بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

آنتی ویروسهای رایگان

این روزها خیلی از تهیه کنندگان آنتی ویروسها  نرم افزارهای ضد ویروس آزاد (بدون لایسنس) را پیشنهاد می کنند.  گاهی اوقات انتخاب یکی از آنها برای کاربران بسیار مشکل است.
اغلب برنامه های ضد ویروس مقداری اطلاعات در خصوص ویژگی  های عمومی و  انحصاری به کاربران ارائه می نمایند.
گام اول:
1- اعتبار:
اکثر آنتی ویروسها برنامه آزاد دارند که پس از نصب برروی کامپیوتر تقریبا به مدت یک ماه فعال است و از این طریق کاربران با نرم افزار و امکانات و میزان ایمنی آن آشنایی پیدا می کنند.
این نرم افزار بصورت  کامل بوده و قابلیت هر نوع تست را از سوی کاربر دارد تا کاربران بتوانند ارزیابی های خود را در خصوص آن انجام دهند. به همین دلیل هم نسخه آزاد برای یک مدت خاص جهت بررسی اعتبار و ارزیابی آنتی ویروسها وجود دارد.
بدین روش وقتی اعتبار زمان استفاده تمام شود یک پیام نمایش داده می شود که کاربران مجبور به خرید لایسنس نرم افزار خواهند بود.

2- نصب و حذف:
برنامه های ضد ویروس باید براحتی قابل نصب و حذف از روی سیستم  باشند. معمولا برخی از نرم افزارهای ضد ویروس پس از حذف ته مانده هایی از نرم افزار خود برروی سیستم جا می گذارند.
بنابراین باید مطمئن شد که نرم افزار بطور کامل از روی کامپیوتر حذف شده است.

3- اجرای سیستم:
باید مطمئن شد که نرم افزار ضد ویروس کارایی سیستم را کاهش نمی دهد. برنامه های  ضد ویروس در پشت صحنه از روشهای کنترلی استفاده می کند.
این نرم افزارها برای مصرف خدمات خود مقداری از پردازشگر را در اختیار می گیرند که بسته به نوع این نرم افزارها و کیفیت آنها  مقدار کاهش سرعت و کارایی کامپیوترها فرق می کند.

4- فایلهای مجاز:
برخی از ضد ویروسهای آزاد (بدون لایسنس) به دروغ فایلها را مجاز می شمارند در حالی که حاوی ویروس هستند. باید مطمئن شوید که بدرستی ویروسها را تشخیص می دهد.

5- تنظیمات پیش فرض:
تعدادی از آنتی ویروسها تنظیمات پیش فرض سیستم را جهت اجرای سرویسهای خود تغییر می دهند که قبل از آن نرم افزار باید از کاربر بپرسد آیا این تغییرات انجام شود یا خیر.

گام دوم:
1-  وارسی:
برنامه ضد ویروس باید بتواند تا زمانی که کامپیوتر روشن است تمام عملیات را کنترل کند و همه سرویسهای نرم افزار آنتی ویروس باید در پشت صحنه از تهدیدهای احتمالی دفاع نماید.

2- وارسی پست الکترونیکی:
برنامه ضد ویروس بایستی ویژگیهای اسکن کلیه ایمیلهای ورودی و خروجی را داشته باشد.

3- Spyware و Malware:
آنتی ویروسها باید توانایی پیداکردن انواع Spyware و Malwareها را داشته باشد و آنها را حذف نماید.

4- زمانبندی:
برای سهولت کار استفاده کنندگان باید نرم افزار آنتی ویروس قابلیت برنامه ریزی و زمانبندی اسکن را داشته باشد تا کاربران به دلخواه و در زمانهای مورد نظر خود اسکن  و ویروسیابی را بطور اتوماتیک اجرا نمایند.

5- Malicious Script:
برنامه های آنتی ویروس باید قادر باشند که پردازه های بدخواه را پیدا کرده و برای اجرای آنها (قبل از اجرا) از کاربران مجوز بگیرد.

گام سوم:
1- تعریف ویروس:
برنامه های آنتی ویروس برای بروزرسانی  باید بانک تعریف ویروس را بصورت روزانه و هفتگی و ماهانه دراختیار کاربران قرار دهند.

2- فایلهای تعریف ویروس:
استقرار آخرین فایهای تعریف ویروس جهت بروزآوری باید برای استفاده کاربران آسان باشد.

3- ثبت وقایع:
یک برنامه آنتی ویروس خوب باید یک گزارش از اتفاقات و عملکرد نرم افزار ذخیره نماید و در اختیار کاربر قرار دهد.
4- پشتیبانی تخصصی:
مهمترین بخش هر نرم افزار مخصوصا نرم افزارهای  ضد ویروس پشتیبانی تخصصی آن است. یک نرم افزار بسیار قوی اما بدون پشتیبانی و خدمات پس از فروش  مانند یک نرم افزار معمولی است که بطور رایگان و بدون سرویس دهی وجود دارد.
شرکتهای ارائه دهنده نرم افزارهای ضد ویروس باید پشتیبانی فنی قوی را برای کاربران ناشی در رویداد یک خرابی یا هر مسئله دیگری ارائه نمایند.
هر چند که آنتی ویروس‌های رایگان امروزه مشتریان خاص خود را دارند درست مثل نرم‌افزارهای اپن سورس، ولی به هیچ وجه توانایی حایگزینی با آنتی‌ویروسهای شرکتی و تجاری را ندارند. زیرا علاوه بر اینکه یک آنتی‌ویروس باید از موتور نرم‌افزاری و امکانات بالایی برخوردار باشد، می‌بایست از پشتیبانی و بروزرسانی مطلوبی سود ببرد که این کار نیاز به هزینه دارد.
از میان آنتی‌ویروسهای تجاری و مطرح جهان که امروز هر یک توانسته‌اند بازار خوبی را به لطف رشد روزافزون برنامه‌های مخرب و ویروسها برای خود دست‌وپا کنند، آنتی‌ویروس کوییک‌هیل از نظر امکانات بالا، انجین قدرتمند و پشتیبانی و بروزرسانی بسیار مطلوب خود می‌تواند از نخستین گزینه‌ها جهت انتخاب نرم‌افزار امنیتی کامپیوترهای شخصی و علی‌الخصوص شبکه‌ای و سازمانی باشد.
وجود نماینده رسمی در ایران (شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس www.qhi.ir با شماره تلفن 3288500-0123) و به تبع آن پشتیبانی فنی در ایران و وجود راهنما و بروشورهای فارسی، سیستم مدیریت شبکه تحت وب Admin Console بسیار قوی و کاربرپسند که موجب می شود بدون نیاز به اطلاعات فنی زیاد اقدام به راه اندازی نرم افزار تحت شبکه کرده و آن را در شبکه مدیریت نمایند، کسب جوایز بین المللی و انتخاب بعنوان بهترین آنتی ویروس جهان در چندین دوره و... همه اینها موجب می شود که کوئیک هیل به عنوان یک آنتی ویروس مناسب پیشنهاد کنیم. ضمن آنکه یادآوری می شود نسخه رایگان آن برروی سایت فوق قابل ارائه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد