بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

مقایسه امنیت در سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس

بررسی این موضوع برای خیلی از مخاطبین و کارشناسان حوزه IT چیز عبثی بنظر می رسد. چرا که همگی بر این عقیده اند که لینوکس از لحاظ امنیت بسیار بالاتر از ویندوز می باشد.
ولی قضیه کاملا برعکس است. بر طبق آخرین بررسی سازمان بین المللی سرت CERT -که در زمینه امنیت در فناوری ارتباطات و اطلاعات فعالیت می کند- سیستم عامل Linux بیش از سیستم عامل Microsoft Windows دارای حفره های باز می باشد. بر طبق این گزارش که می توانید از اینجا ریز گزارش را مشاهده فرمایید لینوکس دارای حدود 2800 حفره های امنیتی و مایکروسافت ویندوز دارای حدود 800 حفره می باشد. -حفره به مواردی اطلاق می شود که به علت ایراد، ضعف و یا عدم توجه به موارد امنیتی در سیستم عامل و یا نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل امکان نفوذ هکرها، ویروسها، کرمها، تروجانها، اسب تراواها و... را به آن ممکن می سازد.-
بنابراین طبق نظریه این موسسه معتبر جهانی امنیت ویندوز بسیار بالاتر از لینوکس است. پس چرا همه می گویند Linux از Windows امن تر است؟
برای پاسخ به این سوال به چند دلیل می توان اشاره کرد:
1- به سبب وفور تبلیغات ضد مایکروسافتی شرکتهای رقیب و همینطور طرفداران Open Source و متن باز و ترجمه برخی از این تبلیغات و مقالات در داخل کشور ما امن تر بودن لینوکس نسبت به ویندوز را در بین کارشناسان و مردم گسترش دادند.
2- تعداد کاربران و استفاد ه کنندگان ویندوز با لینوکس قابل قیاس نیست. بر طبق برخی از آمار منتظر شده حدود 95 تا 97 در صد کامپیوترهای جهان از سیستم عامل windows استفاده می کنند. 3 تا 5 درصد باقیمانده از بقیه سیستم عاملها از جمله Linux و برپایه لینوکس و بقیه OS ها استفاده می کنند. بنابراین کمتر شما خبر آلوده شدن به ویروس سیستم عامل  linux را خواهید شنید.
3- بنا بر دلیل فوق ویروس نویسان دوست دارند تا برای ویندوز که از عمومیت بیشتری برخوردار است ویروس بنویسند نه برای لینوکسی که کمتر کسی از آن استفاده می کند. بخاطر همین تعداد حملاتی که به محصولات مایکروسافت می شود با تعداد ویروسهایی که برای لینوکس نوشته می شود بسیار متفاوت است.

بر طبق بندهای بالا هم ویروس نویسان و هم آنتی ویروس نویسان زیادی روی MS-windows کار می کنند و از آن روزی می خورند.
اما من حیث المجموع امکان نفوذ به windows بسیار کمتر و مشکلتر از linux می باشد. ویندوز از کاربرپسندی بیشتر و نرم افزارهای فراوانتر و امنیت بالاتر و کاربران بیشتر و هماهنگی بیشتر با دیگر نرم افزارها و سخت افزارها و مزایای بیشمار دیگر برخوردار است که موجب می شود ویندوز با این وسعت مورد استفاده قرار گیرد..
هر چند که شرکتهای بزرگ تولید کننده آنتی ویروس در جهان برای بیشتر سیستم عاملهای مطرح ویروسیاب تهیه می کنند (مانند شرکت تکنولوژی های کوییک هیل که برای سیستم عاملهای مختلف مانند Mocrosft Windows 98 / 2000 / XP / 2003 Server / Vista ،Linux، Novell، Dos و... آنتی ویروس مخصوص همان سیستم عامل را تولید می کند- اما سرمایه گذاری بیشتری را روی ویندوز می کنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
barden پنج‌شنبه 1 فروردین 1387 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.HyperRay.com

اولا یکم بهتر بیان کنید . لینوکس دارای 2800 و ویندوز دارای 800 حفره امنیتی نمیباشد بلکه در لینوکس 2800 و در ویندوز 800 حفره امنیتی کشف شده . این دو جمله خیلی با هم فرق میکنند . آخه عزیز تعداد حفره های باز سیستم عامل که قابل شمارش نیست . این جملت به این معناست که اگر مایکروسافت این 800 تارو تعمیر کنه دیگه هیچ هکری نمیتونه ویندوزشو هک کنه ؟!

دوما اینا حفره هایی هستند که تا حالا ثبت شدن به این معنا که تا حالا این مقدار حفره کشف و تعمیر شده . این بیشتر میتونه به این معنا باشه که لینوکس امن تره . چرا ؟ چون نشون میده روش بیشتر کار شده و توش ایرادهای بیشتری نسبت به ویندوز رفع شده . این دقیقا میتونه ضعف پشتیبانی مایکروسافتو نشون بده .
به طور خلاصه میشه گفت که جامعه لینوکس نسبت به مایکروسافت خیلی بیشتر داره روی سیستمش کار میکنه و نسبت به مایکروسافت تونستن 2000 تا حفره رو بیشتر پیدا کنند و مایکروسافت به اندازه 2000 حفره کم کاری کرده و همین یعنی لینوکس هم پشتیبانیش بهتره و هم امن تره .
و واقعا باید به جامعه لینوکس تبریک گفت به خاطر فعال بودنشون در کشف حفره ها .

سوما اگر مایکروسافت ویندوز امن بود 70 درصد سرور های جهان لینوکس نبودن لطفا نگید چون مجانیه که اصلا ربطی به قضیه نداره .هیچ مدیر سروری نمیاد به خاطر مجانی بودن ، یه سیستم نا امنو روی سرورش بریزه تا بعدها هزاران دلار بیشتر خصارت بده بعدشم همون تقریبا 30 درصدی که ویندوز سرور داره فقط به خاطر ASP هستش نه بخاطر امنیت .

چهارما حدف هکرها و ویروس نویسها بیشتر سرور ها ست و نه کامپیوترهای شخصی

پنجما اگر ویندوز امن بود تعداد ویروس هاش به 3 ملیون عدد اونم در حالی که ویروس های لینوکس 21 عدد بودن نمیرسید .

ششما این ها حفره های باز کشف شده نیستند . آخه اگه اینا حفره های باز بودن فکر میکنی الان راحت داشتی پست میزاشتی ؟
ویندوز با اون نا امنیش در حال حاضر خیلی حفره باز کشف شده داشته باشه به زور به 10 تا میرسه !!!

این یکی هم جز موردا نیست
خودتون نتیجه گرفتین ویروس برای لینوکس کمتره پس چرا از ویندوز استفاده میکنید این خودش سواله ؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 28 آذر 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

به گفته قبلی دوست عزیز این رو اضافه کنم که در لینوکس به علت Open Source بودن ، امکان بر طرف کردن مشکلات امنیتی خیلی ساده تر از ویندوزه و برای همین هزینه های پشتیبانی به شدت پایین میاد چون در ویندوز برای حل یک مشکل ساده باید چندین مورد رو تغییر داد تا به نتیجه دلخواه رسید و خیلی از حفره های موجود در سرور های ویندوزبرای تمام افراد قابل بررسی نیست و نیاز به کارشناسان مجرب برای پشتیبانی و در نتیجه بالا رفتن هزینه دور از انتظار نیست .
در ضمن شما انتظار نداشته باشید کاربران عادی که تنها به دنبال دسترسی سریع به امکانات مورد نیاز خود هستند به سراغ لینوکس بروند چون لینوکس یک محیط بسته و انحصاری مثل ویندوز نیست که همه چیز در اون تعریف شده باشد.
در آخر باید بگم یک سیستم عامل رایگان چیزی نیست که برنامه نویسان بی شمارش بخواهند تبلیغش کنند و اگر تبلیغی هست از سوی انحصار طلبانی همچون ماکروسافت صورت می گیرد به طور مثال شما برای کوچکترین نرم افزار ویندوز باید چندین دلار بپردازید در صورتی که لینوکس یک سیستم عامل با تمامی امکاناتش رایگان در اختیار شماست و شما را به همکاری در پیشرفتش فرامی خواند و آزادی را فریاد می زند.
هدف از ساخت سیتم عامل لینوکس امنیت بوده است پس لینوکس = امنیت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد