بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

گفتگوی اختصاصی عصر ارتباط با مدیرعامل کوییک هیل - بخش دوم

در این فعالیت فرامرزی جدیدتان تمرکز جغرافیایی هم دارید؟
در حال حاضر عمده تمرکز ما در خاورمیانه و خود آسیا است. مثل امارات، ایران، مالزی، سنگاپور، تایوان و چین. در میان کشورهای اروپایی هم انگلستان یکی از اهداف اساسی ما است.
چون می‌گویید ایران یکی از بازارهای مهم شماست، بد نیست بگویید چگونه می‌خواهید در بازار ایران که به شدت به برندهای مهم و معتبر این حوزه خو کرده است وارد بشوید.
البته این کار سخت است ولی ما شباهت‌هایی را بین بازار ایران و هند می‌بینیم که کمکمان می‌کند بینشی در این باره داشته باشیم. برای مثال فضای کاری شباهت‌هایی دارد که به ما کمک می‌کند.
به نظر نمی‌رسد خیلی نگران معضل کپی‌رایت در ایران باشید!
تلاش ما این است که کاربران را آموزش دهیم که متوجه ارزش هزینه‌ای که برای خرید نرم‌افزار اصل می‌کنند باشند و بدانند امنیت آنها تنها وقتی تضمین می‌شود که یک نرم‌افزار را قانونی بخرند.
شاید دغدغه چندانی در این مورد ندارید چون محصول شما هنوز یک محصول تازه وارد است که نسخه‌های به سرقت رفته آن اندک است.
نه در واقع ما مطمئن هستیم نسبت هزینه نرم‌افزار ما به آنچه که کاربران به دست می‌آورند آنچنان معقول است که می‌توانیم در صورت آگاهی دادن کاربران را تشویق کنیم از نرم‌افزارهای صاحب لایسنس استفاده کنند. از طرف دیگر شما باید برای فعال‌سازی ویروس‌کش کوئیک هیل حتما از خدمات مبتنی بر وب استفاده کنید که خیلی فرآیند کرک کردن (Crack)، آن را دشوار می‌کند. در واقع نرم‌افزار کوئیک هیل روزانه خودش را به‌روز می‌کند که این هم یک مکانیسم ضد Crack است.
با این وضعیت مشخص است که شما برای مزیت قیمتی خودتان نسبت به رقبا اهمیت بالایی قائل هستید و به نوعی محور استراتژی بازاریابی شما است.
تکذیب نمی‌کنم که مزیت قیمتی یکی از محورهای استراتژی بازاریابی ماست.
فکر نکنم این استراتژی لزوما در ایران جواب بدهد چون برای مثال ما در ایران ویروس‌کش "بیت‌دیفندر" را داریم که قیمت معقولی دارد ولی خیلی هم موفق نیست.
کاملا با حرفتان موافق هستم و درست به همین دلیل است که فکر می‌کنم شما برای موفقیت در این بازار باید به تکنولوژی‌هایتان هم متکی باشید. برای مثال ما فناوری‌هایی مانند DNAScan، Antirootkit،‌PC2Mobile‌و‌فناوری Sensor را داریم که امیدواریم کاربرد آنها مصرف‌کنندگان ایرانی را به خود جلب کند. پس ما در این رابطه به تنوع فناوری‌هایی که به صورت انحصاری در اختیار داریم متکی هستیم.
یعنی معتقدید این فناوری‌ها مشتری ایرانی را به سمت شما جلب می‌کنند؟
بله کاملا، در مورد سوال قبلیتان هم باید بگویم که اثبات مدعای ما درباره اینکه اگر محصول شما به صرفه باشد موفق می‌شود این قضیه است که ما با وجود اینکه در خود هند جمعیت قابل توجهی از هکرها و مشکل سرقت کپی‌رایت را داریم ولی با این وجود کوئیک هیل در این بازار موفق بوده است پس در ایران هم می‌تواند موفق باشد. یعنی وقتی شما برای ارتقای طراحی نرم‌افزارتان و درک کاربر تلاش کنید موفق می‌شوید. ما در عین حال برنامه بسیار مدونی هم برای خدمات پس از فروشمان داریم که می‌تواند به کل ما را نسبت به رقبایمان متمایز کند.
تا جایی که می‌دانم شما یک نسخه کاملا هندی از نرم‌افزارهای کوئیک هیل دارید، تصمیم ندارید نسخه‌هایی به زبان فارسی هم عرضه کنید؟
حتما، ما در حال تبادل اطلاعات با مشتریان خود در ایران هستیم. پس از این مرحله بدون شک بومی‌سازی محصولاتمان را هم در دستورکارمان قرار می‌دهیم. برخورداری از جوایزی مانند VB100% یا CheckMark  نشان می‌دهد که ما به تعهد خودمان پایبندیم.
راستش را بخواهید خیلی به راهی که برای پیدا کردن بازار در ایران به آن متوسل شده‌اید امیدوار نیستم.
به هر حال این نظر شخصی شما است. ولی در حال حاضر ما شرکت‌ فانوس را به عنوان توزیع‌کننده کلیه محصولاتمان در ایران انتخاب کردیم و کلیه فعالیت‌های آتی خودمان را از طریق این شرکت پیگیری می‌کنیم تا شما ببینید که شانس موفقیت برنامه‌های ما چقدر است. قبول دارم که در یک بازه کوتاه مدت بسیاری از این برنامه‌ها امکان‌پذیر نیست ولی ما به شدت امیدواریم در آینده‌های نزدیک استراتژی‌های ما در بازار ایران جواب بدهد.
تا چه حد در راهبردهای فعلی خودتان روی بازار کاربران نهایی تمرکز کرده‌اید؟
طبیعتا یکی از محورهای بازاریابی‌ ما کاربران نهایی هستند ولی در حقیقت در حال حاضر ما به شدت روی بازار شرکت‌ها تمرکز کرده‌ایم. چون با داشتن محصول کنسول admin دراین بخشی که مبتنی بر خدمات شبکه‌ای است شانس زیادی داریم. به عبارت دیگر ما معتقدیم تکنولوژی پیشرویی در اختیار داریم که باعث می‌شود شرکت‌ها و سازمان‌ها بتوانند با هزینه کمتر به امنیت بالایی دست پیدا کنند. در این بخش شما با خطر کمتری در زمینه کرک شدن محصولاتتان هم مواجه هستید. در واقع ما خیلی روی قدرت کنسول amdin خودمان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
ظاهرا هسته نرم‌افزاری شما هم مشتریان خاص خودش را دارد؟
بله، در واقع ما موتور نرم‌افزاری خودمان را به کشورهایی چون فرانسه، آمریکا و کانادا صادر کرده‌ایم، بخشی از این مشتریان ما هم کمپانی‌های دارای Mail Server هستند.
محصولات جدیدی در دست ارائه دارید؟
بله، از همین هفته محصولات سال 2008 ما عرضه می‌شوند که شامل محصولاتی همچون ویروس‌کش و ایجاد امنیت کلی دستگاه است، داغ‌ترین محصول این سری هم احتمالا محصول PC2 Mobile است که باعث می‌شود کاربران بتوانند امنیت کامل دستگاه‌شان را در کنار امنیت کامل گوشی‌شان تضمین کنند. این فناوری در آمریکا و هند به نام خود ما ثبت شده و ما مطمئنیم که در ایران بسیار جواب خواهد داد.
می‌شود در یک توضیح مختصر به ما بگویید چرا یک کاربر ایرانی باید یک ویروس‌کش کوئیک هیل بخرد؟
چون ما کاری می‌کنیم که هر کاربر واقعا مطابق با ارزش پولی که می‌پردازد از خدمات کوئیک‌یل برخوردار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد