بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

ویژگی های یک آنتی ویروس خوب تحت شبکه

شما از یک آنتی ویروس تحت شبکه چه چیزهایی می‌خواهید؟
امروز می‌خواهم در مورد آنتی ویروس‌های شبکه و ویژگی های یک آنتی ویروس قوی تحت Network مطلبی بنویسم. امیدوارم این مطالب برایتان جالب باشد.
معمولا شرکتهای امنیتی جهانی نسخه های متفاوتی از ویروسیابها را جهت برآورده کردن نیازها متفاوت و ایجاد قدرت خرید و انتخاب برای سطح بزرگی از مشتریان منتشر می‌کنند. این شرکتها معمولاً برخی از ویژگی ها را از یک نسخه به نسخه دیگر کم و زیاد کرده (مثل فایروال، آنتی اسپم، آنتی اسپای ویر و...) و یک آنتی ویروس را با نام و برند و قیمت متفاوت ارائه می کنند. (یکی از اصول مارکتینگ و بازاریابی)
در اینجا ما قصد نداریم که انواع نسخه‌های یک آنتی‌ویروس را با یکدیگر مقایسه کنیم. بلکه می‌خواهیم نسخه تحت شبکه انواع آنتی‌ویروسها –که اکثر آنتی ویروسها دارای یک نسخه ویژه شبکه می‌باشند- را بررسی کنیم. یعنی به طور کلی شما از یک آنتی ویروس تحت شبکه چه انتظاراتی باید داشته باشید.
یک نسخه تحت شبکه باید حداقل دارای این ویژگی ها باشد:
1- امکان نصب آنتی‌ویروس برروی کلاینتها از طریق سرور
2- امکان آپدیت کلاینت‌ها از طریق سرور
3- امکان مدیریت ویروسیابی کلاینتها از طریق سرور

تقریبا همه آنتی ویروسهای شبکه دارای این ویژگی ها می‌باشند. اما هرکدام از آنها دارای برخی ویژگی ها مثبت و منفی می‌باشند. بعنوان مثال:
نسخه شبکه Quick Heal یک آنتی‌ویروس کامل به حساب می‌آید. تقریبا همه آنچیزهایی که شما از یک آنتی ویروس شبکه انتظار دارید می‌توانید در این آنتی ویروس بیابید. دارای امکان نصب به 3 طریق از راه دور می‌باشد. که بسته به پیکربندی و نوع نیاز خود می‌توانید آنرا انتخاب کنید.
یکی از ویژگی‌های انحصاری که یک مزیت عالی به شمار می‌آید (مخصوصا برای ما ایرانیها) این است که شما می‌توانید این آنتی ویروس را بر روی هر کامپیوترو لپ تاپی نصب کرده و به جای اینکه از سرور آنرا آپدیت کنید می توانید مستقیما آنرا بوسیله ارتباط با اینترنت آپدیت کنید. یعنی می‌توانید لپ تاپ و کامپیوترها را یکبار بعد از نصب در هرجایی مثلا در خانه نگهداری کرده و آپدیت را مستقیما بدون نیاز به شبکه ای که آنتی ویروس در آن نصب است آپدیت کنید.
پشتیبانی و ساپورت در ایران از دیگر ویژگی های مهم یک آنتی ویروس می‌باشد.
نصب و پیکربندی آسان قابلیت انحصاری DNA Scan از دیگر ویژگی های دیگر این آنتی ویروس می‌باشد.
تنظیمات NOD32 بسیار سخت و پیچیده می‌باشد و تقریبا برای یک مدیر شبکه بسیار سنگین می‌باشد و نیاز به حداقل 200 ساعت کلاس دارد!!!! سرعت اسکن و آپدیت نسبتا متوسط می‌باشد. اما سرعت بوت سیستم را بسیار کند می‌کند. از ویژگی های مثبت این آنتی ویروس می توان به پشتیبانی و ساپورت در ایران اشاره کرد.

سیمانتک دارای هم نسبتا ویروسیاب قوی به شمار می‌رود البته متاسفانه نسخه اصل این آنتی ویروس در ایران عرضه نمی‌شود. در ضمن آپدیت این آنتی ویروس –در صورت اورجینال بودن- در ایران به خاطر تحریم امکان پذیر نمی باشد. عدم پشتیبانی از مهمترین ضعفهایی است که ارزش خرید را از بین می برد.
کاسپراسکای به علت داشتن نمایندگی ایران دارای این مزیت مهم است. سرعت بسیار پایین، کاربردی سخت، مشکلات امنیتی از ویژگی های منفی این آنتی ویروس می‌باشد.
پاندا و دکتروب به علت داشتن تکنولوژی ضعیف امکان رقابت با بقیه آنتی ویروسها را ندارند.

نظرات 2 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 3 مهر 1386 ساعت 10:25 ق.ظ http://harchi-bekhay.blogsky.com

سلام عزیز وبلاگت خیلی جالبه لینکت رو تو وبلاگم می گذارم اگه خواستی شما هم تینک منو بذار
با تشکر
http://harchi-bekhay.blogsky.com

حسن پنج‌شنبه 22 فروردین 1387 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام دوست عزیز

بلاگ عالی داری .موفق باشی

یک سوال خود شما از چه آنتی ویروسی را پیشنهاد می کنی؟

بسته به نوع استفاده و کاربری‌تان و میزان تخصصتان می‌توانید از هر آنتی‌ویروس اورجینالی استفاده نمایید. اما بنده شخصا بخاطر مزایای گفته شده در این مقاله کوئیک هیل را پیشنهاد می‌کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد