بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

تکنیک های امنیت در موبایل های اندروید

ایتنا - گوگل که نتوانست در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری وارد شود، از نقیصه موجود در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل بهترین استفاده را کرده و با تولید اندروید درصدد بی‌رقیب شدن در این عرصه می‌باشد.
امروزه لزوم برقراری امنیت از رایانه و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و به سیستم‌های درونساز (Embeded) صنعتی و خانگی، موبایل‌ها، دستگاه‌های رایانه‌ای قابل حمل (مانند Tablet PCها، Book readerها) و کلیه تجهیزات دیجیتالی گسترش یافته است. شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت که در تولید سیستم‌عامل‌های کوچک ویژه دستگاه‌های دیجیتال غیر کامپیوتری فعال می‌باشند. 
سیاست‌های شرکت Apple به صورت بسته عمل می‌کند و سیستم‌عامل‌ها را ویژه تجهیزات خود تولید کرده و امکان استفاده به دیگر شرکت‌های سخت‌افزاری را نمی‌دهد. به همین دلیل رشد نرم‌افزاری این شرکت کاملاً وابسته به فروش تجهیزات سخت‌افزاری آن می‌باشد.

مایکروسافت، غول OS در بخش PC و رایانه‌های خانگی، تاکنون نتوانسته در بازار سیستم‌عامل‌های کوچک و جاساز، جایی برای خود پیدا کند. هرچند که نسخه‌های مختلف ویندوز موبایل را عرضه کرده است. اکثر شرکت‌های مطرح امنیتی پکیج مخصوص ویندوز موبایل سکیوریتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
گوگل که نتوانست در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری وارد شود، از نقیصه موجود در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل بهترین استفاده را کرده و با تولید اندروید درصدد بی‌رقیب شدن در این عرصه می‌باشد.
 
بر اساس آمارها روزانه حدود ۶۰۰۰۰ گوشی مبتنی اندروید فروخته می‌شود.
نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید روز به روز درحال افزایش می‌باشند. لذا با توجه به رشد سریع سیستم‌ها و خصوصاً گوشی‌های مبتنی بر اندروید، لزوم امن‌سازی بر کسی پوشیده نیست.

نقص در آموزش درباره تهدیدهای احتمالی بر روی موبایل و ضعف‌های امنیتی این گوشی‌ها، به سادگی می‌تواند به کاربران در طی استفاده از موبایل زیان وارد نماید. برخی از شرکت‌های امنیتی نظیر کوییک‌هیل، کسپرسکی، سیمانتک، ترند میکرو با تجربه غنی و پژوهش‌های گسترده‌ی در زمینه آنتی‌ویروس، راهکار قدرتمند امنیتی ویژه گوشی‌های مبتنی بر اندروید ارائه می‌دهند.
رقابت نزدیک این شرکت‌های به نفع کاربران تمام شده است. روزی امنیت تنها محدود به ضدویروس کامپیوترهای عادی بود؛ اما امروزه امنیت به مجموعه‌ای کامل در برابر انواع تهدیدها و حتی برخی ابزارهای کاربردی مرتبط با امنیت و از PC به موبایل گسترش یافته است. بررسی اجمالی موبایل سکیوریتی ویژه اندروید این آنتی‌ویروس‌ها ویژگی‌های جالبی را نشان می‌دهد که برخی از آنها را در این مقاله یادآور می‌شویم.

جدا از محافظت در برابر ویروس، ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگری مانند مسدود کردن تماس، مسدودسازی پیامک، محافظت در برابر پیامک‌های ناخواسته و هرز، ویژگی محافظت از اطلاعات در برابر سرقت (anti-theft)، ردیابی موبایل مسروقه با استفاده از GPS و امکان قفل کردن گوشی موبایل از راه دور می‌باشد.

ضد ویروسهسته محافظت در برابر ویروس، مهم‌ترین بخش نرم‌افزار امنیتی اندروید موبایل می‌باشد. محافظت همیشگی و دائمی در برابر انواع تهدیدهای بدافزاری و ویروس‌ها، ویژگی Real-time بودن موبایل سکیوریتی را می‌طلبد، تا به صورت بلادرنگ در حال محافظت در برابر هرگونه نقل و انتقال داده باشد. علاوه بر محافظت خودکار در برابر ویروس‌ها و جاسوس‌افزارها، باید قابلیت اسکن دستی و دلخواه توسط کاربر را هم به عنوان گزینه‌ای انتخابی در اختیار وی قرار دهد.
اسکن برنامه‌ها و نرم‌افزارها، پیش از نصب از دیگر قابلیت‌های موردنیاز موبایل سکیوریتی می‌باشد. با توجه به توسعه روز افزون برنامه‌های تحت اندروید در اینترنت، و علاقه کاربران نسبت به دانلود و استفاده از آن در موبایل خود، امکان انتشار بدافزار از این طریق، دور از ذهن نیست که یک نرم‌افزار کاربردی امنیتی می‌بایست به فکر رفتار پیشگیرانه در برابر نصب این نوع بدافزارها باشد.

بروزرسانی خودکار که امری بدیهی و ضروری برای یک نرم‌افزار ضد ویروس می‌باشد. علاوه بر امکان استفاده از اینترنت GPRS و ۳G گوشی‌های موبایل، می‌توان از بستر شبکه‌های WiFi نیز استفاده نمود که این امر علاوه بر کاهش هزینه، به افزایش سرعت نیز کمک می‌کند. به هرحال نرم‌افزار امنیتی موبایل می‌بایست فایل‌های تعریف ویروس را به صورت کاملاً فشرده و کمترین حجم ممکن منتشر سازد تا کمترین زحمت را برای کاربران خود به همراه آورد.
موتور اسکن آنتی‌ویروس موبایل می‌بایست کمترین منابع سیستم را اشغال کرده و با ارائه چند نخی و چند وظیفه‌ای امکان فعالیت موبایل را سلب ننماید، تا کاربر علاوه بر امکان برقراری تماس از دیگر برنامه‌های جانبی موبایل نیز بتواند به صورت همزمان استفاده نماید. موبایل سکیوریتی اندروید باید از امکان تنظیمات و سفارشی کردن کامل جهت حفظ امنیت در برابر ویروس، تروجان یا هر نوع بدافزار دیگر برخوردار باشد.

علاوه بر اسکن حافظه داخلی موبایل، اسکن حافظه جانبی (Memory) نیز از دیگر ضروریات پیشگیرانه محسوب می‌شود. توصیه می‌شود پس از نصب و بروزرسانی موبایل سکیوریتی اندروید حتماً ابتدا و پیش از انتقال هرگونه فایل، حافظه جانبی گوشی خود را اسکن کامل نمایید.

فیلترینگ تماساز قابلیت‌های جانبی که برخی از موبایل‌سکیوریتی‌های مبتنی بر اندروید ارائه کرده‌اند، ویژگی پالایش تماس‌های صوتی‌می‌باشد. مواردی نظیر مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، عمل مسدودسازی بیصدا و سایلنت، امکان پیکربندی لیست سفید(شماره‌های مجاز) و لیست سیاه(شماره‌های غیرمجاز) جهت برقراری تماس و ارائه گزارش‌هایی کامل به همراه جزئیات برای این بخش در نظر گرفته شده است.

محافظت در برابر پیامک‌های انبوه (Spam)
فیلتر پیامک‌های ناخواسته که از سوی شماره‌های ناشناس ارائه می‌شود، پیکربندی آسان، پشتیبانی از لیست‌های سفید و سیاه جهت راهبری ساده و کاربردی پیامک‌ها، ارائه گزارش جزئی و کامل از پیامک‌های مسدودی، از توانمندی‌های یک برنامه‌ی امنیتی در بخش محافظت‌های پیامکی می‌باشد.

محافظت از داده
امروزه محافظت اطلاعات شخصی، به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است. به همین جهت برقراری این امنیت در موبایل که ابزاری قابل حمل می‌باشد، از ضروریاتی می‌باشد که وظیفه شرکت‌های امنیتی را در این امر پررنگ‌تر می‌نماید.
برخی از این شرکت‌ها موبایل سکیوریتی اندروید خود را جهت امن نمودن اطلاعات کاربران خود مجهز نموده‌اند. در مواردی که موبایل شما به سرقت رفته باشد، امکاناتی نظیر قفل کردن گوشی از راه دور، حذف اطلاعات حساس و شخصی با ارسال یک پیامک از پیش تعریف شده، امکان پیکربندی انتخابی جهت حذف شماره‌های تماس، پیامک‌ها، پوشه یا فایلی خاص از تمهیداتی است که نرم‌افزار امنیتی جامع در گوشی‌های موبایل درنظر گرفته است.

ضد سرقت
موبایل سکیوریتی‌ها در بخش ضدسرقت(Anti-Theft) نیز به کمک پلیس آمده‌اند.
برخی قابلیت‌ها نظیر قفل کردن از راه دور که امکان قفل کردن گوشی مسروقه شما را از راه دور مهیا می‌سازد، امکان رهگیری موبایل مسروقه که به یافتن گوشی کمک می‌کند، اطلاع‌رسانی در زمان تغییر سیم‌کارت که به محض تغییر سیم‌کارت به شماره دارنده گوشی، شماره سیم‌کارت جدید پیامک می‌شود، قفل کردن موبایل توسط برنامه موبایل سکیوریتی، به محض تغییر سیم‌کارت که سارق پس از تغییر سیمکارت گوشی را قفل شده و بلا استفاده می‌یابد.

امنیتی جامع برای گوشی‌های موبایل
در پایان به صورت خلاصه به بخشی از مزایا و لزوم کاربرد برنامه‌های امنیتی موبایل سکیوریتی اندروید اشاره می‌کنیم:
بازدهی بیشتر: مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، صرفه‌جویی در زمان 
کاهش هزینه‌های نگهداری موبایل: ویروس‌زدایی از موبایل، افزایش عملکرد گوشی موبایل
بدون تنش: متوقف کردن یا حذف کامل اطلاعات پیش از رسیدن به شخصی دیگر
بدون دردسر: مجاز کردن تماس‌ها دریافتی از لیست تماس، مسدود کردن همه‌ی تماس‌های خارج از لیست تماس
پیکربندی ساده: محافظت بوسیله رمزعبور جهت دسترسی به تنظیمات، پیکربندی آسان شده با واسط کاربری آسان-برای-استفاده گوشی موبایل
پشتیبانی فنی: تماس تلفنی با بخش پشتیبانی یا ارسال ایمیل از طریق برنامه موبایل سکیوریتی اندروید. ضمناً امکان پشتیبانی در ایران نیز ضروری به نظر می‌رسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد