مصاحبه خواندنی مدیرعامل کوییک هیل با مجله فوربس

لاندا نیوز- کوییک هیل یک شرکت هندی در زمینه توسعه نرم افزارهای ضد ویروس می باشد که نه تنها توسط رقبای بزرگ چند میلیارد دلاری خود نظیر مکافی و سیمانتک از میدان به در نشده است، بلکه مبارزه را به زمین حریف و دیگر کشورها در سراسر جهان کشانده است.

مصاحبه خواندنی مدیرعامل کوییک هیل با مجله فوربس کوییک هیل+دانلود کوییک هیل کرک کوییک هیل 2010 کرک کوییک هیل کایلاش کتکار نمایندگی کوییک هیل نرم افزارهای ضد ویروس نرم افزار سایت کوییک هیل دانلود رایگان کوییک هیل انتی ویروس کوییک هیل انتی ویروس آپدیت کوییک هیل آپدیت آفلاین کوییک هیل آنتی ویروس موبایل آنتی ویروس رایگان آنتی ویروس آنلاین آنتی ویروس Quick Heal Chadha به گزارش لاندا نیوز این شرکت نرم افزاری راه طولانی را پیموده است از سال ۱۹۹۵، زمانی که اولین نسخه آنتی ویروس خود را که تمام آن توسط “سنجای کتکار” -یک مهندس تازه فارغ التحصیل شده- نوشته شده بود را با قیمت ۵۰۰ روپیه (حدود ۹ دلار) روانه بازار کرد.

برادرش “کایلاش” که صاحب یک فروشگاه خدمات کامپیوتری بود بودجه و حمایت لازم را از او دریغ نکرد. سال گذشته، این شرکت سودآور درآمدی ۱ میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون روپیه (حدود ۳۴ میلیون دلار) به همراه استخدام بیش از ۵۵۰ نفر به ارمغان آورد، که بیش از ۱۲۰ کارشناس فنی در مرکز تحقیق و توسعه آن مشغول فعایت می باشند.

“آنها مثل گیاهان خودرو با سرعت زیاد در حال رشد هستند و چه جای خوبی برای کاشتن پول نقد. عجب بیزنس پرسودی!” این جمله را سومیر چادا، از موسسین و مدیرعامل وست بریج کپیتال می گوید، کسی که اکنون با سرمایه گذاری در کوییک هیل به عنوان عضو هیات مدیره کوییک هیل نماینده سکوئیا کپیتال است.

مردی که پشت آن استکایلاش کتکار یک مرد خودآموخته و خودساخته است و آنرا همواره نشان داده است. خارج از تعارفات معمول، او ترجیح می دهد بر روی روابط عمیق با افرادی که در کسب و کار او مهم هستند اشاره کند. به عنوان نمونه، روابط با شرکای شبکه توزیع، او همواره مراقب چیزهایی است که شاید به ظاهر بی اهمیت باشند مثلاً به گفته Chadha “حصول اطمینان از اینکه همیشه طلای ۲۴ قیراط تحویل دهیم و نه طلای ۱۸ قیراط، که طلا در اینجا به معنی بخشی از جوایز تشویقی شبکه توزیع محسوب می گردد.

هر دو برادر کایلاش و سنجای بسیار متواضع و افتاده هستند. بیش از حد به کارمندان خود توجه می کنند که منجر به ایجاد نیروی کار فوق العاده وفادار و خلاق شده است. فرسایش آنها تقریبا صفر است.”

چرا کوییک هیل یک جواهر است؟
کوییک هیل درک کرده و از این واقعیت سود برده که شرکت های کوچک و مصرف کنندگان خانگی در هند نیاز دارند تا به صورت شخصی فروش انجام شوند.

بنابراین کتکار انرژی اش را بر روی ایجاد بزرگترین و مورد اعتمادترین شبکه توزیع با رفتاری مودبانه و شفاف در سراسر کشور متمرکز کرد. او همچنین سرمایه گذاری عظیمی بر روی پشتیبانی فنی مشتریان انجام داد، حتی مهندسین فنی خود را به خانه مشتریان اعزام می کند، چیزی که تقریباً در بخش آنتی ویروس بی سابقه است.

این دو کار کمک شایانی به او کرد تا وارد شهر های کوچک تر شود، جایی که حتی مردمانش شاید به برندهای معروف آنتی ویروس آشنا نباشند. اکنون کتکار در تلاش است تا موفقیت خود را در کشورهای دیگر مثلاً در حوزه های خاورمیانه، استرالیا، نیوزلند و ژاپن تکرار کند.

همانطور که جهان به سمت دنیای پس از کامپیوتر شخصی به پیش می رود، کوییک هیل هم مطمئن است که همچنان باقی می ماند این بار در گوشی های هوشمند موبایل و تبلت ها.

چرا تا حالا پنهان بود؟برخلاف اکثر رقبای بزرگتر کوییک هیل، این شرکت برای بخش عمده ای از حضور خود، هزینه در بخش های بازاریابی و تبلیغات محصولات خود را انتخاب نکرده است. در عوض، پول آن را صرف تولید محصولاتی با کیفیت تر از لحاظ فنی و پشتیبانی کارآمدتر و نیز در تعمیق روابط با توزیع کنندگان و خرده فروشان صرف کرده است. در نتیجه تعداد شرکای توزیع در سراسر کشور بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ همکار می رسد.

خطرات و چالش ها
محیط کسب و کار Quick Heal که در هند بسیار موفقیت آمیز بوده است در کشورهای دیگر که جدیداً در حال گسترش است متفاوت است. در هر کشوری، نیاز به باز تعریف ابزارها برای رسیدن به رویکردها می باشد و باید یک راه جدید برای انجام کسب و کار آموخت. کتکار می گوید: “دنیای دستگاههای موبایل، بازاری که در ذیل بازار کامپیوتر قرار گرفته است، راه بازار کاملاً متفاوتی دارد. استراتژی فروش ما بر روی موبایل باید کاملاً متفاوت باشد. در تلاش هستیم تا شرکای توزیع جدیدتری را مانند خرده فروشان گوشی موبایل و نیز اپراتورهای موبایل مانند ایرتل و ودافون برگزنیم. این یک بازی کاملاً جدید است.”

مرجع: اخبار آی تی