بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

راههای هک و جلوگیری از هک، ویروس و جلوگیری از ویروسی شدن

حتما تابحال به وب سایتها و وبلاگهای مختلفی سر زده اید که ادعای آموزش هک و راههای نفوذبه سیستم دیگران را می کنند. همانطور که می دانید بیش از 99% این سایتهای اینترنتی به دروغ چنین ادعاهایی را می کنند. -1% بقیه را من نتوستم پیدا کنم-
می دانید راههای هک کردن چیست؟ ساده ترین روش استفاده از نرم افزاهایی است که با استفاده از یک نقطه ضعف سیستم عامل نوشته شده اند (که البته این حفره ها حتما با پچ های امنیتی و یا آپدیت کردن و یا اعمال یک سری اقدامات قابل رفع می باشند، ولی سوپروایزر و یا اپرواتور در رفع این نقص کوتاهی کرده است). راه دوم که فقط مخصوص برنامه نویسان حرفه ای می باشد این است که شما از یک حفره سیستم خبر داشته باشید ولی تولید کننده سیستم از آن بی خبر باشد، و شما می توانید از این حفره استفاده کرده و برای آن ویروس نوشته و یا هک کنید.
اگر یادتان باشد چند سال پیش کرم Blaster سری های مختلف به صورت گسترده در اینترنت منتشر شد و هیچ آنتی ویروسی نمی توانست آن را نابود کند. کارش اینگونه بود که وقتی شما می خواستید به اینترنت بروید سیستم به صورت خودکار در عرض 60 ثانیه ریست می شد. این Worm با استفاده از حفره ای در ویندوز XP وارد سیستم شده و اقدام به دستکاری بخشی از Registry ویندوز می کرد. از آنجا که در ویندوز یک سرویسی فعال بود که در صورت دستکاری شدن آن اقدام به Restart کردن ویندوز بصورت خودکار می کرد.
بعد از بوجود آمدن این Worm اکثر شرکتهای آنتی ویروس جهان مثل سیمانتک نورتون، کوییک هیل، مکآفی و... اقدام به انتشار یک نرم افزار جدا مخصوص از بین بردن آن کردند (البته خود مایکروسافت هم یک نرم افزار وصله امنیتی مخصوص این ویروس ارائه داد). این برنامه ها با درست کردن آن قسمت رجیستری اقدام به نابود کردن این کرم می کردند. توجه داشته باشید اگر کامپیوتر شما آلوده به ویروس و یا کرمی شد حتما مقصر آنتی ویروس شما نمی باشد. زیرا شما می بایست حتما از Patchهای امنیتی منتشر شده در سایت مایکروسافت اقدام به بستن حفره های امنیتی سیستم عامل خود نمایید. همانطور که در این نمونه مشاهده نمودید آنتی ویروسها نمی توانستند این مخرب را شناسایی و از بین ببرند و می بایست حتما از نرم افزار جداگانه ای جهت این کار استفاده نمایید.
اما این کرم چگونه و توسط چه فردی بوجود آمد؟
به گفته FBI این کرم توسط یک نوجوان 17-18 ساله آمریکایی و با زبان اسمبلی نوشته شد. -البته این نوجوان دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شد که پس از طی این مدت در یک شرکت بزرگ مثل مایکروسافت مشغول به کار خواهد شد-.
اما پاسخ سوال آیا نوشتن یک کرم بااین عظمت که کامپیوترهای زیادی را در سراسر جهان آلوده ساخت از یک نوجوان 17 ساله و به زبان بسیار مشکل اسمبلی ممکن است یا خیر را به شما واگذار می کنیم.
این Worm بعد از این مایکروسافت Service Pack2 سیستم عامل Windows XP خود را منتشر کرد بوجود آمد. این کرم از حفره ای استفاده می کرد که مایکروسافت آن را کشف کرده و در نسخه دوم وصله امنیتی خود بسته بود.
یعنی اگر شما به توصیه های امنیتی مایکروسافت گوش می دادید و این Patch را نصب می کردید هرگز کامپیوتر شما به این کرم آلوده نمی شد و راهی برای نفوذ به کامپیوتر شما پیدا نمی کرد. به همین سادگی!!!
نظرات 1 + ارسال نظر
فرزند کویر یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 10:26 ق.ظ http://nasimekavir.blogfa.com/

سلام
خوشحال میشم که منت نهاده و با قدوم مبارک و سبزتون روشنائی بخش کلبه محقر و تاریکم باشید

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد