بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

مراقب هرزنامه‌ی بانکی «پرداخت لغو شد»

هجوم هرزنامه ی جدید کاربران رایانه را هدف قرار داده است و تلاش می کند آنها را با یک نوع تروجان بانکی که به صورت پیغام های عدم موفقیت انتقال ظاهر می شود آلوده کند.

ایمیل هرزنامه یکی از موضوعات زیر را دارد:

• پرداخت ACH لغو شده
• پرداخت ACH رد شده
• تراکنش ACH لغو شده
• انتقال ACH لغو شده
• انتقال ACH رد شده
• پرداخت ACH رد شده
• تراکنش ACH رد شده
• انتقال ACH رد شده
• تراکنش ACH شما
• انتقال ACH شما

هرکدام از اینها ادعا می کنند از طرف  “nacha.org” ( the National Automated Clearing House Association) کسانی که پرداخت الکترونیکی بین بانکها را مدیریت می کنند هستند.

آدرسهای «فرستنده»ی ایمیل ها به صورت زیر هستند:
- ach@nacha.org
- dmin@nacha.org
- alert@nacha.org
- alerts@nacha.org
- info@nacha.org
- payment@nacha.org
- payments@nacha.org
- risk@nacha.org
- risk_manager@nacha.org
- transactions@nacha.org
- transfers@nacha.org

فایل زیپ “report_10112011.pdf.exe” حاوی یک تروجان بانکی است که سعی می کند اعتبارنامه های بانکی را از قربانی بدزدد. (اعتبارنامه ها شامل نام کاربری، کلمه ی عبور، شماره ی کارت اعتباری و … می باشند).

با درو کردن کوکیها و دسترسی به اطلاعات دیگر مجرمان می توانند اطلاعات زیادی را استخراج کنند که می تواند بخت آنان را در دسترسی به اکانت آنلاین قربانی افزایش دهد.

اگر شما به این طور ایمیل ها برخورد کردید ضمیمه ی آنها را باز نکنید. بلکه درعوض آنها را پاک کنید و آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید. کوییک هیل فایل ضمیمه ی بدخواه را با نام  “Trojan.Genome.vpnbe” می شناسد. بنابراین کاربران از قبل محافظت شده هستند.ما به کاربران توصیه می کنیم چنین ضمیمه هایی از فرستندگان ناشناس را باز نکنند.

انتشار فایرفاکس 8

وزیلا امروز (۸ نوامبر) انتشار رسمی فایرفاکس ۸ نسخه ی جدید مرورگر متن باز مشهور خود را اعلام کرد. این به روز رسانی نسبتا کوچک چند ویژگی جدید معرفی می کند و تعدادی بهبود لایه ی زیرین مترجم اچ.تی.ام.ال را با خود می آورد.
جعبه ی جستجوی میله ی ابزار navigation فایرفاکس توسعه یافته است تا بتواند جستجوی توییتر را پشتیبانی کند. کاربران اکنون می تواند از لیست موتورهای جستجوی قابل دسترس توییتر را انتخاب کنند. موزیلا پیشتر در سال جاری با توییتر همکاری داشته تا نسخه ای خاص از مرورگر را انتشار دهند که با سایت شبکه ی اجتماعی توییتر سازگاری داشته باشد. جعبه ی جستجوی آن نسخه از مرورگر هم اکنون جزئی از نسخه ی رسمی مرورگر فایرفاکس است.

ویژگی دیگر قابل ذکر فایرفاکس کنترل سخت تر افزوده شده های مستقل بارگذاری شده است. موزیلا در حال حذف افزودنیهای شخص ثالثی که بدون آگاهی یا اجازه ی کاربر نصب می شوند می باشد. این چنین افزودنیها در گذشته باعث مشکلات جدی شدند مانند جعبه ی ابزار اسکایپ که آشکارا دارای باگ (ایراد) بود و موزیلا در اوایل سال مجبور بود آنرا از راه دور حذف کند زیرا باعث ازکارافتادگی ۳۳۰۰۰ باره ی فایرفاکس در مدت یک هفته شده بود.
اگر فایرفاکس یک افزوده ی مستقل بارگزاری شده در هنگام شروع پیدا کند به طور پیش رفت آنها را غیر فعال می کند و پیغامی مبنی بر سؤال از کاربر برای فعال کردن آن افزودنی می کند. این باعث جلوگیری هجوم جعبه های ابزار ناخواسته و دیگر کدهای اضافی ناخواسته می شود.

علاوه بر این ویژگی های جدید مرورگر، فایرفاکس چند بهبود نیز با خود دارد. موتور مترجم اچ.تی.ام.ال به اشتراک گذاری قابل حمل را اضافه کرده است، این ویژگی اجازه می دهد بافت های WebGL را از سایتهای دیگر بارگزاری کند. WebSocketها نیز در این نسخه تقویت شدند تا این نسخه ی بهبود یافته با آخرین پیش نویس استاندارد همخوانی داشته باشد.

کاربران می توانند فایرفاکس ۸ را از سایت موزیلا دانلود کنند.

همچنین نسخه ی جدید از طریق کانال به روز رسانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. استفاده از آنتی‌ویروسی مطمئن مانند کوییک‌هیل توتال سکیوریتی در کنار آخرین بروزرسانی‌های مرورگر می‌توانند سطح بالاتری از امنیت را برای کاربران به همراه آورند.

مرجع: وبلاگ امنیتی

راهکار کوییک‌هیل برای رهگیری لپ تاپ‌های مسروقه

لپ‌تاپ مرا بیاب کوییک هیل، یک راه حل جستجوگر رایگان، باز و آسان

گارتنر، یک شرکت پیشرو در تحقیقات مربوط به بازاریابی می گوید که تنها در سال ۲۰۱۰ خریداران بیش از ۳۶  میلیارد دلار صرف خریدن لپ تاپ نمودند. افزایش درخواست برای لپ تاپ یک افزایش همزمان (اگر نگوییم مناسب) در دسترس بودن نرم افزار پیداکننده را موجب شده است. به هر حال عجیب است که هیچ یک از این فناوری های به اصطلاح نگهبان پیشرفته به صورت اجباری برای لپ تاپها نصب نیستند. اغلب موارد، با فرمت کردن هارد این وابستگی به اتمام می رسد، ایرادی که به اندازه ی کافی بزرگ است که آنرا شکست خورده بنامیم.

بیشتر نرم افزارهای جستجوگر (ترکینگ) باید روی سیستم نصب باشند و به سیگنال از راه دوری مثل جی پی اس و وای فای نیازمندند تا سیگنال را از طریق ایمیل یا اس ام اس ارسال نمایند. اکثر دزدان لپ تاپ منتظر وصل شدن نمی مانند و حتی پیش از هوشیاری نرم افزار هارد دیسک را بلافاصله فرمت می کنند. هیچ اطمینان یا اتصال یا پایگاه داده ای و جود ندارد که به کاربر راحتی خیال بدهد یا قانون به آن تکیه کنند و اطلاعات  آنرا به اجرا در آورد تا با استفاده از آن صاحب درست لپ تاپ دزدیده شده را پیدا کند و آن را به صاحب حقیقی پس دهد.

کوییک هیل از پیشتازان ارائه ی راه حل امنیتی، اخیرا سرویس رایگان «لپ تاپ مرا بیاب» را راه اندازی کرده که به کاربران اجازه می دهد لپ تاپ گمشده یا دزدیده شده ی خود را بیابند. سرویس «لپ تاپ مرا بیاب» یک پلتفرم بی همتا برای کمک به افراد حقیقی و اشخاص حقوقی است و می دهد دزد لپ تاپ خود را بیابند. از طریق آدرس وبhttp://www.trackmylaptop.net قابل دسترس است و برای همه رایگان است، چه کاربر کوییک هیل باشند و یا نباشند. این سرویس یک پلاتفرم پیشکش کاربران لپ تاپ در سراسر جهان است که هزاران کاربر می توانند مشخصات لپ تاپ دزدیده شده ی خود را وارد کنند. از طریق این پلاتفرم، یک مخزن از جزئیات مربوط به لپ تاپهای دزدیده شده در حال ایجاد شدن است.

«Track My Laptop» به مجریان قانون یک دسترسی ویژه می دهد تا به مخزن در حال افزایش وارد شده و به دزد مورد نظر اشاره کنند.

این پلتفرم جدید و بی همتا برای سه دسته از افراد مناسب است: الف) صاحبان لپ تاپ که لپ تاپ آنان دزدیده شده است ب) آنانی که می خواهند لپ تاپ دست دوم بخرند ومی خواهند مطمئن شوند یک لپ تاپ دزدی نمی باشد  ج) مجریان قانون که حالا دسترسی به پایگاه داده ی بزرگی از لپ تاپهای دزدی دارند و می توانند لپ تاپهای دزدی شده را شناسایی کنند و صاحبان واقعی لپ تاپ را پیدا کنند.

بازبینی لپ تاپ‌ها بر اساس آدرس مک لپ تاپ اتفاق می افتد. این ویژگی قابلیت بازبینی را ۱۰۰% می کند، حتی اگر لپ تاپها پس از دزدی فرمت شوند.

با افزایش سرقت لپ تاپ و تبدیل شدن به یکی از دلائل اصلی دزدی و شکاف امنیتی، چیزی که حتی نیروی دریایی ایالات متحده نیز نسبت به آن دارای نقطه ی ضعف است، نیاز روزافزون به یک فاروم  مشترک که قربانی های دزدی و مجریان قانون را برای پیدا کردن رد لپ تاپ ها و بازیابی آنان متحد سازد وجود دارد.

سالانه بیش از ۸۰۰۰۰ لپ تاپ دزدی می شود و پیدا کردن رد آنها به کاری طاقت فرسا و دشوار تبدیل شده است. مجریان قانون تعداد زیادی لپ تاپ دزدی در یافت می کنند که پیدا کردن صاحب آنها مخصوصا اگر ثبت نشده باشد مشکل ساز است. «لپ تاپ مرا بیاب» کوییک‌هیل یک تلاش خالصانه از طرف شرکت کوییک هیل است به عنوان سرویسی که در حال حاضر قابل دسترس است و مخصوصا مجریان قانون می تواند روی آن اتکا کنند تا به یک پایگاه داده ی بزرگ رجوع کنند و دزدی را تایید نمایند. این سرویس رایگان است و نیاز ندارد که کاربر یا پلیس به طور فیزیکی دزدی را موشکافی کنند یا حضور فیزیکی برای تشخیص داشته باشند. این پلتفرم با هدف مخاطب جهانی طراحی شده که تعداد سرقت‌های سالانه لپ‌تاپ‌ به میلیونها می‌رسد.

حقه ی جدید فیس بوک «اکانت شما بلاک شده است»

یک هرزنامه ی دیگر که وانمود می کند اکانت شما بلاک شده است هم اکنون در اینترنت رایج است. موضوع به این صورت است: سرویس فیس بوک، اکانت شما بلاک شده است، سفارش ۸۲۳۶٫

این پست الکترونیک به همراه یک ضمیمه به نام  New_Password_FB_1148.zip می آید.

فایل فشرده شده شامل New_Password.exe می باشد که سعی می کند کاربر را با شمای پرونده ی مایکروسافت وورد فریب دهد. شما نباید هیچگاه به شمای یک پرونده توجه کنید، بلکه باید به پسوند فایل توجه کنید و مطمئن شوید مرورگر ویندوز (Windows Explorer) پسوندها را نشان می دهد.

همزمان با نصب کامپیوتر شما را آلوده کرده و برنامه مخرب را نصب می کند. در حال حاضر این بد افزار، برنامه جعلی “System restore”را نصب می کند. اگر به چنین ایمیلهایی برخورد کردید آنها را پاک کنید و آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید. کوییک هیل این فایل آلوده شده ضمیمه را با نام “Trojan.Menti.iohe” می شناسد. بنابراین کاربران به صورت پیشگیرانه محافظت شده اند.

ما توصیه می کنیم این چنین ضمیمه های ایمیل های ناشناس را باز نکنید.

مرجع: وبلاگ امنیتی