بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

آنتی ویروس ایرانی

چند تن از خوانندگان وبلاگ از من خواستند تا در مورد آنتی ویروسهای ایرانی توضیحاتی بدهم. من خودم تا حالا 2 تا آنتی ویروس ایرانی دیدم. یکی از اونها معروفه و دیگری بدون هیچ و اسم و رسمی. (البته ممکن است تعداد زیادی باشند که افرادی با Resource کردن و تغییر Label و عکسهای آن آنرا بنام خود بنامند.)
امیدوارم که دوستان و بروبچه های شرکت مهران رایانه از ما دلگیر نشوند. ما در این وبلاگ خود را موظف به بیان آنچه که درست است (یا حداقل به نظر ما) می دانیم.
بله، آنتی ویروس ایمن محصول شرکت مهران رایانه (که می توان گفت تنها آنتی ویروس ایرانی) می باشد. سالها پیش این شرکت آنتی ویروس تحت سیستم عامل DOS خود را به بازار عرضه کرد. این آنتی ویروس از فروش نسبتا خوبی در کشور برخوردار بود. آنطور که بخاطر می آورم آن آنتی ویروس دارای 2 فلاپی دیسک بود یکی برای اسکن کردن ویروسها (ویروسیابی) و دومی برای ازبین بردن آنها (ویروسکشی). که فلاپی اول را به طور رایگان عرضه می شد و قابل کپی برداری بود ولی دیسکت دوم که شامل ویروسکش بود دارای قفل بر روی دیسکت بود و امکان کپی برداری از آن میسر نبود. در صورت داشتن این فلاپی ها شما می توانستید هر چند تا سیستم را ویروسیابی و ویروسکشی کنید (بدون محدودیت اجرا). نحوه آپدیت آنتی ویروس ایمن نیز بدین صورت بود که شما می بایست ابتدا دیسکها را با هزینه اولیه (حدود 30 هزار تومان) خریده و هر 6 ماه شرکت دیسکهای جدید را منتشر می کرد که شما می توانستید دیسکهای قبلی را با هزینه ای کمتر (حدود 5 تا 10 هزار تومان) تعویض کنید.
بعد از بوجود آمدن ویندوز، ویروسیابهای زیاد دیگری وارد بازار (یا بصورت رایگان و کرکی) شدند، که در این زمان آنتی ویروس ایمن کم کم به فراموشی سپرده شد. تا اینکه بعد از چند سال این شرکت اعلام کرد که ما نسخه های مختلف آنتی ویروس ایمن را (تحت سیستم عاملهای ویندوز، ناول و...) منتشر کرده است. بعد از این بود که این شرکت توانست به کمک دولت (وزارت صنایع -صنایع نوین) در چند نمایشگاه بین المللی حضور یابد ولی همانطور که انتظار می رفت تنها نتوانست بازار کوچکی از ایران را -آن هم با روابط و قرارداد بستن با سازمانهای بزرگ و بصورت کشوری مثل تامین اجتماعی کشور- از آن خود کند. شاید شما بپرسید چرا این آنتی ویروس نتوانست سهمی هر اندازه کوچک در بازار بزرگ جهانی بدست آورد؟
پاسخ بسیار روشن است!
1- این شرکت از انجین شرکت دیگری استفاده می کند، یعنی فقط شکل ظاهر این نرم افزار و پشتیبانی از آن بعهده شرکت مهران رایانه می باشد. بنابراین نمی تواند در عرصه جهانی مدعی شود که این آنتی ویروس ایرانی و متعلق به شرکت مهران رایانه می باشد.
2- مدارکی که نشان دهد یک آنتی ویروس دارای عملکرد خوبی است، تائیدیه های موسسات و لابراتوارهای بین المللی تست آنتی ویروسها می باشد، که دو موسسه بزرگ VB100% و CheckMark از بزرگترین و مشهورترین آنها می باشد. پس برای اینکه بتوان در بازارهای جهانی حضور داشت و آنتی ویروسی را فروخت باید حتما دارای اعتبار و مدارک بین المللی بود که این شرکت از آنها بی بهره است.
3- کارایی و عملکرد این آنتی ویروس قابل رقابت با آنتی ویروسهای بزرگ جهانی نمی باشد.
4- برای تهیه آنتی ویروس برای هر سیستم عامل می بایست برای هر OS یک نرم افزار جداگانه ای تهیه کرد، به عنوان مثال برای تولید آنتی ویروس ایمن نسخه ناول برنامه نویسان باید کاملا از ساختار سیستم عامل ناول آشنا بوده و توانایی بستن حفره ها را داشته باشند!!! در ضمن برای اجرای آنتی ویروس بر روی هر سیستم می بایست مجوز آن را از شرکتهای سازنده سیستم عامل (مثل مایکروسافت) گرفت، که بازهم ایمن فاقد آن است.
5- از لحاظ امکانات جانبی یک آنتی ویروس، این آنتی ویروس فاقد هر گونه آپشنهای کاربردی اضافی می باشد.
6- اکثر شرکتهای آنتی ویروس بزرگ جهانی مثل کوئیک هیل، سیمانتک و... عضو  اتحادیه بین المللی World-Wide_List می باشند. بدین صورت که هر یک از شرکتهای به محض اینکه یک ویروس و یا هر برنامه مخرب دیگر را کشف کردند آن را به این انجمن اعلام می کنند و با نام آن شرکت و زمان کشف ثبت می گردد. بقیه آنتی ویروسها نیز (با استفاده از قراردادهای فی مابین) می توانند بانک اطلاعاتی خود را بروز نمایند، در صورتی که ایمن عضو نبوده و می توان به شناسایی همه ویروسها توسط آن شک کرد.
7- بنابر موارد گفته شده فوق نمی توان این آنتی ویروس را یک آنتی ویروس ایرانی دانست. تنها ایمن را می توان به عنوان یک برند ایرانی پذیرفت.
لازم به توضیح است در صورت دریافت پاسخ از هر کسی این وبلاگ آماده انتشار آن می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هاتوری هانزو شنبه 10 آذر 1386 ساعت 07:07 ب.ظ http://dialup.persianblog.ir

با سلام. بحث آنتی ویروس ها و امنیت User-Side مبحث خیلی داغیه که خیلی کم به اون پرداخته میشه. تبریک میگم که به این خوبی میتونید این مبحث رو مدیریت کنید. من لینک شما رو تو وبلاگم میزارم. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید و این حرکت رو ادامه بدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد