بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

تاریخچه آنتی‌ویروس در ایران

زمانی نه چندان دور را بسیاری از متخصصان IT کشورمان بخاطر دارند. روزگاری که سازمانها، ادارات و دستگاههای دولتی شروع به خریدن کامپیوتر و تجهیزات سخت‌افزاری کرده بودند. در آن زمان خریدن نرم‌افزار اصلاً مفهومی نداشت و تازه خرید سخت افزار توجیه شده بود. بعد از چند سال تازه ویروس‌های خارجی و سپس ایرانی کامپیوترهای سازمانها را آلوده کرد به فکر خریدن آنتی‌ویروس افتادند. در آن زمان آنتی‌ویروس ایمن توانسته بود با داشتن مرکز فروش و پشتیبانی در ایران به فروش خوبی دست یابد. ضد ویروس ایمن که تحت سیستم عامل DOS اجرا می‌شد، متشکل از 2 فلاپی دیسک بود. یکی که مختص اسکن و پیدا کردن ویروس بود -قابل کپی کردن بود- و دیگری که مخصوص از بین بردن (به اصطلاح آن زمان ویروس‌کشی) ویروس بود. در آن زمان بهای هر نسخه از این آنتی‌ویروس 30 هزار تومان بود که هر 6 ماه!!! بروز می‌شد. اگر نسخه جدید را با دیسکهای قبلی عوض می‌کردید باید بجای 30 هزار تومان مبلغ 12 هزار تومان می‌پرداختید -که برای آن زمان مبلغ کمی نبود-. به هر حال تاریخچه آنتی‌ویروس در کشور ما بدین صورت  آغاز شد.
چند سال قبل تنها تهدیدی که کامپیوترها را آلوده می‌ساخت ویروس‌ها بودند. و بروزرسانی هر 6 ماه یکبار مشکل ویروسها را از بین می‌برد. اما امروزه ویروس تنها جزء کوچکی از مخربها و نرم‌افزارهای مزاحم محسوب می‌شوند. شرکتهای تولید کننده محصولات امنیتی در جهان بطور مداوم و لحظه‌ای مشغول یافتن خطرات از انواع مختلف آن و بروزرسانی آنلاین و همزمان نرم‌افزار خود در سرتاسر جهان می‌باشند. شرکتهای تولید کننده محصولات امنیتی -که ما اصطلاحاً و مسامحتاً به آنها آنتی‌ویروس می‌گوییم- باید یک بسته‌ای جامع را به کاربران تحویل دهند تا کاربران خود را از انوع خطرات رایانه‌ای آسوده سازند.
این روزها که همه شرکتهای بزرگ رو به استفاده از شرکتها و کارشناسان هندی آورده‌اند کوییک هیل بالفطره از این مزیت سود می‌برد. شاید شما هم شنیده باشید که مایکروسافت برای بخش Hotmail خود یک شرکت هندی را خریداری کرد و یا بخش توسعه ویندوز هندی در کشور هند مستقر است. ویا اخیراً شرکت IBM بخش مهمی از کارهای خود را به شرکتهای هندی واگذار کرد. از مهمترین علل این اقدامات می‌توان به بالا بودن سطح IT و برنامه‌نویسان زبده -که بسیاری از آنها در غولهای نرم‌افزاری جهان نیز مشغول بکارند- مناسب بودن قیمتها و رعایت همه استانداردهای بین‌المللی نام برد.
یکی از همین ویروس‌کش‌ها که از نظر تکنولوژی‌های نوین بکار رفته در آنها به عنوان پیشتاز محسوب می‌شود آنتی‌ویروس کوییک‌هیل است. کوئیک هیل با دهها امکانات انحصاری و عمومی و با مهندسانی زبده در امور برنامه‌نویسی، شبکه، ویروس‌شناسی و پشتیبانی توانسته از شرکتهای eSet نود32 یا ناد32، مکافی McAfee، سیمانتک نورتون Symantec Norton، کسپرسکی یا کاسپراسکای Kaspersky و بقیه شرکتهای مطرح امنیتی جهانی پیشی بگیرد.
به نظر مدیران شبکه مناسب‌ترین ویروسیاب برای شبکه‌های سازمانی و اداری کوییک‌هیل می‌باشد، زیرا هم نسخه‌های کلاینتی که بر روی همه کلاینتها نصب می‌شود بسیار باثبات و قوی می‌باشد و همه سیستم مدیریت متمرکز آنها مدیر شبکه را قادر می‌سازد تا بسیار ساده و با امکانات فوق‌العاده اقدام به پیکربندی آنتی‌ویروسهای بر روی شبکه خود سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد