کرد:
1- به سبب وفور تبلیغات ضد مایکروسافتی شرکتهای رقیب و همینطور طرفداران Open Source و متن باز و ترجمه برخی از این تبلیغات و مقالات در داخل کشور ما امن تر بودن لینوکس نسبت به ویندوز را در بین کارشناسان و مردم گسترش دادند.
2- تعداد کاربران و استفاد ه کنندگان ویندوز با لینوکس قابل قیاس نیست. بر طبق برخی از آمار منتظر شده حدود 95 تا 97 در صد کامپیوترهای جهان از سیستم عامل windows استفاده می کنند. 3 تا 5 درصد باقیمانده از بقیه سیستم عاملها از جمله Linux و برپایه لینوکس و بقیه OS ها استفاده می کنند. بنابراین کمتر شما خبر آلوده شدن به ویروس سیستم عامل  linux را خواهید شنید.
3- بنا بر دلیل فوق ویروس نویسان دوست دارند تا برای ویندوز که از عمومیت بیشتری برخوردار است ویروس بنویسند نه برای لینوکسی که کمتر کسی از آن استفاده می کند. بخاطر همین تعداد حملاتی که به محصولات مایکروسافت می شود با تعداد ویروسهایی که برای لینوکس نوشته می شود بسیار متفاوت است.

بر طبق بندهای بالا هم ویروس نویسان و هم آنتی ویروس نویسان زیادی روی MS-windows کار می کنند و از آن روزی می خورند.
اما من حیث المجموع امکان نفوذ به windows بسیار کمتر و مشکلتر از linux می باشد. ویندوز از کاربرپسندی بیشتر و نرم افزارهای فراوانتر و امنیت بالاتر و کاربران بیشتر و هماهنگی بیشتر با دیگر نرم افزارها و سخت افزارها و مزایای بیشمار دیگر برخوردار است که موجب می شود ویندوز با این وسعت مورد استفاده قرار گیرد..
هر چند که شرکتهای بزرگ تولید کننده آنتی ویروس در جهان برای بیشتر سیستم عاملهای مطرح ویروسیاب تهیه می کنند (مانند شرکت تکنولوژی های کوییک هیل که برای سیستم عاملهای مختلف مانند Mocrosft Windows 98 / 2000 / XP / 2003 Server / Vista ،Linux، Novell، Dos و... آنتی ویروس مخصوص همان سیستم عامل را تولید می کند- اما سرمایه گذاری بیشتری را روی ویندوز می کنند.

مقایسه بین ویروس یاب کوئیک هیل توتال سکیوریتی و پلاس و لایت

Features

 

Descriptions

Quick Heal

AntiVirus Lite

Quick Heal

AntiVirus Plus

Quick Heal

Total Security

AntiVirus

Continuously protects your PC from all kinds of malwares.

AntiSpyware

Detects and cleans spywares, adwares, dialers and other malicious software and protects identity theft.

Anti-Rootkit

Performs deep scan of your PC and detects and removes any hidden rootkits.

Firewall

 

Prevents hackers from entering your PC. Protects your data and identity while you are surfing on the Internet.

 

AntiSpam

Blocks junk mails, porn mails and other spam mails from entering your inbox.

   

AntiPhishing

 

Blocks access to phishing websites and prevents online fraud attempts.

   

Data Theft Protection

Blocks access to pen drive and other USB storage devices and prevents unauthorized copy of confidential or

sensitive data from your PC.

   

Privacy Protection

Removes your PC usage traces by cleaning relative registry entries.

   

PC2Mobile Scan

 

Scans and cleans your cell phone, PDA and smart phones from your PC or laptop.

   

Bonus

قرارداد بزرگ Quick Heal با گروه شرکتهای Mogh Group مالزی

شرکت کوئیک هیل هند با بستن قراردادی با گروه شرکتهای Mogh عرصه جدیدی در بازار جنوب شرق آسیا و بویژه مالزی برای خود باز کرد.
Mogh Group متشکل از گروه شرکتهایی است که در زمینه های مختلف با مانند: معدن، کشتیرانی و باربری و صنایع مختلف فعال می‌باشد. با منعقد شدن این قرارداد گروه شرکتهای Mogh وارد صنعت IT شدند. در اولین درخواست خرید این کنسرسیوم از شرکت Quick Heal بیش از 10 هزار لایسنس جهت استفاده در یکی از شرکتهای سازنده کامپیوتر در مالزی خریداری شد.
گفتنی است در مراسم عقد قرارداد که در کوالالامپور انجام شد خبرنگاران زیادی حضور داشتند. این خبر در رسانه‌های مطرح جهان بازتاب زیادی داشته که به چند نمونه از آنها می‌پردازم:
Malaysia glows big on India Inc radar
We owe our success to racial unity
Malaysia is preferred investment destination dor India ...
Malaysia Today
Malaysia a favoured business hub for Indian cos
Singapore Diseases News - Healthcare Industry Today
Computer Anti Virus
Pertubuhan Berita Nasional Malaysia :: BERNAMA
South-South Information Gateway - Malaysia Is Preferred Investment ... 
MyWire | The Star (Malaysia): For all-round protection
 
MOGH GROUP EXPECTS RM25 MLN QUICK HEAL SALES IN MALAYSIA
- 1:31am
Malaysian National News Agency :: BERNAMA
- 1:32am
South-South Information Gateway - Search
Countdown to 2020! - Page 24 - SkyscraperCity - 1:38am
Anti Virus Article