بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

مقایسه انواع مختلف آنتی ویروس ها

مقایسه آنتی ویروسها از دیدگاههای مختلف:

انتی ویروسهای غیر ارجینال (رایتی یا کرک شده): 10 درصد از ویروسها را تشخیص میدهند.
آنتی ویروسهای ارجینال وارداتی:60 درصد ویروسها را تشخیص میدهند.
انتی ویروسهای ارجینال اخرین نسخه ها (آپدیت شده): 85 درصد ویروسها را تشخیص میدهند.
انتی ویروسهای ارجینال (اخرین نسخه) بعضی شرکتها : 100 درصد ویروسها را تشخیص میدهند.


هرچند که این آمار تخمینی است. ولی پشتیبانی یکی از ضروریات آنتی‌ویروسها می‌باشد. البته برخی از آنتی ویروس‌ها مانند کوییک‌هیل نسخه‌ی کرک شده و رایتی ندارد و این از مزایای امنیتی این آنتی ویروس محسوب می‌شود.

عرضه کوییک هیل موبایل سکیوریتی اندروید

کوییک‌هیل گوشی‌های اندروید را امن‌تر می‌کند.

رونمایی از راهکاری برای امنیت موبایل اندروید


تکنولوژی‌های کوییک‌هیل، پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی در سطح جهان، از Mobile Security Suite for Android رونمایی کرد. با این رونمایی، شرکت کوییک‌هیل یک جهش سریع در هدف‌گذاری بازار جهانی کاربران گوشی‌های هوشمند اندروید برداشته است.

موبایل سکیوریتی اندروید کوییک‌هیل

کایلاش کتکار مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی تکنولوژی کوییک‌هیل گفت: " گوشی‌های هوشمند فناوری‌های مبتنی بر شخص می‌باشد که به تدریج به بخش ضروری و مهم زندگی شخصی و حرفه‌ای تبدیل شده است. مردم از سرگرمی‌های پایه، تغییر زنگ‌ها فراتر رفته‌اند و استفاده از تلفن‌های همراه را برای کاربردهای پیشرفته‌تری مانند ارسال و دریافت بی‌سیم ایمیل، وبگردی، تجارت موبایلی و خدمات بانکداری مبتنی بر موبایل آغاز کرده‌اند. با آغاز بکار این نرم‌افزار امنیتی، ما از پژوهش‌های عمیق و دانش کوییک‌هیل در زمینه تکنولوژی آنتی‌ویروس، جهت پاسخگویی به نیازهای امنیتی و محافظت از اطلاعات این دسته از کاربران بهره برده‌ایم. همچنین  در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از راهکارهای امنیتی برای پلتفرم‌های بلک‌بری (Blackberry) خواهیم بود."

موبایل‌های هوشمند مبتنی بر اندروید به خاطر محبوبیت و دسترس‌پذیری فراروان و عرضه‌ی گوشی‌های تحسین‌برانگیز توسط تولیدکنندگان مطرح، به سرعت درحال افزایش سهم خود از بازار موبایل می‌باشد. گزارش‌های اخیر نشان داده است که سهم بازار اندروید رشد خیره کننده‌ای داشته و بیش از 50% از کل بازار اسمارت‌فون‌ها را به خود اختصاص داده است که این آمار بر پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل موبایل در جهان صحه می‌گذارد.

کوییک‌هیل موبایل سکیوریتی برای اندروید یک راهکار جامع امنیتی می‌باشد که ویژگی‌های کلیدی نظیر  محافظ ویروس، مسدود کردن تماس‌های صوتی، مسدود کردن پیامک، ضد سرقت و قابلیت‌های محافظت از داده را ارائه می‌دهد. اسکن خودکار و بلادرنگ ویروس و جاسوس‌افزارها به همراه گزینه اسکن اختیاری برنامه‌های نصب شده ارائه می‌گردد. فیلترینگ تماس‌های صوتی به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های ناخواسته را با پیکربندی لیست‌های سیاه و سفید پیکربندی نمایند. ویژگی مسدود کردن پیامک امکان مسدود کردن به صورت سایلنت SMSهای آلوده، SMSهای ناخواسته و هرزنامه و SMSهای کلاهبردارانه را فراهم می‌سازد. محافظت داده به کاربران اجازه می‌دهد تا موبایل مفقود یا به سرقت رفته شده‌ی خود را از راه دور قفل نمایند و اطلاعات شخصی خود را با ارسال یک پیامک از پیش تعریف شده حذف نمایند. این محصول قدرتمند همچنین از ویژگی ضدسرقت برای ردیابی و مکان‌یابی گوشی گم شده یا مسروقه پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی تلفن همراه مسروقه را غیرقابل استفاده نماید.

سنجای کتکار مدیر ارشد فنی و یکی از موسسین تکنولوژی‌های کوییک‌هیل گفت: "بسیاری از حوادث امنیتی در فضای کاربردی سیستم‌عامل اندروید درحال رخ دادن می‌باشد. می‌توانم بگویم که اندروید همان راهی را می‌رود که سیستم عامل DOS در دهه 80 پیمود. مشاهدات ما نشان می‌دهد که آگاهی و اطلاعات کاربران گوشی‌های هوشمند درباره نیازمندی‌های امنیتی دچار نقص و کاستی‌های فراوانی می‌باشد و این امر به صورت غیرمستقیم به مجرمان سایبری کمک می‌کند تا ساده‌تر به اهدافشان برسند. با انتشار این راه حل امنیتی برای اندروید، با ارائه برنامه‌ای بسیار ساده، با کاربری آسان، ولی همچنان راه حلی قدرتمند برای به محافظت از گوشی‌های هوشمند  کاربران می‌پردازیم."


برای اطلاعات بیشتر:

http://qhi.ir/android


دانلود نسخه اندروید:

http://quickheal.ir/downloads.asp


درباره Quick Heal شرکت تکنولوژی‌های کوییک هیل یکی از بزرگترین شرکت‌های توسعه دهنده‌ی ابزارهای جامع امنیت اینترنتی و تکنولوژی آنتی‌ویروس در سطح جهان می‌باشد. این شرکت در سال 1993 با تحقیق و توسعه بر روی تکنولوژی‌های امنیتی به ویژه آنتی‌ویروس فعالیت خود را آغاز نمود و تاکنون حق ثبت بسیاری از تکنولوژی‌های امنیتی در انحصار این شرکت می‌باشد. خدمت‌رسانی به میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان، بیش از 350 نفر از بهترین متخصصین و کارشناس حوزه نرم‌افزار و امنیتی را در 20 شعبه و با دفتر مرکزی مستقر در پونای هند گردهم آورده تا بهترین‌ها را به کاربران خود عرضه کند.

Quick Heal Technologies خانواده محصولات امنیتی کوییک‌هیل را با معیار صنعتی برای امنیت کامپیوترها تولید می‌کند. کسب جوایز و تائیدیه‌هایی از موسسات معتبر رده‌بندی و معیارسنجی امنیت فناوری اطلاعات جهانی مانند ICSA Labs، Virus Bulletin (VB100%) و  West Coast Labs (چک‌مارک) انگلستان از دیگر افتخارات کوییک‌هیل محسوب می‌شود. شرکت برنده جایزه 100 شرکت برتر آسیایی توسط Red Herring 2009 می‌باشد.

محصولات امنیتی کوییک‌هیل توسط مصرف‌کنندگان خانگی، شرکت‌های کوچک، مؤسسات دولتی و شرکت‌های بزرگ جهت محافظت رایانه‌ها در برابر ویروس‌ها و دیگر تهدیدهای مخرب استفاده می‌شود. دوراندیشی، کوئیک هیل را در کلاسی جدا قرار داده و اجازه می‌دهد تا به طور مداوم برای بهبود عملکرد، کیفیت محصولات، خدمات و مزایای هزینه‌ای و قیمتی بکوشد.
Quick Heal با دارا بودن شبکه توزیع در بیش از 50 کشور جهان مشغول عرضه و پشتیبانی از محصولات کوییک‌هیل می‌باشند.

شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس به طور رسمی و با مجوزها و تائیدیه‌های کامل، وظیفه فروش، پشتیبانی، خدمات و امور لابراتواری محصولات امنیتی کوییک‌هیل در ایران را بر عهده دارد. محصولات اوریجینال کوییک‌هیل را می‌توانید از فروشگاههای معتبر نرم‌افزاری و یا فروشگاه اینترنتی http://shop.quickheal.ir تهیه نمایید. در ضمن برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات کوییک‌هیل می‌توانید از طریق سایت رسمی این شرکت به نشانی http://www.QuickHeal.ir  ارتباط برقرار کنید.

کشف باگ امنیتی شرکت Adobe reader و Adobe Acrobat

یک حفره ی مهم در کامپوننت authplay.dll که با نرم افزارهای ادوبی ریدر و آکروبات اکس (۱۰٫۰٫۱) و نسخه های پیشین .x10 و  .x9 برای سیستم عامل های ویندوز و مکین تاش شناسایی شد. این حفره (CVE-2011-0609)، همانطوری که در توصیه امنیتی APSA11-01 ارجاع داده شده، می تواند باعث از کار افتادن آن (crash) شده و اختیار سیستم تحت تاثیر یافته را به هجوم کننده بدهد.

گزارش هایی مبنی بر کشف حملات هدف در سیستم های ناامن از طریق فایل (swf) فلش که در فایل (xls) نرم افزار اکسل قرار داده می شود و با ایمیل پیوست می شود وجود دارد. در حال حاضر شرکت ادوبی از حملات انجام شده که نرم افزارهای ادوبی ریدر و آکروبات را مورد هجوم قرار داده است آگاهی ندارد.  ادوبی ریدر اکس حالت محافظت شده ی تسکین از اجرای یک  بهره برداری از این نوع جلوگیری می کند.

ما به کاربران خود توصیه می کنیم که نرم افزار ادوبی ریدر (۱۰٫۰٫۱) خود برای مک اینتاش را به ادوبی ریدر X (10.0.2) به روز رسانی کنند.برای کاربران ادوبی ریدر ۹٫۴٫۲ تحت ویندوز و مک اینتاش، ادوبی به روزرسانی ادوبی ریدر ۹٫۴٫۳  را در دسترس قرار داد.

برای مشاهده ی جزئیات لطفا به پیوند زیر مراجعه کنید:
http://www.adobe.com/support/security/bulletins/apsb11-06.html

دانلود رایگان بدون کرک و اورجینال نسخه کوییک هیل 2012

شرکت کوییک‌هیل نسخه بتای 2012 Quick Heal Total Security منتشر کرد. گفتنی است این نسخه مبتنی بر امنیت ابری (Cloud Security) می‌باشد. بعد از نصب نیاز به کرک یا سریال ندارد و کاملا اورجینال و رایگان می‌باشد:

دانلود نسخه 32 بیتی کوییک هیل توتال سکیوریتی 2012

دانلود نسخه 64 بیتی کوییک هیل توتال سکیوریتی 2012

تکنیک های امنیت در موبایل های اندروید

ایتنا - گوگل که نتوانست در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری وارد شود، از نقیصه موجود در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل بهترین استفاده را کرده و با تولید اندروید درصدد بی‌رقیب شدن در این عرصه می‌باشد.
امروزه لزوم برقراری امنیت از رایانه و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و به سیستم‌های درونساز (Embeded) صنعتی و خانگی، موبایل‌ها، دستگاه‌های رایانه‌ای قابل حمل (مانند Tablet PCها، Book readerها) و کلیه تجهیزات دیجیتالی گسترش یافته است. شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت که در تولید سیستم‌عامل‌های کوچک ویژه دستگاه‌های دیجیتال غیر کامپیوتری فعال می‌باشند. 
سیاست‌های شرکت Apple به صورت بسته عمل می‌کند و سیستم‌عامل‌ها را ویژه تجهیزات خود تولید کرده و امکان استفاده به دیگر شرکت‌های سخت‌افزاری را نمی‌دهد. به همین دلیل رشد نرم‌افزاری این شرکت کاملاً وابسته به فروش تجهیزات سخت‌افزاری آن می‌باشد.

مایکروسافت، غول OS در بخش PC و رایانه‌های خانگی، تاکنون نتوانسته در بازار سیستم‌عامل‌های کوچک و جاساز، جایی برای خود پیدا کند. هرچند که نسخه‌های مختلف ویندوز موبایل را عرضه کرده است. اکثر شرکت‌های مطرح امنیتی پکیج مخصوص ویندوز موبایل سکیوریتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
گوگل که نتوانست در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری وارد شود، از نقیصه موجود در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل بهترین استفاده را کرده و با تولید اندروید درصدد بی‌رقیب شدن در این عرصه می‌باشد.
 
بر اساس آمارها روزانه حدود ۶۰۰۰۰ گوشی مبتنی اندروید فروخته می‌شود.
نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید روز به روز درحال افزایش می‌باشند. لذا با توجه به رشد سریع سیستم‌ها و خصوصاً گوشی‌های مبتنی بر اندروید، لزوم امن‌سازی بر کسی پوشیده نیست.

نقص در آموزش درباره تهدیدهای احتمالی بر روی موبایل و ضعف‌های امنیتی این گوشی‌ها، به سادگی می‌تواند به کاربران در طی استفاده از موبایل زیان وارد نماید. برخی از شرکت‌های امنیتی نظیر کوییک‌هیل، کسپرسکی، سیمانتک، ترند میکرو با تجربه غنی و پژوهش‌های گسترده‌ی در زمینه آنتی‌ویروس، راهکار قدرتمند امنیتی ویژه گوشی‌های مبتنی بر اندروید ارائه می‌دهند.
رقابت نزدیک این شرکت‌های به نفع کاربران تمام شده است. روزی امنیت تنها محدود به ضدویروس کامپیوترهای عادی بود؛ اما امروزه امنیت به مجموعه‌ای کامل در برابر انواع تهدیدها و حتی برخی ابزارهای کاربردی مرتبط با امنیت و از PC به موبایل گسترش یافته است. بررسی اجمالی موبایل سکیوریتی ویژه اندروید این آنتی‌ویروس‌ها ویژگی‌های جالبی را نشان می‌دهد که برخی از آنها را در این مقاله یادآور می‌شویم.

جدا از محافظت در برابر ویروس، ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگری مانند مسدود کردن تماس، مسدودسازی پیامک، محافظت در برابر پیامک‌های ناخواسته و هرز، ویژگی محافظت از اطلاعات در برابر سرقت (anti-theft)، ردیابی موبایل مسروقه با استفاده از GPS و امکان قفل کردن گوشی موبایل از راه دور می‌باشد.

ضد ویروسهسته محافظت در برابر ویروس، مهم‌ترین بخش نرم‌افزار امنیتی اندروید موبایل می‌باشد. محافظت همیشگی و دائمی در برابر انواع تهدیدهای بدافزاری و ویروس‌ها، ویژگی Real-time بودن موبایل سکیوریتی را می‌طلبد، تا به صورت بلادرنگ در حال محافظت در برابر هرگونه نقل و انتقال داده باشد. علاوه بر محافظت خودکار در برابر ویروس‌ها و جاسوس‌افزارها، باید قابلیت اسکن دستی و دلخواه توسط کاربر را هم به عنوان گزینه‌ای انتخابی در اختیار وی قرار دهد.
اسکن برنامه‌ها و نرم‌افزارها، پیش از نصب از دیگر قابلیت‌های موردنیاز موبایل سکیوریتی می‌باشد. با توجه به توسعه روز افزون برنامه‌های تحت اندروید در اینترنت، و علاقه کاربران نسبت به دانلود و استفاده از آن در موبایل خود، امکان انتشار بدافزار از این طریق، دور از ذهن نیست که یک نرم‌افزار کاربردی امنیتی می‌بایست به فکر رفتار پیشگیرانه در برابر نصب این نوع بدافزارها باشد.

بروزرسانی خودکار که امری بدیهی و ضروری برای یک نرم‌افزار ضد ویروس می‌باشد. علاوه بر امکان استفاده از اینترنت GPRS و ۳G گوشی‌های موبایل، می‌توان از بستر شبکه‌های WiFi نیز استفاده نمود که این امر علاوه بر کاهش هزینه، به افزایش سرعت نیز کمک می‌کند. به هرحال نرم‌افزار امنیتی موبایل می‌بایست فایل‌های تعریف ویروس را به صورت کاملاً فشرده و کمترین حجم ممکن منتشر سازد تا کمترین زحمت را برای کاربران خود به همراه آورد.
موتور اسکن آنتی‌ویروس موبایل می‌بایست کمترین منابع سیستم را اشغال کرده و با ارائه چند نخی و چند وظیفه‌ای امکان فعالیت موبایل را سلب ننماید، تا کاربر علاوه بر امکان برقراری تماس از دیگر برنامه‌های جانبی موبایل نیز بتواند به صورت همزمان استفاده نماید. موبایل سکیوریتی اندروید باید از امکان تنظیمات و سفارشی کردن کامل جهت حفظ امنیت در برابر ویروس، تروجان یا هر نوع بدافزار دیگر برخوردار باشد.

علاوه بر اسکن حافظه داخلی موبایل، اسکن حافظه جانبی (Memory) نیز از دیگر ضروریات پیشگیرانه محسوب می‌شود. توصیه می‌شود پس از نصب و بروزرسانی موبایل سکیوریتی اندروید حتماً ابتدا و پیش از انتقال هرگونه فایل، حافظه جانبی گوشی خود را اسکن کامل نمایید.

فیلترینگ تماساز قابلیت‌های جانبی که برخی از موبایل‌سکیوریتی‌های مبتنی بر اندروید ارائه کرده‌اند، ویژگی پالایش تماس‌های صوتی‌می‌باشد. مواردی نظیر مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، عمل مسدودسازی بیصدا و سایلنت، امکان پیکربندی لیست سفید(شماره‌های مجاز) و لیست سیاه(شماره‌های غیرمجاز) جهت برقراری تماس و ارائه گزارش‌هایی کامل به همراه جزئیات برای این بخش در نظر گرفته شده است.

محافظت در برابر پیامک‌های انبوه (Spam)
فیلتر پیامک‌های ناخواسته که از سوی شماره‌های ناشناس ارائه می‌شود، پیکربندی آسان، پشتیبانی از لیست‌های سفید و سیاه جهت راهبری ساده و کاربردی پیامک‌ها، ارائه گزارش جزئی و کامل از پیامک‌های مسدودی، از توانمندی‌های یک برنامه‌ی امنیتی در بخش محافظت‌های پیامکی می‌باشد.

محافظت از داده
امروزه محافظت اطلاعات شخصی، به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است. به همین جهت برقراری این امنیت در موبایل که ابزاری قابل حمل می‌باشد، از ضروریاتی می‌باشد که وظیفه شرکت‌های امنیتی را در این امر پررنگ‌تر می‌نماید.
برخی از این شرکت‌ها موبایل سکیوریتی اندروید خود را جهت امن نمودن اطلاعات کاربران خود مجهز نموده‌اند. در مواردی که موبایل شما به سرقت رفته باشد، امکاناتی نظیر قفل کردن گوشی از راه دور، حذف اطلاعات حساس و شخصی با ارسال یک پیامک از پیش تعریف شده، امکان پیکربندی انتخابی جهت حذف شماره‌های تماس، پیامک‌ها، پوشه یا فایلی خاص از تمهیداتی است که نرم‌افزار امنیتی جامع در گوشی‌های موبایل درنظر گرفته است.

ضد سرقت
موبایل سکیوریتی‌ها در بخش ضدسرقت(Anti-Theft) نیز به کمک پلیس آمده‌اند.
برخی قابلیت‌ها نظیر قفل کردن از راه دور که امکان قفل کردن گوشی مسروقه شما را از راه دور مهیا می‌سازد، امکان رهگیری موبایل مسروقه که به یافتن گوشی کمک می‌کند، اطلاع‌رسانی در زمان تغییر سیم‌کارت که به محض تغییر سیم‌کارت به شماره دارنده گوشی، شماره سیم‌کارت جدید پیامک می‌شود، قفل کردن موبایل توسط برنامه موبایل سکیوریتی، به محض تغییر سیم‌کارت که سارق پس از تغییر سیمکارت گوشی را قفل شده و بلا استفاده می‌یابد.

امنیتی جامع برای گوشی‌های موبایل
در پایان به صورت خلاصه به بخشی از مزایا و لزوم کاربرد برنامه‌های امنیتی موبایل سکیوریتی اندروید اشاره می‌کنیم:
بازدهی بیشتر: مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، صرفه‌جویی در زمان 
کاهش هزینه‌های نگهداری موبایل: ویروس‌زدایی از موبایل، افزایش عملکرد گوشی موبایل
بدون تنش: متوقف کردن یا حذف کامل اطلاعات پیش از رسیدن به شخصی دیگر
بدون دردسر: مجاز کردن تماس‌ها دریافتی از لیست تماس، مسدود کردن همه‌ی تماس‌های خارج از لیست تماس
پیکربندی ساده: محافظت بوسیله رمزعبور جهت دسترسی به تنظیمات، پیکربندی آسان شده با واسط کاربری آسان-برای-استفاده گوشی موبایل
پشتیبانی فنی: تماس تلفنی با بخش پشتیبانی یا ارسال ایمیل از طریق برنامه موبایل سکیوریتی اندروید. ضمناً امکان پشتیبانی در ایران نیز ضروری به نظر می‌رسد.

متن و حاشیه همایش امنیتی کوییک هیل

ایتنا - سمینار یک روزه کوییک هیل با میزبانی شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس برگزار شد.

همایش امنیتی کوییک‌هیل


کایلاش کتکار مدیرعامل تکنولوژی‌های کوییک‌هیل با اظهار خشنودی از برگزاری چنین سمینار امنیتی علمی در ایران، ضمن ابراز علاقه به حضور در این سمینار و قدردانی از دکتر جلالی و شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس به عنوان نماینده این شرکت، آقای نایر مدیر امور بین‌الملل این شرکت را به عنوان نماینده شرکت معرفی نمودند.

به گزارش ایتنا وی اظهار داشت: «ما خوشحالیم که آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی کامل از برقراری امنیتی جامع در شبکه‌ها و اینترنت ایران اعلام داریم. امیدواریم با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم در جهت گسترش و انتقال تکنولوژی پیشرفته امنیت IT حرکت نماییم.» 

در ادامه جلالی به سخنرانی پرداخت. وی گفت: سرعت توسعه به اندازه‌ای است که با این قدم‌های کوچک نمی‌توانیم موفقیت‌های بزرگ به دست آوریم و در حوزه فناوری اطلاعات، باید جهانی نگاه کرد.
این متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه شاید امروز ۱۰ درصد از مردم درگیر کارهای الکترونیکی هستند، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه، ۹۰ درصد مردم درگیر کارهای الکترونیکی می‌شوند.

جلالی با اشاره به اینکه اگرچه فناوری خوب است اما ممکن است آثار بدی هم داشته باشد، یادآور شد: در طول تاریخ ویروس‌ها وجود داشته‌اند و امروز فقط نوع آن تغییرکرده است.
وی  افزود: تاثیر ویروس در یک نیروگاه، یک دستگاه دندان پزشکی و یا در یک سامانه نظامی و هسته‌ای، خسارت سنگین برای جوامع خواهد داشت. 
این استاد دانشگاه یادآور شد: آنتی ویروس فقط مربوط به کامپیو‌تر نیست و آن را در مسائل دیگر به ویژه مسائل هسته‌ای، مشاهده کرده‌ایم که ویروس می‌تواند چه آثار تخریبی سیاسی داشته باشد.
جلالی با ابراز تاسف از اینکه برخی اداره‌های دولتی از آنتی ویروس‌های مجانی استفاده می‌کنند، گفت: خب، یک کامپیو‌تر کمتر بخرند اما جای آن نرم افزار آنتی ویروس اصل بخرند.
وی همچنین یادآور شد: اگر هکر‌ها و ویروس‌ها نبودند این فناوری رشد نمی‌کرد.

این استاد دانشگاه گفت: مسئولان ما دانایی لازم را ندارند و ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند که محدود کردن و بستن شیر اینترنت است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین کالای استراتژیک در هزاره سوم، اطلاعات است گفت: اطلاعات، ابزار توسعه اقتصادی امروز است و ضرورت امنیت در اطلاعات، بیشتر از خود اطلاعات است.
وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک آنتی ویروس خوب پرداخت و گفت: آنتی ویروس مطلوب باید قدرت تشخیص ویروس‌ها را داشته باشد، آپ دیت سبکی داشته باشد، هر فایلی را به عنوان ویروس نشناسد، سرعت سیستم را کاهش ندهد، سرعت اسکن ان بالا باشد، تنظیمات آن پیچیده و سخت نباشد و محیطی زیبا و کاربرپسند داشته باشد.

این فعال عرصه آی تی با اشاره به اینکه آنتی ویروس‌های غیر اورجینال تنها ۱۰ درصد ویروس‌ها را شناسایی می‌کنند، تصریح کرد: این آمار در آنتی ویروس‌های اورجینال وارداتی ۶۰ درصد، در آنتی ویروس‌های ارجینال آخرین نسخه‌ها ۸۵ درصد و در آنتی ویروس‌های ارجینال اخرین نسخه برخی شرکت‌ها ۱۰۰درصد است.

 دشواری‌های امنیتی زیرساخت‌ها را تهدید می‌کند
مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس در این همایش گفت: امروز لزوم استفاده از رایانه و تجهیزات مرتبط بر کسی پوشیده نیست.
اصغری افزود: یکی از چالش‌های پیش روی رشد سریع زیرساخت‌های صنعتی در کشور، عدم اطمینان، اعتماد و به طور کلی دشواری‌های امنیتی است که این صنعت را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه همگام با توسعه فناوری اطلاعات، نگاهی جامع به امن سازی و لحاظ حفاظ‌های امنیتی، امری بدیهی است، تصریح کرد: چشم پوشی از تعیین اولویت نخستین، برای بسط امنیت، جبران ناپدیر خواهدبود.

شریک امنیتی اینتل و مایکروسافت
مدیر امور بین الملل شرکت تکنولوژ‌های کوییک هیل هند در این همایش گفت: روابط خوب هند و ایران فرا‌تر از تولید و حضور آنتی ویروس است.
نایر با بیان اینکه کوییک هیل یک شرکت پیشرو در حوزه امنیت اطلاعاتی است، افزود: این شرکت در سال‌ها ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ مقام اول را در دنیا به دست آورد و اکنون در ۶۳ کشور شبکه توزیع و میلیون‌ها کاربر دارد. 

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی با مشتری‌ها داریم، تصریح کرد: کوییک هیل در هند ۲۰ شعبه دارد و ما در کشورهای انگلستان، امارات، مالزی، استرالیا و... شعبه داریم و در ایران هم شرکت فانوس، تنها نماینده اصلی و رسمی ماست. 

مدیر امور بین الملل شرکت کوییک هیل هند با بیان اینکه ما شریک امنیتی کمپانی‌های مایکروسافت و اینتل هستیم، افزود: همکاری‌های کوییک‌هیل و مایکروسافت در زمینه‌های مختلف دیگری نظیر WGA Partner و Microsoft ISV Certification می‌شود و محصولات ما را در در سایت رسمی مایکروسافت به فروش می‌رسد. وی افزود: ما تا کنون جایزه و گواهی نامه‌های مهمی را کسب کرده‌ایم و امتیاز نهایی کوییک هیل از برخی آنتی ویروس‌های دیگر بالا‌تر بوده است. 

وی در ادامه به رونمایی از محصول جدید این شرکت یعنی «کوییک هیل موبایل سکیوریتی ویژه اندروید» پرداخت. این نرم‌افزار امنیتی علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های امنیتی نظیر آنتی‌ویروس از قابلیت‌های جالب و پرکاربرد دیگری سود می‌برد که کوییک‌هیل موبایل سکیویتی اندروید را به برنامهٔ کاربردی همه‌منظوره بدل کرده است. مسدود کردن تماس‌ها، مسدود کردن اس‌ام اس‌های مزاحم و ناخواسته، جلوگیری از سرقت اطلاعات، ردیابی موبایل هنگام گم شدن یا مسروقه و قفل کردن موبایل و قفل کردن سیم کارت جدید بعد از سرقت و گم شدن از جمله کارکردهای آن محسوب است. 

در پایان از مباحث مطروحه سوالاتی مطرح و به ۵ نفر از شرکت کنندگان که به سوالات پاسخ کاملتری دادند، جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا شد.