بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

اصلاحیه امنیتی مایکروسافت برای ویروس دوکو Duqu

مایکروسافت راهکار موقت (حل مشکل بدون حذف خود باگ) برای حفره استفاده شده توسط دوکو را منتشر کرد.

مایکروسافت یک توصیه ی امنیتی ۲۶۳۹۶۵۸ برای رفع و رجوع آسیب پذیری اخیر هسته ی ویندوز (CVE-2011-3402)  که توسط بدافزار دوکو کشف شده است اعلام کرد.

مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که این حفره در پردازش فونت های نوع صحیح جایگذاری شده می باشد.این باگ خیلی مهم است. به زبانی که حرفه ای های امنیت معمولا استفاده می کنند، این باگ توانایی اجرای از راه دور کد (RCE) و ترفیع امتیاز (EoP) را دارد.

مایکروسافت ساعیانه تلاش می کند تا پَچ آنرا بدهد و در حال حاضر ابزار دانلود «آنرا تعمیر کن» را که ویژگی فونتهای نوع صحیح جایگذاری شده را برای تامین امنیت در مقابل حفره غیرفعال می کند ارائه داده است.

مشکلی که با این دانلود وجود دارد این است که نرم افزارهایی که بر اساس این فونتها هستند دیگر نمی توانند به خوبی نمایش داده شوند. برای نمونه نرم افزارهای «اسناد مایکروسافت آفیس»،  مرورگرها و نمایش دهنده های اسناد از این فونت ها استفاده می کنند.

ما به کاربرانمان توصیه می کنیم اگر نشانی از این بدافزار دیدند این بسته را نصب کنند. کوییک هیل به عنوان پیشگامان صنعت نرم‌افزارهای امنیتی، بدافزار مذکور را با نام Trojan.Duqu می‌شناسد.

مرجع: مقالات امنیتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد