بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

مشکلات جدید در سیمانتک و مکافی

در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران 2 شرکت بزرگ عرضه کننده آنتی ویروس به نام‌های سیمانتک Symantec و مک‌آفی McAfee دست به کار شدند.
همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد و نسبت به خرید آنتی‌ویروس غیراورجینال سیمانتک (نورتون) و مکافی از شرکتهایی که ادعای نمانیدگی فروش (از دبی و...) هشدار داده شده بود، این شرکتهای امریکایی که قبلاً اجازه آپدیت لیست ویروس‌های روز را از سرور کرکی به همه جهان ارائه می‌دادند این‌بار اقدام به تحریم آنتی ویروسهایی که از ایران آپدیت می‌شوند گرفتند. این روزها بسیاری از سازمانها و ادارات دولتی به فکر تعویض آنتی ویروس سیمانتک خود افتاده‌اند تا بتوانند از این معضل خارج شوند.
در این جنگ امنیت دیجیتالی حتی برخی دیگر از شرکتهای بزرگ اقدام به انتشار ویروس از سایتهای رسمی خود برای ایرانیان کرده‌اند. از آْن جمله می‌توان به شرکت اچ.پی (HP)  اشاره کرد که برخی فایلهای آپگرید (مثل آپگرید بایوس نوت‌بوک) را آلوده به ویروس برای دانلودهایی که از ایران انجام می شود کرده است.
این کار شرکتهای بزرگ امنیتی جهان و امریکا که سهم بزرگی از بازار رایگان ایران را به خود اختصاص داده بودند سبب شده که شرکتهایی که دارای نمایندگی رسمی فروش و پشتیبانی در ایران می‌باشند اقدام به تبلیغات گسترده در سطح مطبوعات کنند تا بتوانند مشتریان خود را افزایش دهند.
از جمله این شرکتها می‌توان به شرکت آواژنگ (کاسپرسکی)، فانوس (کوییک‌هیل)، عرضه‌کننده پاندا و ناد32 اشاره کرد.

برندینگ در آنتی‌ویروس‌ها

یکی از مشخصه های کلیدی در انتخاب هر محصول نام شرکت سازنده و Brand آن محصول می باشد. امروزه برندینگ در جهان به عنوان یک تکنیک و تخصص خاص مطرح است و شرکتهای بزرگ همواره در صدد معروف کردن اسم و برنده محصول خود می باشند.
آنتی ویروسها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در جهان شرکتهایی که در برندینگ موفق عمل کرده اند 2 شرکت بزرگ آمریکایی سیمانتک با برند نورتون (Norton) و مکافی (McAfee) با همین برند می باشد. این 2 شرکت بزرگ آنتی ویروس جهان که سالها تجربه در این امر دارند توانسته سهم بزرگی از بازار را با استفاده از نام برند به خود اختصاص می دهند.
مطرح کردن یک نام و نشان به سادگی چاپ و یا درج تبلیغ در روزنامه ها و وب‌سایتها نیست مثلاً سیمانتک برای افزایش شهرت و برند خود با قرار دائمی با شرکت بزرگ اینترنتی یاهو Yahoo همه ایمیل ها را با نرم افزار مخصوصی که سیمانتک و یاهو با همکاری هم تهیه کرده اند ویروسیابی می کند. گفتنی است آنتی ویروس یاهو میل Yahoo Mail با آنتی ویروسهای موجود در بازار جهان متفاوت است و دارای تکنولوژی منحصر به فرد خود می باشد.
از شرکتهای جدیدی که اقدام به تبلیغات وسیع کرده اند می توان به شرکت کاسپر اسکای Kaspersky اشاره کرد. این شرکت روسی در چند سال اخیر میلیون ها دلار را صرف برندینگ محصولات خود کرده است.
بیشترین کاربرد برندینگ در تبلیغات جهت بازار SMB (کوچک و متوسط) جهت کاربران کوچک و خانگی است.
در صورتی که کاربران شرکتی و حرفه ای معمولاً به برند توجه نمی کنند بلکه با استفاده اطلاعات فنی و ریز جزئیات توانایی ها و مشخصات نرم افزار اقدام به انتخاب آنتی ویروس مورد نیاز خود می کنند. معمولاً کارشناسان حرفه ای امنیت به غیر از استفاده از مطالب و اطلاعات شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس، از منابع دیگر مانند مؤسسات معتبر و مستقل (نه وابسته) ویروس شناسی جهان (مانند VB 100% یا CheckMark) و مجلات آنها که ریز جزئیات مقایسه ها و تست های فنی انواع آنتی ویروسها را ارائه می دهند استفاده می کنند.
اما متأسفانه در کشور ما تنها حرف انتخاب همه محصولات بخصوص نرم افزارهای تخصصی IT مانند آنتی ویروس که نیاز به اطلاعات فنی و تخصصی کارشناسی را داراست را برند و نام محصول می زند. با این تفاوت که برخی برندهای موجود در کشور ما بسیار معروفند در صورتی که در جهان جایی نه در بحث فنی و هنر در برندینگ و معروفیت دارند. شاید جدایی بازار ایران و جهان و همچنین محدودیت ارتباط مردم کشور بخاطر مشکلات زبانی و.... از مهمترین عوامل آن باشند.
بعلت ارتباط کم کارشناسان و اطلاعات تخصصی و فناوری ارتباطات و اطلاعات در جهان بحث برندینگ و تبلیغات در ایران حرف اول را در انتخاب نرم افزار می زند. و نشانی برای خود ندارند (مانند پاندا  IMEN ، NOD32،  Pandaو...) برخی دیگر شرکتها هم در ایران وجود دارند که به علت ضعف در تبلیغات و اطلاع رسانی و عدم ارتباط نزدیک با کارشناسان حوزه   ITدر کشور با وجود داشتن نرم افزاری قوی و دارای مشخصه های فنی پیشرفته و گاهی انحصاری نمی توانند بازار خوبی را برای خود دست پا کنند.
از جمله این آنتی ویروس ها می توان به آنتی ویروس کوییک هیل اشاره کرد. این آنتی ویروس قدرتمند هندی که بازار خوبی را در امریکا و اروپا (خصوصاً انگلیس و فرانسه) و استرالیا توانسته به خود اختصاص دهد هنوز نزد بسیاری از مدیران و متخصصین فناوری اطلاعات کشورمان ناشناخته است. این آنتی ویروس که توسط شرکت فناوری ارتباطات واطلاعات فانوس با شماره تماس 3288500-0123 و وب سایت فارسی
 WWW.QuickHeal.ir عرضه می شود از ویژگی های منحصر بفردی سود می برد. از جمله این ویژگیها می توان به سرعت بالای اسکن و ویروسیابی، سرعت، استثنایی آپدیت (کمتر از kb500 در روز) ، بهره مندی از تکنولوژی انحصاری DNA Scan جهت شناسایی انواع اسپایویورها (Spyware) ، ویروسها ، تروجنها و بطور کلی Malware ، بدون دانستن نام ویروس و آپدیت و با استفاده از شبیه سازی شناسایی ژن انسانی ویژگی انحصاری PC2Mobile جهت شناسایی ویروسهای موبایل بدون نیاز به نصب در انواع گوشی های موبایل و ویروسیابی از طریق PC و... اشاره کرد. از ویژگی های بسیار عالی که مخصوص سازمانی ها و شبکه های LAN می باشد. ویژگی نسخه Admin Console می باشد. این نسخه علاوه بر ویژگی های بالا دارای یک سیستم مدیریت تحت وب آنتی ویروس می باشد که امکان نصب، ویروسیابی و حذف آنتی ویروس را بصورت متمرکز و از روی شبکه (منتها قابل اجرا بر روی هر کلاینت بخاطر تحت وب بودن) را بر روی هم کلاینتها میسر می سازد. این ویژگی سبب می شود که مدیر شبکه بتواند براحتی امنیت همه کلاینتها را بصورت دلخواه تأمین کند.
از ویژگی های مهم دیگر این آنتی ویروس می توان به کاربر پسندی (User-Friendly) و زیبایی محصولات شرکت  خاص Quick Heal اشاره کرد. این ویژگی خصوصاً بر نرم افزارهای تحت شبکه می تواند توانایی های زیادی را با کمترین زحمت به مدیر شبکه دهد.
از نکات کلیدی این آنتی ویروس که یکی از مهمترین ویژگی های هر آنتی ویروس می‌باشد دریافت تأیید یه های مکرر بر روی انواع پتفرم ها و سیستم عاملها از مؤسسات رسمی VB 100% و CheckMark می باشد.
به هر حال امیدواریم روزی انتخاب محصولات تنها از روی برند محصول نباشد بلکه بسته به نیازمان و از روی اطلاعات و مشخصات فنی و با استفاده از مشاوره کارشناسان خبره صورت گیرد

کوئیک هیل شریک امنیتی مایکروسافت شد.

 Quick Heal شریک تضمین شده مایکروسافت می‌شود. تامین کننده پیشتاز محصولات آنتی‌ویروس رابطه‌اش را با مایکروسافت قوی می‌کند. سرتفیکیشن مایکروسافت

نرم افزار پیشرو هندی آنتی‌ویروس  قدم رو به  جلو دیگری را در رابطه با مایکروسافت برداشت. مایکروسافت تکنولوژی کوئیک هیل را به عنوان فروشنده نرم افزار مستقل برای تامین راه حل ضد ویروس (ISV) برای سیستمهای عمل کننده مایکروسافت و سرویس حمایت کلی ایمیل تضمین می کند .
کوییک هیل تاکنون با مایکروسافت از طریق ارائه نرم افزار آنتی‌ویروس به کاربران حقیقی ویندوز با قیمتهای باور نکردنی تحت بهره مایکروسافت ویندوز در ارتباط بوده است.
با گواهی تضمینی شراکت مایکروسافت کوییک‌هیل قادر است در رابطه با مسائل امنیتی برای سیستمهای عمل کننده با مایکروسافت همکاری کند. این گواهی در مورد مسائل امنیتی به مشتریان استفاده کننده از سیستمهای مایکروسافت سود می‌رساند. تنها تعداد کمی از ویروس‌یابها چنین گواهی را دارا می باشند.
آقای سنجای کاتکار می گوید : " تلاش سخت و حرکت پایدار ما برای ارتقاء تکنولوژیک با دستیابی به گواهی شراکت Microsoft پاسخ داده شد." ما نه فقط به سطح شراکت تضمینی رسیدیم، بلکه همچنین رابطه تنگاتنگی با مایکروسافت برای پر کردن شکافها و حل مسائل امنیتی IT برقرارکردیم. ما شهرت بسیاری برای تحویل بهترین راه حلهای امنیتی نه فقط برای کامپیوترها بلکه همچنین برای تلفنهای همراه با تکنولوژیهای ثبت شده در هند وایالات متحده آمریکا داریم. پیوند ما با مایکروسافت ما را به تکنولوژیهای مدرن ومنابع جهت ارتقای محصولاتمان می‌رساند و به ما برای رساندن ارزش و سود بیشتر به مشتریانمان کمک می کند. دریافت گواهی شراکت تضمینی مایکروسافت فواید سرمایه گذاری مداوم ما را در مسائل تکنولوژی و تعهد جاری ما برای رسیدن به برترینها تائید می کند.  

برای مشاهده لیست کوییک‌هیل بر روی سایت مایکروسافت لطفاً کلیک کنید.