بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

آینده مخربها (ویروسها، تورجانها، کرمها و...)

در چند سال پیش که سالهای پیدایش اولین ویروسها و کرمهای کامپیوتری بود، ویروسنویسان نوشتن ویروس را فقط برای تفریح و لذت و یا کسب شهرت و اعتبار انجام می دادند. اما متاسفانه هر چه به جلوتر می رویم اهداف تولید و انتشار مخرب افزارها و ویروسها به سمت سودآوری و تجارت کشیده می شود. امروز تقریبا بیشتر ویروسها جنبه تجاری داشته و به قصد سرقت انجام می پذیرید. با وجود سبک قدیمی ویروسها که منجر به خرابی فایلها و یا سیستم عاملها می شدند، راهها و روشهای گوناگون جدید دیگری نیز بوجود آمدند که در صورت بی توجهی به این شیوه ها، ضررات زیادی را متحمل کاربران کامپیوتر، اینترنت و تجارت الکترونیکی می کند. مثل ایجاد سایتها شخصی که با ظاهری کاملا رسمی وانمود می کنن که متعلق به شرکتهای بزرگ جهانی هستند و اقدام به فروش محصولات می کنند و بدین ترتیب اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد مختلف و در نتیجه سرقت پول آنها می کنند. برای نمونه می توانید سری به سایت www.apache.org بزنید و اطلاعیه ای مبنی بر اخطاریکه سایتی به وجود آمده و اقدام به جمع آوری پول به نام آپاچی می کند را مطالعه نمایید.
ویروسهای آینده علاوه بر ویندوز و دیگر سیستم عاملهای PC، موبایلها (انوع مختلف مثل Pocket PC، Tablet PC موبایلهای معمولی دارای انواع سیستم عامل ها مثل Symbion، Java و...)، دستگاههای پخش فایلهای صوتی (MP3 و MP4 و...)، نسلهای بعدی کامپیوترها (مثل Tablet PC) و کلیه تجهیزات دیجیتال خصوصاً دستگاههایی که درارای اینترفیس ها ارتباطی هستند را تهدید می کند.
از مهمترین بخشهایی که در آینده مورد حمله قرار خواهد گرفت، بنگاههای مالی پولی می باشند که در این میان نمی توان از بانکها صرفنظر کرد. بنابراین بانکها که دارای تجهیزات ارتباطی بسیار گسترده (مثل خودپردازها ATM و ترمینالهای فروشگاهی POS و تجارت اینترنتی) هستند از جمله مهمترین هدفهای آنها خواهد بود.
هم اکنون دولتهای توسعه یافته در زمینه IT مثل هند با بستن قرارداد با شرکتهای بزرگ جهانی مانند کوییک هیل (Quick Heal) به فکر یافتن سولوشن و راهکاری جهت ارتقای امنیت خود افتادند، تا پیشگیری را مقدم بر درمان بدانند.
بد نیست که مسئولان IT و ICT کشور ما هم نیز قبل از اینکه به فکر توسعه سیستمهای IT و فناوری ارتباطات و اطلاعات خود کنند با قرارداد با شرکتهای بزرگ اقدام به ایمن ساختن فضای سایبر کشور نمایند.
به نظر می رسد سیستم بانکی کشور و بانکهای دولتی پیش از اینکه به سمت الکترونیکی کردن سیستم بانکی پیش روند، می بایست امنیت  سیستمهای خود را تا جایی بالا ببرند که منجر به برگشت به عقب در اثر رعایت نکردن مسائل Security نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد