بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بررسی آنتی ویروس ناد 32 (NOD32)

این آنتی ویروس یکی از ضدویروسهای مطرح در کشور ما محسوب می شود. نرم افزار ناد 32 محصول شرکت ESet اسلواکی می باشد. از مزایای این ویروسیاب می توان به پشتیبانی در ایران - که یکی از مهمترین مولفه های انتخاب یک آنتی ویروس خوب می باشد-، قیمت نسبتا مناسب، سرعت بالای نصب نرم افزار، سرعت نسبتا مناسب در آپدیت،  اطلاع رسانی و تبلیغات بسیار عالی و اطمینان از اورجینال بودن -به دلیل وجود نماینده رسمی  در ایران- نام برد.
هرچند متاسفانه شرکت های ارائه دهنده آنتی ویروس در ایران از ارائه هرگونه آمار فروش واهمه دارند ولی شاید بتوان یکی از پرفروشترین آنتی ویروسها در کشورمان را NOD32 در کنار Kaspersky دانست.
ناد32 با همه نقاط قوتی که در بالا اشاره شد، دارای نقاط ضعفی نیز می باشد. از جمله نقاط ضعف این آنتی ویروس می توان به سرعت پایین انجین اسکن، داشتن باگهایی که در بعضی اوقات موجب ازبین رفتن ویندوز و یا اطلاعات می شود، ظاهر نامناسب، ضعف در بروزرسانی به موقع لیست ویروسها و پیچیدگی تنظیمات و کاربرپسند نبودن برنامه، کند کردن سرعت بوت سیستم، کاهش سرعت عملکرد ویندوز و استفاده از منابع فراوان پردازنده مرکزی (CPU)و حافظه اصلی (RAM) اشاره کرد. هر چند که این شرکت توانسته با هزینه سنگین تبلیغاتی بر مشکلات خود پوشش بگذارد و با دریافت جوایز رنگین -که در برخی موارد نتایج عجیب و غریبی را ارائه می دهند مثلا ادعای اینکه هیچ ویروسی نتوانسته در تست از این ویروس کش بگذرد، با توجه به سطح گسترده تولید ویروسها و کرمها در جهان، چنین ادعایی موجب خنده همگان می شود!!!!- و ایجاد سایت غیرمعتبر مخصوص رده بندی اعلام  NOD32 به عنوان برترین آنتی ویروس جهان.
در مجموع هرچند که این آنتی ویروس نتوانسته در سطح جهان جایی برای خود دست و پا کند، اما در ایران از بازار نسبتا خوبی برخوردار می باشد. البته نباید از دنیای Crack و شکستن قفل نرم افزارها براحتی گذشت. یکی از مهمترین دلایلی که مانع فروش مناسب نود32 مثل بقیه آنتی ویروسها در سطح تک کاربره شده، وجود کرک این نرم افزار می باشد.
هرچند ناد32 را نمی توان بهترین آنتی ویروس به حساب آورد ولی بلاشک می توان آن را جزء 10 آنتی ویروس برتر دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد