بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

متن و حاشیه همایش امنیتی کوییک هیل

ایتنا - سمینار یک روزه کوییک هیل با میزبانی شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس برگزار شد.

همایش امنیتی کوییک‌هیل


کایلاش کتکار مدیرعامل تکنولوژی‌های کوییک‌هیل با اظهار خشنودی از برگزاری چنین سمینار امنیتی علمی در ایران، ضمن ابراز علاقه به حضور در این سمینار و قدردانی از دکتر جلالی و شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس به عنوان نماینده این شرکت، آقای نایر مدیر امور بین‌الملل این شرکت را به عنوان نماینده شرکت معرفی نمودند.

به گزارش ایتنا وی اظهار داشت: «ما خوشحالیم که آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی کامل از برقراری امنیتی جامع در شبکه‌ها و اینترنت ایران اعلام داریم. امیدواریم با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم در جهت گسترش و انتقال تکنولوژی پیشرفته امنیت IT حرکت نماییم.» 

در ادامه جلالی به سخنرانی پرداخت. وی گفت: سرعت توسعه به اندازه‌ای است که با این قدم‌های کوچک نمی‌توانیم موفقیت‌های بزرگ به دست آوریم و در حوزه فناوری اطلاعات، باید جهانی نگاه کرد.
این متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه شاید امروز ۱۰ درصد از مردم درگیر کارهای الکترونیکی هستند، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه، ۹۰ درصد مردم درگیر کارهای الکترونیکی می‌شوند.

جلالی با اشاره به اینکه اگرچه فناوری خوب است اما ممکن است آثار بدی هم داشته باشد، یادآور شد: در طول تاریخ ویروس‌ها وجود داشته‌اند و امروز فقط نوع آن تغییرکرده است.
وی  افزود: تاثیر ویروس در یک نیروگاه، یک دستگاه دندان پزشکی و یا در یک سامانه نظامی و هسته‌ای، خسارت سنگین برای جوامع خواهد داشت. 
این استاد دانشگاه یادآور شد: آنتی ویروس فقط مربوط به کامپیو‌تر نیست و آن را در مسائل دیگر به ویژه مسائل هسته‌ای، مشاهده کرده‌ایم که ویروس می‌تواند چه آثار تخریبی سیاسی داشته باشد.
جلالی با ابراز تاسف از اینکه برخی اداره‌های دولتی از آنتی ویروس‌های مجانی استفاده می‌کنند، گفت: خب، یک کامپیو‌تر کمتر بخرند اما جای آن نرم افزار آنتی ویروس اصل بخرند.
وی همچنین یادآور شد: اگر هکر‌ها و ویروس‌ها نبودند این فناوری رشد نمی‌کرد.

این استاد دانشگاه گفت: مسئولان ما دانایی لازم را ندارند و ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند که محدود کردن و بستن شیر اینترنت است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین کالای استراتژیک در هزاره سوم، اطلاعات است گفت: اطلاعات، ابزار توسعه اقتصادی امروز است و ضرورت امنیت در اطلاعات، بیشتر از خود اطلاعات است.
وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک آنتی ویروس خوب پرداخت و گفت: آنتی ویروس مطلوب باید قدرت تشخیص ویروس‌ها را داشته باشد، آپ دیت سبکی داشته باشد، هر فایلی را به عنوان ویروس نشناسد، سرعت سیستم را کاهش ندهد، سرعت اسکن ان بالا باشد، تنظیمات آن پیچیده و سخت نباشد و محیطی زیبا و کاربرپسند داشته باشد.

این فعال عرصه آی تی با اشاره به اینکه آنتی ویروس‌های غیر اورجینال تنها ۱۰ درصد ویروس‌ها را شناسایی می‌کنند، تصریح کرد: این آمار در آنتی ویروس‌های اورجینال وارداتی ۶۰ درصد، در آنتی ویروس‌های ارجینال آخرین نسخه‌ها ۸۵ درصد و در آنتی ویروس‌های ارجینال اخرین نسخه برخی شرکت‌ها ۱۰۰درصد است.

 دشواری‌های امنیتی زیرساخت‌ها را تهدید می‌کند
مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس در این همایش گفت: امروز لزوم استفاده از رایانه و تجهیزات مرتبط بر کسی پوشیده نیست.
اصغری افزود: یکی از چالش‌های پیش روی رشد سریع زیرساخت‌های صنعتی در کشور، عدم اطمینان، اعتماد و به طور کلی دشواری‌های امنیتی است که این صنعت را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه همگام با توسعه فناوری اطلاعات، نگاهی جامع به امن سازی و لحاظ حفاظ‌های امنیتی، امری بدیهی است، تصریح کرد: چشم پوشی از تعیین اولویت نخستین، برای بسط امنیت، جبران ناپدیر خواهدبود.

شریک امنیتی اینتل و مایکروسافت
مدیر امور بین الملل شرکت تکنولوژ‌های کوییک هیل هند در این همایش گفت: روابط خوب هند و ایران فرا‌تر از تولید و حضور آنتی ویروس است.
نایر با بیان اینکه کوییک هیل یک شرکت پیشرو در حوزه امنیت اطلاعاتی است، افزود: این شرکت در سال‌ها ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ مقام اول را در دنیا به دست آورد و اکنون در ۶۳ کشور شبکه توزیع و میلیون‌ها کاربر دارد. 

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی با مشتری‌ها داریم، تصریح کرد: کوییک هیل در هند ۲۰ شعبه دارد و ما در کشورهای انگلستان، امارات، مالزی، استرالیا و... شعبه داریم و در ایران هم شرکت فانوس، تنها نماینده اصلی و رسمی ماست. 

مدیر امور بین الملل شرکت کوییک هیل هند با بیان اینکه ما شریک امنیتی کمپانی‌های مایکروسافت و اینتل هستیم، افزود: همکاری‌های کوییک‌هیل و مایکروسافت در زمینه‌های مختلف دیگری نظیر WGA Partner و Microsoft ISV Certification می‌شود و محصولات ما را در در سایت رسمی مایکروسافت به فروش می‌رسد. وی افزود: ما تا کنون جایزه و گواهی نامه‌های مهمی را کسب کرده‌ایم و امتیاز نهایی کوییک هیل از برخی آنتی ویروس‌های دیگر بالا‌تر بوده است. 

وی در ادامه به رونمایی از محصول جدید این شرکت یعنی «کوییک هیل موبایل سکیوریتی ویژه اندروید» پرداخت. این نرم‌افزار امنیتی علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های امنیتی نظیر آنتی‌ویروس از قابلیت‌های جالب و پرکاربرد دیگری سود می‌برد که کوییک‌هیل موبایل سکیویتی اندروید را به برنامهٔ کاربردی همه‌منظوره بدل کرده است. مسدود کردن تماس‌ها، مسدود کردن اس‌ام اس‌های مزاحم و ناخواسته، جلوگیری از سرقت اطلاعات، ردیابی موبایل هنگام گم شدن یا مسروقه و قفل کردن موبایل و قفل کردن سیم کارت جدید بعد از سرقت و گم شدن از جمله کارکردهای آن محسوب است. 

در پایان از مباحث مطروحه سوالاتی مطرح و به ۵ نفر از شرکت کنندگان که به سوالات پاسخ کاملتری دادند، جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد