بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

متن مصاحبه اختصاصی هفته‌نامه علم روز با مدیر فنی کوییک هیل

 در ابتدا مختصری در مورد نرم افزار آنتی ویروس کوییک هیل و شرکت مادر توضیح دهید.
شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل Quick Heal Technologies (P) Ltd پیشتاز راهکارهای امنیتی هند می‌باشد. نوآوری و اقتباس فناوری‌های نوین، کوییک‌هیل را به عنوان بزرگترین لیدر بازار مطرح کرده است.متخصص در زمینه سیستم‌های مقابله با ویروس‌ها به عنوان هدف ارجع که به وسیله موتور ویروس‌یابی قدرتمند و منحصر به فرد آن که دارای تاییدیه از موسسه VB 100% می‌باشد بیشترین محافظت را ارائه می‌دهد و سلوشن‌های جامع برای مقابله با ویروس‌های شیوع یافته درسراسر جهان را می‌دهد. تکنولوژی پیشرفته DNA Scan آن به همراه فایروال محافظت کامل اینترنت دربرابر همه ویروس‌ها، اسپم‌ها، اسپای‌ویرها، و ادویرها را  فراهم می‌کند.
در سال 1993 توسط برادران کتکار با ایده یک محصول در زمینه امنیت و آنتی‌ویروس تاسیس شد. آن ایده موفق به توسعه یک آنتی‌ویروس شد و آن‌را کوییک‌هیل نامید. در سال 1995 شرکت Cat Computer Services (P) Ltd  به شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل Quick Heal Technologies (P) Ltd تغییر یافت که اکنون با نام شرکت تکنولوژی‌های کوهیل شناخته می‌شود.
در یک صنعت که سرگذشتهای موفق کمی دیده است و توسط چالشهای فنی ایجاد شده از طرف ویروس‌های جدید روزانه پر شده است، Quick Heal در 11 سال گذشته به صورت تصاعدی رشد کرده است. گواه آن، 17 شعبه در سراسر هند و استخدام 175 کارمند کوییک هیل است.
™Quick Heal هم در  عرصه ملی و هم در میدان بین‌المللی توانسته در موقعیت‌های مختلف جایگاه بزرگی دست یافته است. در سال 1998 کوییک هیل تنها آنتی‌ویروس هندی بود که بالاترین درجه 5 Cows در TUCOWS.COM که بزرگترین مجموعه نرم‌افزارهای Shareware اینترنت در جهان است بدست آورده است. از آن زمان به بعد Quick Heal ثبات خود را در ارائه محصولات با کیفیت حفظ کرده است. در سال 1998 کوییک هیل در یک مقایسه‌ ملی تمام برندهای بزرگ را شکست داد و نرم‌افزار ویروسیاب پیشتاز هند شد. فقط 2 سال طول کشید تا ™Quick Heal تبدیل به برترین آنتی‌ویروس آسیا شد. شرکت تکنولوژی‌های ™Quick Heal صادرات کوییک هیل را با عقد قرارداد با شبکه‌های توزیع در آمریکا، فرانسه، امارات، کنیا، آفریقای جنوبی، نیوزلند، نروژ، اتریش، مجارستان، پرتغال، ایتالیا و اسپانیا آغاز کرد. ™Quick Heal همچنین به 50 کشور دیگر از طریق کانالهای مختلف صادر شده است. همچنین ™Quick Heal توسط شبکه‌های بزرگ توزیع کامپیوترها و قطعات جانبی در آمریکا و کانادا نصب شده است.
یکی از معدود نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در شبه‌قاره آسیایی موفق در بدست‌آوردن تاییدیه معتبر  “Checkmark Certification” لابراتوار West Coast  انگلستان، ™Quick Heal است. این شرکت جایزه معتبر VB 100% را در تمام پلتفرم‌ها (Windows, Novell, Linux, XP, 2000, 2003 و...) که معتبرترین جایزه در صنعت آنتی‌ویروس است را کسب نموده است. کوییک‌هیل تنها نرم‌افزار آنتی‌ویروس از آسیا است که تاییدیه VB 100% را برای آنتی‌ویروس بر پایه لینوکس خود نیز بدست آورده است. از جمله دیگرافتخارات خود می‌توان گفت که شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل به عنوان همکار امنیتی/آنتی‌ویروس مایکروسافت شناخته شده است.
قدرت Quick Heal درتیم استثنایی نرم‌افزاری و مدیریت حرفه‌ای آن است. داشتن نظام مهندسی نرم‌افزارقوی از فرهنگ محصولات کوییک هیل و کاربری تکنولوژی‌های نوظهور در 7 سال گذشته نشأت می‌گیرد. شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل موفق به توسعه ظرفیت انطباق‌پذیری و اموزش عالی شده است. این ظرفیت بی‌همتا در موفقیت‌های کوییک‌هیل در طول توسعه آن تا به امروز سودمند بوده است. کوییک‌هیل در موقعیت‌های مختلف سریعترین بوده است. این شرکت با تخصص در زمینه راهکارهای امنیتی ارائه‌دهنده سولوشن‌های فنی به شرکت‌های امنیتی ملی و بین‌المللی  مانند نرم‌افزاری Aladdin  و Green Border Technologies در امریکا و ... بوده است. این شرکت همچنین ارائه‌دهنده فناوری‌های ضدکرک و نرم‌افزارهای امنیتی برای محصولات دیگر می‌باشد.

کوئیک هیل تا به حال چه تائیده هایی را دریافت نموده است؟
کوییک‌هیل به‌طور منظم گواهینامه‌های check-mark، av-test.org و VB100% را که معتبرترین گواهینامه‌های صنعت آنتی‌ویروس در جهان می‌باشند، بدست آورده است. اخیرا کوییک‌هیل تاییدیه VB100% را در پلاتفرم Windows 2000 برای ماه دسامبر کسب کرده است که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان موفق به این کار نشده‌اند.
کوییک‌هیل مطمئنا به تلاش‌های خود برای حفظ کیفیت نرم‌افزارهای خود که به مشتریان عرضه می‌کند و موفقیت در آزمون‌های کیفیت نرم‌افزارهای خود ادامه‌ می‌دهد.

در زمینه تکنولوژی DNA Scan که منحصرا در اختیار این شرکت است، لطفا توضیحاتی را ارائه دهید.
DNAScan تکنولوژی بومی و انحصاری کوییک‌هیل برای یافتن و حذف تهدیدهای مخرب جدید و ناشناخته از سیستم‌ها می‌باشد. Quick Heal DNAScanner قابلیت رمزگشایی و تحلیل پیشاپیش تمام کدهای اجرایی و در یک محیط محافظت‌شده مجازی برای تشخیص هدف اصلی کد را دارد.
علاوه براین، فایل‌های مشکوک را قبل از هرگونه عملیات قرنتینه‌ می‌نماید. فایل‌های مشکوک قرنطینه شده می‌توانند برای تحلیل بیشتر به آزمایشگاه کوییک‌هیل فرستاده شوند. این کار برای جلوگیری از شیوع خودروی تهدیدهای مخرب جدید بسیار بااهمیت می‌باشد. پس از ارسال این فایل‌های مشکوک، آنها به طور جزئی و دقیق در آزمایشگاه تحقیقاتی بررسی می‌شوند و در صورت شناخته شدن به عنوان یک تهدید، آن به پایگاه‌داده ویروسهای شناخته‌شده افزوده شده و در بروزرسانی تمامی کاربران گنجانده می‌شود. این تنها درصورتی امکان‌پذیر است که آنها قبل از گسترش خودرویانه یافته و حذف شوند. DNAScan فایل‌های مشکوک را با احتمال خطای هشدار بسیارپایین انجام می‌دهد.

اکثر شرکت های امنیتی به جز آنتی ویروس، دیگر ابزارهایی امنیتی را مثل آنتی تروجان، آنتی اسپم، فایروال و ... را ارائه می کنند، آیا کوییک هیل در این زمینه ها نیز فعال است؟
ما تمامی قابلیتی که آنتی‌ ویروس‌های دیگر ارائه می‌دهند را فراهم می‌کنیم. برای مثال Quick Heal Total Security ما یک محصول 9 در یک می‌باشد و قابلیت‌های فراوانی را به مشتریان ارائه می‌دهد تا با خیالی آسوده در برابر همه تهدیدها از جمله تهدیدات اینترنتی به کار خود بپردازند. ما قابلیت‌های بی‌همتای زیادی مانند Rootkit Solution ارائه می‌دهیم. این قابلیت به مشتریان اجازه می‌دهد rootkitهای پیچیده‌ای را که ازقبل به طور اجباری برروی PCهای آنان نصب شده بود را حذف نمایند. ما همچنین یک قابلیت جدید به نام PC2Mobile در Quick Heal Total Security 2008 افزوده‌ایم که شما می‌توانید ویروس‌های موبایل خود را از طریق بلوتوث یا کابل USB از PC خود یافته و حذف نمایید. هیچ نیازی به نصب یک آنتی‌ویروس جدا در گوشی شما وجود ندارد. کاربر تنها باید گوشی خود را به پی‌سی خود وصل نماید و به صورتخودکار گوشی خود را اسکن نموده و از آلودگی پاک نماید. این ویژگی را هیچیک از آنتی‌ویروس‌های دیگر ارائه نمی‌دهند.

در بین شرکت های ارائه کننده آنتی ویروس سرعت عمل در شناسایی و از بین بردن ویروس ها بخصوص در مواقع خاص حمله، از اهمیت خاصی برخوردار است، آیا کوییک هیل در این زمینه رکورد خاصی را کسب کرده و یا فعالیت خاصی را انجام داده است؟
ما به هزینه مشتریان خود ارزش می‌دهیم و محصول خود را بسیار سبک – منابع کمی از سیستم را اشغال می‌کند –  و به راحتی و سرعت به روز می‌شود. همچنین خیلی از تکنولوژی‌های ما انحصاری می‌باشند و قیمت این محصول نسبت به کیفیت آن مناسب می‌باشد. ما همچنین پشتیبانی آنلاین به صورت شخصی برای تمامی مشتریان خود ارائه می‌دهیم. هدف ما شناسایی نیاز مشتریان براساس نیاز مشتری میل مشتری و مصلحت مشتری است بنا داریم آنتی ویروسی را به مشتری عرضه کنیم که هم نیازش را برآورده کند و هم مورد توجه او به لحاظ محبوبیت جهانی، بروز بودن ، دارای تکنولوژی‌های نوین از همه مهمتر مصلحت مشتری است اینکه یک شرکتی بتواند آنتی ویروسی را به مشتریان معرفی کند که دارای انواع ویژگی‌های منحصربفرد باشد.

جایگاه کوییک هیل در بین نرم افزارهای امنیتی به تفکیک در بازارهای جهانی و منطقه ای کجاست؟
کوییک‌هیل دربازار داخلی بسیار خوب ظاهر شده است. اینجا در هندوستان کوییل‌هیل درقسمت SMB مسلط بر بازار می‌باشد. پس از بدست آوردن موفقیت عالی در بازار داخلی، ما هم‌اکنون درباره بازارهای جهانی فکر می‌کنیم. کوییک‌هیل دفتر خود را در نیوزلند، انگلستان و توزیع‌کننده‌هایی در بسیاری از کشورهای اروپایی دارد و اخیرا با آغاز فعالیت در عمان، ایران و امارات وارد بازار خاورمیانه شده است.

کوییک هیل چه نگاهی به بازار ایران دارد؟
 
 ما شرایط کاملا یکسان در بازار هند و ایران می‌بینیم. زمانی که ما کار خود را در هند آغاز کردیم، بیشتر کاربران هندی ترجیح می‌دادند از نرم‌افزارهای کرک‌شده استفاده کنند و در آن زمان هیچ آگاهی از برند کوییک‌هیل نداشتند.  ما بر موقعیت چیره شدیم و هم‌اکنون در قسمت SMB در هند تسلط کامل داریم. ما برای فروش در چنین شرایطی آگاهی کاملی داریم و خواستار بدست آوردن نتایج مشابه هند در ایران نیز هستیم.

چرا برخلاف اکثر شرکت ها که نمایندگان خود را از مراکز کشور و به خصوص پایتخت انتخاب می کنند، کوییک هیل به سراغ شرکتی از قائم شهر رفته و آیا از فعالیت این نماینده خود راضی است؟
همیشه عده‌ای منتظر بودند به محض اینکه اسم یک شرکت را می‌شنوند، اسم یک شهر یا کشور خاص بهش چسبیده باشه. روزی که IBMبا مایکروسافت قرارداد بست، قرارداد فنی ‌بست، نه یک قرارداد شهرسازی، مطمئنا ارزشش از قراردادی که یک شرکت با مردمی که معتمد خدماتش هستند بیشتر نبود، ولی مایکروسافت تو ردموند بود، که این اصلا به عنوان یک مشکل مطرح نمی‌شد. البته نه شرکت ما مایکروسافته و نه ما بیل گیتسیم.
ولی چرا نباید به شرکتی از قائمشهر داده بهشه؟ مهمترین دلیلش اینه که کوئیک‌هیل برای توسعه محصولاتش قرارداد می‌بنده، و نمی‌خواهد مثلا با آقای شهردار ... قرارداد ببنده. اگه ما میگیم که دوستدار عدالت، تمرکززدایی، و پیشرفت کشور(نه یک شهر) هستیم، آیا اولین گام برای قصد به مقصود، تغییر فرهنگ و نگرش نیست و آیا امروز کسی از مردم ما واقعا این‌طور فکر می‌کنند؟ این گله هست که چرا با وجود اینکه کوییک‌هیل یک محصولیه که کمتر مثل اون پیدا میشه، صادقانه؛ کی امروز درباره عملکرد منحصریه ‌فرد تکنولوژی‌های انحصاری DNAScan و یکی دیگه از تکنولوژی‌های انحصاری اون یعنی PC2Mobile میدونه؟ مثلا کی‌ می‌دونه که حق‌امتیاز جهانی تکنولوژی پی‌سی تو موبایل به نام کوییک هیل ثبت شده؟ و کی میدونه که اون باعث تحول در زمینه شناسایی و پاکسازی تمامی ویروس‌های موبایل‌ها‌ از طریق یک PC معمولی میشه؟ یا اصلا کی اسم اونها رو شنیده؟ یا اصلا کی نام آنتی‌ویروس کوییک هیل رو در کشور شما شنیده؟ به غیر از عده‌ای از متخصصانی که در این زمینه خبره هستند؟ آیا یک آنتی‌ویروس و تکنولوژی‌های منحصربه فرد اون فقط برای متخصصان خبره است یا کاربرانی که استفاده کننده اصلی اون هستند هم باید بدونند؟ و همیشه دونستن حق همه مردمه. شرکت فانوس دارای مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات و وزارت تعاون همچنین دارای کارت صادرات و واردات از وزارت بازرگانی و دارای کادری مجرب و تحصیل کرده ودر صنعت ICT  با دستگاه های دولت و خصوصی در سراسر کشور همکاری یا آماده همکاری است این شرکت رزومه کاری و نیروی انسانی ، نوع تخصص خود را به شرکت  Quick Heal اعلام و پس از بررسی های لازم و ارزیابی Fanoos را به عنوان همکار خود در ایران پذیرفتیم.

برخی از نرم افزارهای امنیتی همچون Mc Afee، Panda، NOD 32 و .... خیلی قبل تر از کوییک هیل به بازار ایران وارد شده اند و جایگاه مناسبی را هم در بازار ایران دارند، این شرکت چه برنامه ای برای رقابت با این شرکت ها دارد؟
آخرین نتایج VB100% همه چیز را اثبات می‌کند. ما بنا داریم حقیقت را به مشتریان بگوییم یعنی صادقانه با آنان حرف بزنیم که کی هستیم کجا هستیم و نام نشان ما جیست وقتی گفتیم اورجینال مشتری باورش شود سابقه مارا ببیند وقتی از لایسنس حرف میزنیم بصورت واقعی در خونه یا دفتر کارش لمس کنه و هرلحظه که بخواهد در تالار اختصاصی گفتگو در هرساعت از شبانه روز با ما گفتگو کند و چنانچه نیاز به راهنمایی داشت راهنمایی بشه و یا اظهار نظر کنه به ما راهکار بده تا در پیشرفت کوییک هیل شریک باشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد