بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

سارقان هوشمند (Smart Thief)

پیشرفت علم و تکنولوژی موجب سرعت در کارها به همراه آسان شدن زندگی شد. هرچیزی که مزایایی دارد حتما دارای معیاب و عوارضی نیز می باشد (مانند داروها). اما باید سنجید که آیا سود انجام آن کار نسبت به معایب آن می چربد یا خیر؟ بدیهی است با در آن زمان می توان درست تصمیم گرفت.
با متولد شدنICT و کامپیوتر مدت زمان زیادی نگذشت که جای خود را در همه جای دنیا و در همه بخشها از جمله، ادارات، سازمانها، بانکها، منازل و... باز کرد. شاید امروز برای خیلی ها کارکردن و شاید برای برخی زندگی کردن بدون IT (کامپیوتر، مخابرات، اینترنت و...) ممکن به نظر نرسد. -اما شاید شما فکر کنید که با حذف فناوری ارتباطات و اطلاعات از زندگیی تان چیزی را از دست نمی دهید، هر چند که ایران از نظر زیرساخت IT بسیار عقب است ولی باز هم بدون IT کارها بسیار آرامتر و بدتر انجام خواهد شد.-
با ورود IT به زندگی روزمره کم کم افراد سودجو و به طور خودمانی تر دزد و افراد دارای افکار شوم و پلید به فکر سوء استفاده از این ابزار سومند افتادند. تا جایی برخی از مهمترین معایب استفاده از این تکنولوژی ها را امکان سوء استفاده و سرقت اطلاعات از آن می دانند. اما باید توجه داشت که با توجه به آمار منتشر شده از سوی موسسات بین المللی بزرگ هزینه هایی که از طریق خرابکاری و سرقت اطلاعات و یا دستکاری آن بر موسسات و شرکتهایی که اقدام به الکترونیکی کردن کارها و عملیات کاری خود کرده اند تحمیل شده است قابل مقایسه با میزان صرفه جویی که از این طریق نصیب آن ها می شود نیست.
بعنوان مثال می توان از  شرکت بین المللی مسترکارت (MasterCard) نام برد، به گفته مسئولان شرکت هزینه برقراری امنیت در این شرکت و مجموع هزینه هایی که بابت خرابکاری و سرقت به سارقان پرداخت می کنند کمتر از 1 درصد می باشد. اگر این بانک بین المللی برای انجام امور بانکی خود اقدام به تشکیل شعبه در همه شهرهای جهان و در برخی شهرها چندین شعبه (مثل بانکهای خودمان) می کرد، هزینه های خرید و یا اجاره ساختمان و استخدام نیروی انسانی و خرید تجهیزات و... اصلاً قابل تصور نیست!!!
اما باید دانست که این سرقت با سرقتهای معمول متفاوت است. در دنیای سایبر و مجازی شما باید حواستان را خوب جمع کنید، چون اینجا با دزد معمولی سر کوچه و خیابان سر و کار ندارید، بلکه اینجا شما با افراد خبره، باهوش، متخصص و خبره طرفید. حتی اگر شما از کامپیوترتان فقط برای امور شخصی استفاده می کنید هم حتما موارد زیر را رعایت نمایید:
1- حتما اطلاعات خود را در مورد ویروسها، تروجان ها، بدافزارها، نرم افزارهای مخرب، اسبهای تراوا و.... بالا ببرید. استفاده از یک آنتی ویروس هوشمند و قدرتمند مانند کوئیک هیل می تواند کامپیوتر شما را -حتی در برابر ویروسهای ناشناخته با استفاده از تکنولوژی انحصاری DNA Scan این ویروس یاب- بیمه کند.
2- در هنگام استفاده از اینترنت از فایروال (اگر از ویندوز ویستا استفاده می کنید خیالتان از بابت فایروال ر احت باشد چون فایروال آن بسیار حرفه ای می باشد) استفاده کنید.
3- حتما از آنتی ویروس اوریجینال و اصلی و لایسنس دار قوی مانند کوییک هیل استفاده کنید، هیچ وقت به ویروسکشهای Crack شده اعتماد نکنید (زیرا بعضی اوقات اینها خود موجب نفوذ می شوند). اگر از آنتی ویروس اوریجینال استفاده می کنید، پس حتما از مشاوره افراد متخصص در بحث امنیت و ویروسها برخوردارید.
4- همیشه آنتی ویروس خود را بروز نگه داشته و هر چند وقت یکبار کامپیوتر خود به طور کامل ویروسیابی کنیدد -هر چند که آنتی ویروس جلوی کپی فایلهای آلوده را می گیرد-
5- Patch پچ های امنیتی ویندوز را همیشه دانلود کرده و نصب کنید.
6- اگر کامپیوتر خود را برای تعمیر به بیرون می برید حتما به افراد موجه و مطمئن بسپارید، تا مشکلاتی که در زمینه انتشار تصاویر، عکسها و فیلمهای خانوادگی پیش آمده برایتان بوجود نیاید. بسیار مراقب باشید هیچ وقت با خیال راحت کامپیوتر شخصی خود را به افراد غیرمعتبر برای تعمیر ندهید هر چند که اگر تصاویر و عکسها و فیلمهای خانوادگی خود را پاک کرده اید.(چون با استفاده از برخی از نرم افزارهای بازیابی Recovery امکان بازیافت از هارد شما وجود دارد)
اگر شما از کامپیوتر برای امور کاری خود استفاده می کنید علاوه بر نکات فوق حتما از مشاوره افراد متخصص در زمینه امنیت اطلاعات بهره ببرید. خصوصا در امور بانکی و مالی باید حتما از شرکتهای بزرگ امنیتی بین المللی برای برقراری امنیت در سیستم بانکی استفاده نمود. (ماننددولت هند  که با بستن قراردادی با شرکت Quick Heal درپی افزایش امنیت در سازمانهای دولتی و بانکهای هندوستان می باشد).
با رعایت موارد فوق هزینه های استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات را به حداقل رسانده و از مزایای آن بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد