بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

چرا باید از ویروس کش برای کامپیوترهایمان استفاده کنیم؟

دلایل متعددی جهت پاسخ به سوال فوق وجود دارد. اگر شما از رایانه خود برای انجام کار استفاده می کنید، احتمالا اطلاعات روی کامپیوترتان برای شما مهم است. اگر شما از کامپیوتر جهت گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنید.
اگر عملکرد صحیح کامپیوتر برایتان مهم است.
در صورت پاسخ مثبت به یکی از سوالات فوق اینها همه دلایلی است که شما را مجاب به تهیه آنتی ویروس برای کامپیوتر خود می کند.
اما حالا این سوال پیش می آید که آیا باید آنتی ویروس را مثل بقیه نرم افزارها به صورت غیرقانونی و قفل شکسته شده تهیه کنیم و یا آنرا به صورت اصل و اوریجینال خریداری کنیم؟ و چه مارک ویروسیابی را  و با چه مشخصاتی را باید تهیه کنیم؟
پاسخ سوال اول بسیار روشن است. همیشه خریدن یک نرم افزار اصل و اوریجینال بهتر از نرم افزارهای کرک شده می باشند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوتهای کرک شده و اوریجینال می توانید به مقاله ارائه شده در بخش مقالات وبلاگ مراجعه فرمایید) پس اگر شما یک کاربر خانگی هستید و ضد ویروس را برای کامپیوتر شخصی خود می خواهید، بسته به اندازه اهمیت و درجه پاسخ به سوالات ابتدای بحث،  بسته به اندازه اهمیت اطلاعات و یا آسودگی خاطر از استفاده از رایانه می توانید آنتی ویروس موردنظر خود را انتخاب کنید. اما من شخصا خودم همیشه آنتی ویروس اصل را ترجیح می دهم. اگر شما نمی توانید برای خرید یک ویروسکش هزینه کنید و احتیاجی به پشتیبانی ندارید بجای استفاده از کرک می توانید از آنتی ویروسهای موجود در اینترنت بصورت Trial استفاده کنید و حدود 1 ماه از آنتی ویروس اوریجنال استفاده کنید.

اما اگر شما یک مدیر شبکه کامپیوتری هستید و تعدادی کامپیوتر متصل به هم را مدیریت می کنید، حتما قبل از انجام هر کاری نسبت به خریدن یک آنتی ویروس جنیون و اصل اقدام کنید. زیرا ویروس ها و به طور کلی برنامه های خطرناک (Malware) همیشه در شبکه ها بسیار خطرناکتر از کامپیوترهای PC می باشند. زیرا ویروس ها از این بستر برای تکثیر و انتشار بخوبی استفاده می کنند. در این صورت اگر یک کامپیوتر به هر دلیلی ویروسی شود سریعا تمام کلاینتها و ایستگاههای کاری متصل به شبکه و حتی سرور ویروسی می شوند. در ضمن برخی از این ویروسها منابع شبکه را مشغول کرده و موجب کاهش عملکرد شبکه و افزایش ترافیک شبکه می شوند و از این طریق کار مدیر شبکه را زیرسوال می برند.
برای یک مدیر شبکه خوب انتخاب یک آنتی ویروس برای شبکه دارای اهمیت فراوانی می باشد. ما در این وبلاگ سعی کرده ایم بهترین های آنتی ویروس و برخی از ویژگی های مهم یک آنتی ویروس مخصوص شبکه را معرفی کنیم.
اولین نکته برای انتخاب یک آنتی ویروس تحت شبکه، علاوه بر دارا بودن خصیصه های یک آنتی ویروس خوب تک کاربره، دارا بودن ویژگی های مدیریتی Admin قوی می باشد.
بدین معنی که مدیر شبکه باید در انتخاب یک آنتی ویروس خوب تحت شبکه علاوه بر درنظر داشتن ویژگی های یک آنتی ویروس خوب در دسکتاپ و کلاینت، ابزار و امکانات مدیریتی کامل ولی ساده و کاربرپسندی (User Friendly) داشته باشد.
از مهمترین امکاناتی که یک آنتی ویروس تحت شبکه می بایست داشته باشد به شرح زیر می باشد:
1- امکان نصب از روی سرور بر روی کلاینتها - تنها آنتی ویروس کوییک هیل دارای 3 نوع روش نصب مختلف به صورت متمرکز می باشد.
2- امکان آپدیت کلاینتها از روی سرور (ایستگاههای کاری شبکه بدون نیاز اتصال مستقیم به اینترنت و اشغال پهنای باند اینترنت از سرور آپدیت بگیرند و فقط سرور از اینترنت به روز شود).
3- امکان اسکن کلاینتها توسط مدیر شبکه و از روی سرور
4- امکان برنامه ریزی و زمانبندی اسکن کلاینتها توسط مدیر شبکه
5- قابلیت وب بیس بودن مدیریت آنتی ویروس که این امکان را به مدیر شبکه می دهد بر روی هر کامپیوتری در شبکه با تکمیل نام کاربری و کلمه عبور اقدام به کانفیگ و یا مدیریت آنتی ویروس کند. تنها چند آنتی ویروس از جمله کوییک هیل از این امکان برخوردارند و برخی دیگر مثل سیمانتک و مک آفی و ناد32 و کاسپرسکای از این امکان برخوردار نمی باشند.
6- امکان گزارشگیری از ویروسیابی هر کلاینت (هر کامپیوتر در چه تاریخی اسکن شد و چه ویروسهایی و در چه مسیرهایی یافت شد).
7- سادگی تنظیمات کانفیگ و سیستم مدیریت آنتی ویروس
8- استفاده کمتر از منابع شبکه
9- امکان آپدیت به دو صورت آفلاین (به صورت دستی و با استفاده از فایلهای آپپدیت) و آنلاین (با اتصال به اینترنت)

با بررسی ویژگی های فوق بر روی انواع آنتی ویروسها می توانید آنتی ویروس مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما من شخصا آنتی ویروس کوییک هیل را پیشنهاد می دهم. چون علاوه بر دارا بودن همه ویژگی های فوق دارای قابلیتهای اضافی نیز می باشد. از جمله قابلیت انحصاری DNA Scan که امکان شناسایی ویروسها و ورم ها و مالویرهای ناشناخته را بر اساس سیستم تشخیص ژنهای DNA انسانی و برطبق عملکرد ویروس می دهد، سرعت بسیار بالای اسکن ویروس یاب بخاطر تکنولوژی برتر انجین نرم افزار، حجم بسیار پایین فایلهای آپدیت نرم افزار بدلیل استفاده از سیستم آپدیت روزانه به جای آپدیت کل لیست ویروسها و...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد