بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

امنیت در کارت هوشمند سوخت

یکی از مباحث مطرح امروز کشور، مبحث سهمیه بندی و کارت هوشمند سوخت می باشد.
کارت هوشمند سوخت که از آن به عنوان یک پروژه ملی یاد می شود، با صرف صدها میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.
شرکت پیمانکار ایرانی مجری پروژه کارت هوشمند سوخت، از مشاوره و تکنولوژی و تجهیزات یک شرکت از کشورهای جنوب شرق آسیا (مالزی) سود می برد. در واقع تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سطح پایین و میاین این سیستم از کشور مالزی می باشد. اگر چه با ادعای عجیب و غریب مجریان این پروژه همگی ساخت جوانان ایرانی می باشد، اما در واقع انحصار تولید سیستم عامل کارت هوشمند سوخت در دست چند شرکت بزرگ آمریکایی می باشد و بقیه شرکتها بصورت OEM دارنده سیستم عامل می باشند.
به گفته مدیران این طرح از نظر امنیتی بخاطر اینکه سیستم عامل ساخت ایران می باشد امکان نفوذ و یا کپی آن میسر نمی باشد. اما این حرف کاملا غیرکارشناسی و عامیانه می باشد زیرا کپی برداری و از یک هر چیز حافظه داری من جمله کارتهای هوشمند ارتباطب به سیستم عامل سخت افزار ندارد بلکه کپی هر نوع تجهیزات دیجیتالی با استفاده از کپی کوچکترین واحد حافظه (Bit ویا Byte) شدنی می باشد همانطور که در مورد سیمکارتهای موبایل -که یک نوع Smart Card می باشند- مشاهده شد، می توان کارتهای هوشمند را با استفاده از تجهیزات مخصوص نسخه برداری کرد.
بنابراین امکان کپی وجود دارد اما به سختی!!!
حتما سوال می کنید که در صورت امکان کپی چگونه می توان امنیت آن را حفظ نمود؟
پاسخ به این سوال کاملا روشن است. اگر شما هر نوع امنیتی را بر روی کارتهای هوشمند بکار برید امکان کپی برداری از یک کارت امکان پذیر است، بنابراین باید امنیت را در ترمینال برقرار کرد، یعنی با استفاده از کنترلهایی بتوان تشخیص داد -مثل کنترلهای جغرافیایی مبتنی بر GIS و یا کنترل همزمانی و...-

نظرات 1 + ارسال نظر
مهندس مرادی جمعه 2 آذر 1386 ساعت 11:51 ق.ظ http://www.MARKCENTER.blogsky.com

تبادل لینک با شا
ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی مارک ستنر
ثبت کنید لینک دهید
---------------

منتظرتان هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد