بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

گفتگوی اختصاصی عصر ارتباط با مدیرعامل کوییک هیل - بخش اول

گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت کوئیک هیل :هنـد هم مثل ایـران پر از هکر است

گفت‌وگو با کایلاش کاتکار از یک جهت گفت‌‌وگویی بسیار آسان و از سوی دیگر بسیار سخت بود. چون این گفت‌وگو یکی از معدود گفت‌وگو‌هایی بود که به صورت آنلاین انجام دادیم و اگر چه این جریان فهم متقابل را با حذف مواردی مانند لهجه بسیار آسان کرده بود ولی در عین حال دقت و توجه کاتکار در پاسخ دادن به سوالات باعث می‌شد گرفتن مچ او به هنگام مصاحبه‌ای که در واقع رودررو نبود بسیار دشوار شود. اگر هنوز خیلی با ویروس‌کش کوئیک هیل (Quick Heal) آشنا نیستید باید خیلی مختصر برایتان بگویم که این ویروس‌کش هندی طی یک سال اخیر با کمک شریک ایرانی‌اش یعنی شرکت فانوس توانسته است در آشفته بازار ویروس‌کش‌های ایران جایی مختصر برای خود باز کند و در حال حاضر با تکیه به شناختش بر بازارهایی مانند ایران و قیمت مناسبش می‌خواهد یک‌سال طلایی را با ایران استارت بزند.
کی از مهم‌ترین تفاوت‌های شما با سایر شرکت‌های هندی فعال در زمینه نرم‌افزار در تلاشی است که برای برندسازی برای خودتان دارید.
بله، خب در واقع کوئیک هیل علی‌رغم آنکه در بازارهای بین‌المللی مانند ایران تا حدودی تازه وارد است ولی در مجموع در بازار داخلی خود هند نام تجاری سرشناسی به حساب می‌آید.
نه منظورم این بود که معمولا شرکت‌های هندی نرم‌افزاری تلاش می‌کنند برند خاص خودشان را داشته باشند و روی انجام پروژه‌های برون‌سپاری (Outsource) برای شرکت‌های دیگر متمرکز هستند.
سوال بسیار خوبی است. در واقع همانطور که اشاره کردید شرکت‌های هندی بیشتر به سبب انجام پروژه‌های برون‌سپاری مشهور هستند ولی اعتقاد حاکم در حال حاضر این است که هند توان عبور از این مرحله را دارد چون در مرحله انجام برون‌سپاری شما از سود واقعی در این بخش محروم می‌شوید و در واقع سایر شرکت‌های صاحب پروژه سود کار شما را می‌برند.
یعنی هدف آن بود که سود این مرحله نصیب خود هندی‌ها شود؟
 به عبارتی همینطور است چون دیدگاه مدیریتی ما از ابتدا این بود که محصولی را تولید کنیم که هم در وهله اول برای هندی‌ها مفید باشد و هم سود آن به خود هند بازگردد.
سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چرا آنتی‌ویروس؟ چون هندی‌ها به نوعی در تولید همه انواع نرم‌افزار تخصص دارند؟
علت این امر این بود که تاکنون تمرکز اصلی ما بازار خود هند بوده است و ما به دنبال یک جای پای محکم در بخش مصرفی این بازار بودیم. از این جهت ویروس‌کش‌های یک محصول کاملا استراتژیک هستند چون به شما این اجازه را می‌دهند که جای پای محکمی در بخش مصرفی بازار نرم‌افزار پیدا کنید. پس ما پتانسیل بالایی در این محصول دیدیم.
احتمالا سابقه هم‌ بی‌تاثیر نیست.
دقیقا، چون خود من به عنوان مدیرعامل شرکت و بنیانگذار آن دارای لیسانس مرتبط با این قضیه و صاحب تخصص در رمزگشایی ویروس‌ها بودم که بر جهت‌گیری اولیه شرکت خیلی تاثیر گذاشت.
شاید اگر به ‌آمارهایی که درباره سهم‌تان از بازار خود هند و منطقه خاورمیانه وجود دارد اشاره کنید قضیه روشن‌تر بشود.
در بخش تجارت‌های کوچک و متوسط (SME) ما بدون شک صدرنشین بازار هستیم. در بخش کاربران خانگی هم تردیدی نیست که ما پرفروش‌ترین هستیم.
قاعدتا با توجه به مزیت‌های محلی که دارید این قضیه منطقی است ولی در بازار جهانی هم سهم دارید؟
قبل از اینکه درباره بازارهای فرامرزی صحبت کنیم باید تاکید کنم این رتبه‌ای که ما در بازار هند به دست آورده‌ایم به لطف مدیریت قوی‌یمان در بخش روابط با مشتریان (CRM) و خوش‌دست بودن و کاربرد آسان نرم‌افزارهایمان به دست آمده است.
و بازار جهانی؟
 در واقع ما اخیرا تمرکز خودمان را روی بازارهای جهانی از طریق محصولاتی که مبتنی بر شبکه هستند شروع کرده‌ایم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد