بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

بهترین آنتی ویروسهای جهان

بررسی سریع‌ترین و بهترین و قویترین ویروسیاب جهان

امنیت در کارتهای بانکی

دو دسته مردم در نحوه برخورد با کارت‌های اعتباری دیده می شوند، عده‌ای بیش از حد درباره امنیت حساس و سختگیر هستند و از کارت‌های اعتباری در همه کارها استفاده نمی کنند یا به هیچ عنوان برای تراکنش‌های بانکی آنلاین و اینترنتی از آن استفاده نمی کنند و دسته دیگر، افرادی هستند که درباره امنیت و استفاده از کارت‌های اعتباری برای انجام پرداخت‌های آنلاین و جاهای دیکر نکات ایمنی را رعایت نمی کنند. نمی توان کلمه بی‌دقتی را برای این دسته از کاربران استفاده کرد اما غفلت می‌تواند در مورد آنها صحیح باشد. رویکرد متعادل استفاده از فناوری‌ها و تسهیلات جدید با رعایت اصول امنیتی، می‌تواند ما را در افزایش بهره‌وری و کاهش تهدیدها یاری نماید.

گسترش آگاهی در رابطه با حملات سطحی و کلاهبرداری از کارت‌های اعتباری امری ضروری است هرچند که برای برخی از کاربران کارت اعتباری بیش از حد دیر شده باشد. کلاهبرداران نسل جدید، روز به روز خود را ارتقاء داده و راه های جدیدی را برای سرقت از اعتبار کارتهای بانکی کاربران بی گناه می‌یابند.

توجه به چند نمونه از دستورالعمل های ساده ذیل برای دارندگان کارت اعتباری یا هر نوع کارت بانکی ضروری است:

نکته ۱:
شماره رمز کارت اعتباری خود را با اشخاص دیگر به اشتراک نگذارید. در بسیاری از اوقات این اتفاق می افتد که برخی از مردم به علت مشغله کاری، نداشتن وقت یا هر دلیل دیگری که نمی‌توانند شخصاً به دستگاه ATM مراجعه نمایند، شخص دیگری را برای برداشتن پول از دستگاه خودپرداز می‌فرستند. برای انجام این کار شما باید شماره رمز را به آن شخص بگویید تا بتواند از کارت استفاده نماید. مهم نیست که چقدر فرد مورد اطمینان باشد، اما به اشتراک گذاری شماره رمز می تواند مخاطره‌انگیز باشد به اینصورت که ما از امن بودن نحوه استفاده یا تایپ رمز عبور در دستگاه خودپرداز نمی‌توانیم مطمئن شویم. هیچ شخص دیگری نمی‌تواند مراقب شما و کارت اعتباری شما و نحوه استفاده از آن باشد.

نکته ۲:
اگر شما به طور مرتب از خدمات دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنید بهتر است همواره آن از یک یا تعداد معدودی از دستگاه‌های خودپرداز استفاده نمایید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا به جزئیات دیگر دستگاه دقت کنید و هرگونه تغییر نسبت به دفعه پیشین استفاده از ATM را مشاهده نمایید. دستکاری بر روی دستگاه خودپرداز رو به افزایش است و این کار با تمپرینگ دستگاه ATM به همراه برخی افزونه‌های دیگر به آن از طریق تصویربرداری از جزئیات کارت اعتباری انجام می‌شود. اخیرا یک دستکاری ATM جهانی توسط آژانس پلیس اروپا کشف شد. لینک کامل اخبار در زیر آمده است.

نکته ۳:
همیشه صورتحساب کارت اعتباری و جزئیات حساب خود را به دقت بررسی کنید. در صورت مشاهده معامله‌ای که به نظر می‌رسد توسط شما انجام نشده، بلافاصله آن را به بانک خود گزارش دهید. زمانی که صورتحساب کارت اعتباری را در زمان گردش صورتحساب مالی خود دریافت نمی‌کنید، یک هشدار مهم برای شما است که نیاز به بررسی داد تا مطمئن شوید که آیا تاخیر آن تصادفی است و یا آدرس صورتحساب شما بدون اطلاع شما تغییر کرده است.

نکته ۴:
تا زمانی‌که در مقابل بخش پرداخت وجه یا قسمت تحویل کالا فروشگاه هستید ، مراقب کارت اعتباری خود باشید.

نکته ۵:
شماره تلفن همراه خود را به حساب کارت اعتباری‌تان، برای هشدار تراکنش لینک کنید. در این روش شما می‌توانید در هر زمانی که از کارت اعتباری خود استفاده کردید SMS اطلاع‌رسانی دریافت کنید. به این ترتیب اگر هیچگونه تراکنشی بر روی کارت اعتباری خود انجام نداده‌اید اما یک پیامک اطلاع‌رسانی مبنی بر انجام معامله توسط کارت خود دریافت نموده‌اید، شما می‌توانید کلاهبرداری در کارت اعتباری خود را بلافاصله تشخیص دهید .

نکته ۶:
در هنگام استفاده از کامپیوتر برای استفاده از خدمات بانکداری آنلاین و یا خرید از طریق کارت اعتباری، بسیار مهم است که نرم افزار امنیتی مناسب بر روی کامپیوتر شما نصب شده باشد. نرم افزار امنیتی شما باید برخی از قابلیت‌های مهم مانند امنیت وب مبتنی بر تکنولوژی ابری و ضد فیشینگ را علاوه بر ویژگی‌های محافظت از هسته مانند آنتی ویروس ، فایروال، ضدجاسوس‌افزار و غیره را دارا باشد. فقط کافیست از محفاظ آنتی ویروس (مانند نرم افزارهای رایگان یا ارزان) که همه‌ی ویژگی‌های مهم را دارا نیست استفاده نمایید تا خطر همچنان همراهتان باشد. برخی محصولات امنیتی جامع مانند کوییک‌هیل اینترنت سکیوریتی و توتال سکیوریتی کوییک‌هیل از همه‌ی ویژگی‌های موردنیاز برای خرید الکترونیکی و انجام امور بانکداری اینترنتی امن پشتیبانی می‌کنند. هر دو این محصولات محفاظت قابل اعتمادی به شما هنگامی که در حال انجام معاملات آنلاین می باشید ، می‌دهند.

بنابراین از این به بعد برای استفاده از کارت بانکی خود جهت پرداخت و یا استفاده در دستگاه خودپرداز بیشتر در مورد بخش جلوگیری از دچار مشکل شدن هوشیار باشید. آگاهی مهمترین بخش ایجاد امنیت در بستر IT می‌باشد. گسترش پیام‌های امنیتی به خانواده و دوستان‌تان و هوشیار نمودن آنها در استفاده امن‌تر از کارت اعتباری در آینده بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

لینکهای مهم :
Global ATM skimming racketQuick Heal Internet SecurityQuick Heal Total Security

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد