بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

تجربه امنیت در اینترنت با ویژگی سندباکس مرورگر

امروزه بیشتر قربانی های آلودگی ها با دیدن سایتهای آلوده که کدهای مخرب در خود جای داده‌اند آلوده می شوند. اگرچه شهرت سایتها توسط همه ی نرم افزارهای ضد بدافزار مورد بررسی قرار می گیرد، همیشه تعدادی سایت باقی می مانند که به تازگی آلوده شده اند و نام آن ها در پایگاه داده شهرتها قرار ندارد. در نتیجه نیازی به ایجاد لایه‌ی دیگر حفاظت  برای بلاک و فیلتر مؤثر این تهدیدات با سرعت در حال افزایش وب به وجود می آید.

این احتمال وجود دارد که آلودگی را از سایتی آلوده بگیرد که اخیرا آلوده شده است و از بدافزارهای خاصی که برای این منظور طراحی شده که حتی توسط نرم افزار امنیتی به روز شده  پیدا نمی شود استفاده می کند. دلیلی که وجود دارد این است که این تروجان های سایتهای آلوده سعی می کنند از یک حفره ی جدید مستند نشده در ویندوز یا مرورگر اینترنت یا یک نرم افزار مانند ادوبی ریدر برای در اختیار گرفتن کنترل رایانه ی شخصی شما استفاده کنند.

در این صورت، سامانه سندباکسینگ مرورگر  یک لایه ی اضافی امنیتی ضروری را ارائه می دهد. سندباکسینگ مرورگر تکنیکی است که محیطی مجازی را ایجاد کرده و بروزر شما را از طریق این محیط مجازی ایجاد شده در رایانه ی شخصیتان اجرا می کند. زمانی که شما در حال مرور سایتهای اینترنتی توسط مرورگری که در محیط مجازی اجرا شده می‌باشید، باعث محافظت محیط واقعی رایانه ی شخصی شما در مقابل سایتهایی که ممکن است آلوده باشند و شما آنها را ببینید می شود. با این روش رایانه ی واقعی شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

روش اجرای مرورگر در سندباکس چند سالی است که استفاده می شود. گوگل کروم ویژگی سندباکس را ارائه می دهد و اینترنت اکسپلورر این ویژگی را با نام «اجرا در حالت محافظت شده» دارد که محیطی مشابه را ارائه می دهد. هرچند محدودیت هایی برای این ویژگی توسط توسعه دهندگان مرورگرها تعبیه شده است. اول اینکه این ویژگی به صورت پیش فرض فعال نیست و کاربر مجبور است خود آن را فعال سازد. دیگر آنکه مجازی سازی محیط کامل نمی باشد و کاربر ممکن است با بدافزارهای هوشمندتر آلوده شود.

این باعث ایجاد جای خالی در مرورگرهای مشهور می شود که باید محیط سندباکس امن تری توسعه یابد که به طور پیش فرض فعال است و هر نوع بدافزار را از آلوده کردن وا می دارد. آقای راجش نیکام محقق ارشد کوییک هیل نتایج تحقیقات خود و یک دیدگاه عمیق در رابطه با سندباکسینگ مرورگر را در کنفرانس بین المللی آوار در هنگ کنگ در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر راجع به کنفرانس اَوار ۲۰۱۱ به این پیوند مراجعه کنید:
http://www.aavar.org/avar2011

مرجع: وب سایت امنیتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد