بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

راهکارهای موثر ایجاد امنیت در برابر حملات ویرانگر

در این بخش می خواهیم به صورت کاملا کاربردی راهکار افزایش امنیت سیستم در برابر ویروس ها (Virus) ، کرمها (Worm)، بدافزارها (Spy ware)، نرم افزارهای مخرب به معنای کلی (Malware)، هکرها (Hack) و... را شرح دهیم:
1- استفاده از یک از بهترین و قویترین نرم افزارها ضد ویروس(Anti virus) مثل Quick Heal Desktop 2007 دانلود رایگان بدون Crack و یکماهه بصورت Trial (با تمامی امکانات نسخه کامل)
2- استفاده از سرویس پک دو (Service Pack2) سیستم عامل ویندوز XP (دانلود سرویس پک رایگان و اوریجینال از سایت مایکروسافت) و یا استفاده از یک ویندوز کامل Windows XP SP2 (که باید قفل شکسته اش را از بازار بخرید)!
3- آپگرید اینترنت اکسپلورر 6 به Internet Explorer 7 (دانلود رایگان IE7 از سایت مایکروسافت و بدون Crack) البته موقع نصب IE 7 باید حتما ارتباط اینترنت را قطع کنید چون در صورت اتصال به اینترنت اقدام به چک کردن ویندوز شما می کند و متوجه می شود که شما از نسخه غیرقانونی ویندوز اکس پی استفاده می کنید و در صورت تشخیص دیگر بر روی این ویندوز نصب نمی شود. بنابراین توصیه اکید می کنیم که قبل از نصب حتما ارتباط با اینترنت را قطع نمایید (اگر از مودم استفاده می کنید حتما Disconnect کنید و اگر از شبکه LAN استفاده می کنید -مثل ادارات- کارت شبکه را Dissable کنید).
4- نصب آخرین Patchهای امنیتی Windows XP و نصب بر روی کامپیوترتان.
5- فعال کردن نرم افزار Firewall آنتی ویروس و یا اگر آنتی ویروستان فایروال نداشت می توانید از دیواره آتش ویندوز XP استفاده نمایید -آنتی ویروس کوییک هیل دارای یک فایروال قوی رایگان به همراه نرم افزار ویروسکش خود می باشد-. اگر از ویندوز ویستا Vista استفاده می کنید فایروال این ویندوز بسیار قوی است.
6- به روز نگهداشتن و آپدیت همیشگی آنتی ویروس با اتصال به اینترنت -اگر از آنتی ویروس کوییک هیل استفاده می کنید فقط کافی است هر چند روز و یا هر روز به اینترنت متصل شوید این آنتی ویروس بصورت کاملا اتوماتیک و Silent اقدام به بروز کردن خود در کمتر از 5 دقیقه با خط معمولی Dial Up می کند-.
7- اگر شما از امنیت را برای یک شبکه نیازمندید علاوه بر نکات بالا باید موارد دیگر مثل فایروال قوی نرم افزاری و یا سخت افزاری، یک آنتی ویروس قوی تحت شبکه (مثل نسخه ادمین کنسول کوییک هیل Quick Heal Admin Console) و ویروسیابی به صورت مرتب و دوره ای از کامپیوترهای شبکه و  را نباید از یاد ببرید.
8- در ضمن در مورد شبکه هایی که از مدیریت پایگاه داده (DBMS) مثل MS SQL Server استفاده می کنند باید امنیت اختصاصی این نرم افزارها را (مثل پاک کردن یوزر SA و یا آپدیت وصله های امنیتی این نرم افزارها) رعایت کرد.
9- حتی المقدور از Outlook Express برای دریافت ایمیلهایتان استفاده نکنید.

این اصول کلی ایجاد امنیت در شبکه های کامپیوتری مبتنی بر Microsoft windows می باشد، اما اگر امنیت شبکه برایتان خیلی مهم است باید هر نوع پچ امنیتی مربوط به هر نرم افزار را (مثل Office) دانلود و نصب نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد