بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

تکنولوژی ساخت آنتی ویروس

در این مقاله می خواهم درمورد تکنولوژی ساخت نرم افزارهای ضد ویروس ها مطلب بنویسم.
نرم افزارهای آنتی ویروس شرکتهای بزرگ مثل سیمانتک، مکآفی، کوییکهیل و... معمولا دارای نسخه های متفاوت برای سیستم عاملهای مختلف مثل ویندوز، داس، ناول، لینوکس و... می باشند.
برای نوشتن یک نرم افزار کاربردی که قابلیت اجرا بر روی چند پلتفرم را داشته باشد 2 راه حل کلی وجود دارد. یکی اینکه شما می توانید هر نسخه را به طور جداگانه با زبان سازگار با آن سیستم عامل بنویسید (مثلا برای ویندوز از .NET استفاده کنید) و یا اینکه از زبان برنامه نویسی ای که قابلیت اجرا بر روی چندین پلت فرم را داشته باشد مثل جاوا استفاده کنید. اما برای نوشتن یک آنتی ویروس می بایست برای هر سیستم عامل نسخه ای جداگانه تهیه شود. هرچند که می توان از برخی ویژگی های مشترک و کامپوننت ها (مثل اسکن فایلها و فولدرها) می توان استفاده کرد.
بطور کلی چون ویروسها و کرم ها و برنامه های مخرب معمولا از نقاط و حفره های سیستم عاملها برای نفوذ استفاده می کنند و تغییراتی بر روی اجزای سیستم عاملها اعمال می کنند، بنابر این هر سیستم عامل دارای ویروسها مخصوص به خود می باشد. پس شرکتها ناچارند برای هر OS یک نسخه جداگانه تهیه کرده و اقدام به تهیه آپدیت برای هر نسخه بطور جداگانه نمایند.
عموما اکثر نرم افزارهای تجاری به زبان خانواده C مثل C++ و یا Visual C++ نوشته می شوند. نه تنها آنتی ویروس ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، بلکه حتی بیشتر از بقیه نرم افزارها نیازمند استفاده از ویژگی های مثبت زبانهای میانی C می باشند.
برخی از ویژگی هایی که شرکتهای بزرگ تولیدکننده آنتی ویروس جهان را ترغیب می کند تا از این زبان برنامه نویسی جهت توسعه آنتی ویروس خود استفاده کنند بدین شرح می باشد:
1- قدرت بالای زبان سی و سی پلاس پلاس در عملیات سیستمی، داشتن سرعت بالا در پردازش (مثل اسکن فایلها).
2- بعلت اینکه کمپایلر زبان C یک زبان استانداردی است که در اکثر سیستم عاملهای مهم جهان وجود دارد، با نوشتن کدها در یک سیستم عامل -در صورتی که از امکانات سیستم عامل استفاده نکنید- می توانید آنرا در بقیه سیستم عاملها با تغییرات بسیار کم و یا بدون تغییر اجرا نمایید.
البته برخی از شرکتهای بزرگ مثل QuickHeal اقدام به فروش انجین آنتی ویروس خود به شرکتهای دیگر می کنند. بدین صورت برخی از شرکتهای واسط و میانی اقدام به خرید موتور آنتی ویروس کرده و Shell (پوسته) آن را خودشان با هر زبانی و با هر  ظاهری و به نام خود تهیه می نمایند.
بنابراین زبان برنامه نویسی بیشتر آنتی ویروس های بزرگ یکسان می باشد. تفاوتها در نوع برنامه نویسی، الگوریتمها و مدل آن، نحوه پشتیبانی و... است که یک آنتی ویروس را نسبت به دیگری برتر می سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مژده یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 09:58 ق.ظ

با سلام
من دانشجوی رشته کامبیوتر هستم و مایلم درباره نحوه نوشتن برنامه های آنتی ویروس مرا راهنمایی کنید ممنون می شوم اگر به آدرسم میل بزنید و راهنمای من باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد