بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

کلاهبردار قرعه کشی پیام کوتاه!

دیده شده است که حیله ی مبلغ پیش پرداخت یعنی حقه ی اعتماد برای بدست آوردن پول توسط کلاهبرداران به وسیله ی پیامک با هدف جذب قربانی های خود انجام می پذیرد. این پیامک ها ادعا می کنند که دریافت کننده یک مبلغ قابل توجه پول در یک قرعه کشی آنلاین همانطور که در زیر نشان داده شده برده است.

متون ادعا می کند که دریافت کننده ی «خوش اقبال» براساس این یک مبلغ قابل توجه پول –در بعضی از نسخه ها یک جایزه ی باارزش مثل اتومبیل- برده است. برای گرفتن جایزه از دریافت کننده خواسته می شود از طریق جزئیات تماس موجود در پیغام تلفن یا ایمیل ارتباط برقرار کنند.

در حقیقت قرعه کشی ها و تبلیغات بیان شده در پیامکها وجود خارجی ندارند. هیچ جایزه ای وجود ندارد. جایزه ی وعده داده شده تنها یک طعمه برای اغوای دریافت کنندگان پیامک برای تماس با مجرمان مسئول کلاهبرداری می باشد. از کسانی که طبق دستورالعمل تماس گرفته درخواست می شود برای آنان پول ارسال کنند ظاهرا به منظور آزادسازی و انتقال جایزه ی فرضی با ادعای اینکه پول برای پوشش هزینه هایی از قبیل مالیات، هزینه های قانونی، بیمه یا هزینه های بانکی نیاز است. در طول مسیر کلاهبرداری، قربانی ممکن است سهواً اطلاعات مهم مالی و شخصی را فرضاً به عنوان اثبات هویت و اجازه انتقال «پول جایزه» به کلاهبرداران ارائه دهد. کلاهبرداران پس از آن از اطلاعات استفاده کنند و هویت قربانی خود را بدزدند.

کلاهبرداران جهت دریافت مبلغ پیش پرداخت از روش های مختلف شامل ایمیل، پست، فکس، شبکه های اجتماعی، پیامک و … برای رسیدن به قربانی خود استفاده می کنند. کاربران باید خیلی مراقب پیامهای ناخواسته ای که ادعا می کنند انها مبلغی پول یا جایزه در قرعه کشی یا تبلیغاتی که آنان حتی در آن شرکت نکرده اند باشند. تکنولوژی‌های کوییک‌هیل به کاربران خود توصیه می‌کند به هر پیامی در هر فرمتی که ادعا می کند نام یا ایمیل یا تلفن شما به صورت تصادفی از میان لیستی به عنوان برنده ی جایزه ی قابل توجه ای انتخاب شده باشید، توجه نکنید. قرعه کشی های واقعی با این روش عمل نمی کنند. اگر شما چنین پیغامی دریافت کرده اید به هیچ روشی به کلاهبرداران پاسخ ندهید.

مرجع: وبلاگ امنیت IT

هشدار – کلاهبردار شغل تقلبی MARUTI SUZUKI

روز به روز حیله های شغل آنلاین حرفه ای و معتبر تر می شوند. با این تعداد زیاد افرادی که هم اکنون به دنبال شغل می گردند، تعداد بیشتری کلاهبردار از همیشه وجود دارند. کلاهبرداران از اشتیاق و تمایل دانشجویان تازه به اتمام رسانده برای گرفتن یک شغل مناسب به خوبی خبر دارند.

من به این طور کلاهبردار برخورد کردم که وانمود می کرد از تیم استخدام MARUTI SUZUKI باشد. ایمیل یک ضمیمه فایل داک  به نام Notice.docx دارد.

فایل داک به خوبی ساخته شده به طوریکه به مسائل احساسی و طمع افراد خواهان شغل توجه دارد. آنها با اطمینان راجع به یک بسته ی زیبا و جایگاه خوب در شرکت خواهان شغل را اغوا می کنند. پس از این، هدف کلاهبرداران به روی تصویر می آید. کلاهبرداران  از کاندیدا درخواست می کنند مبلغ  ۱۵,۸۰۰ را واریز نمایند تا در مصاحبه ی زمانبندی شده حضوریاب شوند. آنها همچنین می گویند کل مبلغ پس از اتمام مصاحبه قابل برگشت می باشد.
محتوای فایل داک به صورت زیر می باشد:

متأسفانه افراد بی پروا سعی می کنند آنهایی را که به طور قانونی به دنبال شغل می گردند را شکار کنند، اما چیز دیگر اتفاق می افتد.

کوییک هیل به کاربران توصیه می کند از این ایمیل های حیله گر دور بمانند و حتی به آنها جواب ندهند.

مرجع: کاملترین مرجع امنیتی ایران

کلاهبردار فیس بوک «گیم ماریو کارت را بازی کن»

کلاهبردار فیس بوک «Play Mario Kart Game» وانمود می کند که هر کسی می تواند بازی «ماریو کارت» را روی فیس بوک بازی کند. کلاهبردار(scam) می گوید: «بازی ماریو کارت را با دوستان خود در فیس بوک بازی کنید. به هرج و مرج چند نفره هم اکنون بپیوندید! برای بازی اینجا کلیک کنید.»

تب «بازی» شما را به یک پیوند می فرستد و از شما درخواست می کند به بازی بپیوندید.وقتی شما روی آن برای پیوستن کلیک می کنید، پیغام روی دیوار فیس بوک شما به طور خودکار  پُست می شود، همانطور که آنرا «می پسندید». همزمان آن از شما درخواست می کند یک پیمایش آنلاین را کامل کنید. بعد از تکمیل پیمایش آنها هیچ نشانی از بازی‌های آنلاین نیست.

این روشی است که کلاهبرداران کاربران را اغوا می کنند و آن ها را به سایتهای خاصی می فرستند.هدف کلاهبرداران هدایت بیشتر ترافیک به سایت های خاص است، راهی که آنها از آن کسب درآمد می کنند. همچنین ممکن است آنها بدافزارهای جدید را پخش کنند و اطلاعات شخصی را بدست بیاورند.لطفا هیچگونه پیمایش آنلاین را تکمیل نکنید.

مرجع: وبلاگ مطالب روز امنیتی