بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

امکان بازیابی اطلاعات رمز شده توسط یکی از مطرح ترین باج افزارها

گروه هکری که از باج افزار Shade یا Troldesh پشتیبانی می کردند، ضمن عذرخواهی بخاطر آسیب رساندن به قربانیان، فعالیت خود را تعطیل کرده و بیش از 750 هزار کلید رمزگشا را منتشر کردند.
تاکنون امکان بازگشایی فایلهای رمز شده تعداد کمی از باج افزارها وجود دارد. 
کارشناسان امنیت همواره تنها راهکار مقابله با باج افزارها را پیشگیری از آلودگی به آنها عنوان کرده اند. رعایت موارد امنیتی مانند، استفاده از آنتی ویروس قدرتمند با ماژول کارآمد ضد باج افزاری مانند کی سون، استفاده از فایروال و یو تی ام های حرفه ای با قابلیت قابل اتکای IDS/IPS مانند وبروم، کی سون، کوییک هیل و بروزرسانی سیستم عامل و نرم افزارها و اعمال وصله های امنیتی، استفاده از رمزهای عبور پیچیده و تعویض دوره ای آنها، تعویض پورت یا بستن ریموت دسکتاپ ویندوز، آموزش کاربران برای عدم باز کردن و کلیک بر روی ایمیلها و لینکهای آلوده، پشتیبان گیری منظم، رمز شده و امن و دوره ای، می تواند به پیشگیری از نفوذ باج افزارها کمک شایانی کند.
هر از چندگاهی با انتشار کلید خصوصی برخی از باج افزارها، امکان بازگشایی فایلهای رمز شده میسر می گردد. خوشبختانه اکنون با انتشار این کلیدها، بسیاری از فایلهای رمز شده که توسط این نوع باج افزار رمز شده اند، می توانند رمرگشایی گردند. 
باج افزار Shade پسوند فایلها را به صورت زیر تغییر می داده است:
xtbl
ytbl
breaking_bad
heisenberg
better_call_saul
los_pollos
da_vinci_code
magic_software_syndicate
windows10
windows8
no_more_ransom
tyson
crypted000007
crypted000078
rsa3072
decrypt_it
dexter
miami_california

اگر شما یکی قربانیان باج افزاری بوده اید و از نوع باج افزار خود مطمئن نیستید، می توانید یک نمونه از فایل رمز شده و یا فایل توضیحات متنی را در وب سایت زیر بارگذاری نمایید تا نوع باج افزار شما شناسایی شود. 
https://id-ransomware.malwarehunterteam.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد