بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

انتشار فایرفاکس 8

وزیلا امروز (۸ نوامبر) انتشار رسمی فایرفاکس ۸ نسخه ی جدید مرورگر متن باز مشهور خود را اعلام کرد. این به روز رسانی نسبتا کوچک چند ویژگی جدید معرفی می کند و تعدادی بهبود لایه ی زیرین مترجم اچ.تی.ام.ال را با خود می آورد.
جعبه ی جستجوی میله ی ابزار navigation فایرفاکس توسعه یافته است تا بتواند جستجوی توییتر را پشتیبانی کند. کاربران اکنون می تواند از لیست موتورهای جستجوی قابل دسترس توییتر را انتخاب کنند. موزیلا پیشتر در سال جاری با توییتر همکاری داشته تا نسخه ای خاص از مرورگر را انتشار دهند که با سایت شبکه ی اجتماعی توییتر سازگاری داشته باشد. جعبه ی جستجوی آن نسخه از مرورگر هم اکنون جزئی از نسخه ی رسمی مرورگر فایرفاکس است.

ویژگی دیگر قابل ذکر فایرفاکس کنترل سخت تر افزوده شده های مستقل بارگذاری شده است. موزیلا در حال حذف افزودنیهای شخص ثالثی که بدون آگاهی یا اجازه ی کاربر نصب می شوند می باشد. این چنین افزودنیها در گذشته باعث مشکلات جدی شدند مانند جعبه ی ابزار اسکایپ که آشکارا دارای باگ (ایراد) بود و موزیلا در اوایل سال مجبور بود آنرا از راه دور حذف کند زیرا باعث ازکارافتادگی ۳۳۰۰۰ باره ی فایرفاکس در مدت یک هفته شده بود.
اگر فایرفاکس یک افزوده ی مستقل بارگزاری شده در هنگام شروع پیدا کند به طور پیش رفت آنها را غیر فعال می کند و پیغامی مبنی بر سؤال از کاربر برای فعال کردن آن افزودنی می کند. این باعث جلوگیری هجوم جعبه های ابزار ناخواسته و دیگر کدهای اضافی ناخواسته می شود.

علاوه بر این ویژگی های جدید مرورگر، فایرفاکس چند بهبود نیز با خود دارد. موتور مترجم اچ.تی.ام.ال به اشتراک گذاری قابل حمل را اضافه کرده است، این ویژگی اجازه می دهد بافت های WebGL را از سایتهای دیگر بارگزاری کند. WebSocketها نیز در این نسخه تقویت شدند تا این نسخه ی بهبود یافته با آخرین پیش نویس استاندارد همخوانی داشته باشد.

کاربران می توانند فایرفاکس ۸ را از سایت موزیلا دانلود کنند.

همچنین نسخه ی جدید از طریق کانال به روز رسانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. استفاده از آنتی‌ویروسی مطمئن مانند کوییک‌هیل توتال سکیوریتی در کنار آخرین بروزرسانی‌های مرورگر می‌توانند سطح بالاتری از امنیت را برای کاربران به همراه آورند.

مرجع: وبلاگ امنیتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد